Specificaties 5,1" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S5 Plus Zwart Review

RickvB 5 mei 2015, laatste update op 22 mei 2015, 1.135 views

Samsung Galaxy S5 Plus Zwart

De galaxy S5 plus is echt een top toestel, lekker snel en de batterij gaat lang mee.

Pluspunten

• Snapdragon 805
  • Waterdicht
  • Verwisselbare accu
  • Micro-SD slot
  • Lollipop (1 mei)

Minpunten

• Geen Qualcomm quikcharge 2.0
  • Plastic design
  • Geen Handmatige Camera

De Galaxy S5 plus is al de 5e telefoon die ik dit jaar heb...

Ik had eerst een Motorola Moto G,een heel fijn toestel waar ik veel aan gehad heb.
Maar ik wou graag een beter toestel omdat de Camera van de Moto G tegenviel, en omdat hij geen gyroscoop heeft, en aangezien ik met VR dingen wou gaan spelen heb ik deze verkocht.

Ik kocht toen een LG G3, dit was echt drama.
Op papier ziet het er allemaal goed uit, Quad HD, Mooi design, Snapdragon 801 en ga maar door.
Quad HD en de snapdragon 801 gaan blijkbaar niet goed samen, want mijn Moto G was op veel gebieden sneller dan de G3. De G3 werd ook onaangenaam warm.
Na veel gezeik met de MediaMarkt toch mijn geld teruggekregen.

Toen een Oppo Find 7a gekocht, Cyanogenmod erop gezet en het was echt een goede telefoon. maar toen begon het touchscreen gek te doen dus die maar teruggestuurd en geld terug.

Dus ik dacht nu wel: Dan maar een bekend merk dat goede telefoons maakt.
Ik eerst geen S5, maar toen zag ik dat de S5 plus een Snapdragon 805 had en de Camera uit de Note 4 heb ik deze gekocht. Hij was ook maar 10 duurder dan de normale S5 dus toen wist ik het wel.

Ik blijk dus een van de weinige te zijn op dit moment die Lollipop op hun S5 plus heeft. Dit terwijl Lollipop nog nieteens uit is in Nederland voor de S5 plus. mooi meegenomen dus.

Afgezien dat de S5 plus geen Quikcharge 2.0 ondersteunt en het design niet erg spannend is heeft deze telefoon geen minpunten. Hij is echt veel beter dan de LG G3. Het verschil tussen Full en Quad HD is ook bijna niet te zien.

Met de Batterij kan je, met rustig gebruik, 2 dagen doen.
De camera maak erg mooie foto's en de video's zijn ook heel mooi. Alleen deze komt totaal niet in de buurt van de camera van de Find 7a. Op de S5 zit ook geen optie voor handmatige sluitertijd, en er is ook geen app voor. Helaas.

Al met Al is dit echt een toptelefoon, dik aan te raden.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S5 Plus Zwart?

werkt die fingerprintscanner ook beter dan bij de normale s5?
Of is dit nog steeds hetzelfde drama
Ik heb die andere niet geprobeert, maar ik heb er bij deze niet veel last van. Alleen als mn vinger een beetje vochtig is in de zon werkt het niet helemaal. En het is vegen in plaats van opleggen. Meestal doet die het wel bij mij. Maar het kan beter ja.