Specificaties Stereo Bluetoothspeaker - Bekijk alle specificaties

Fresh 'n Rebel Rockbox #3 Zwart Review

Foritain 6 mei 2015, laatste update op 26 mei 2017, 5.426 views

Fresh 'n Rebel Rockbox #3 Zwart

De Rockbox Chunk is een forse Bluetooth Speaker die indruk maakt met een prima balans, een stevig volume, en een uitstekende batterijduur. De verpakking en features zijn keurig, zo ook de prijs-kwaliteitverhouding. Voor dat beetje extra detail in muziekweergave zal je wel hoger moeten kijken dan een 80 euro speaker.

Pluspunten

• Lekker geluid, voelt niet alsof het lage-, midden- of hoge tonen tekort doet.
  • Kan flink volume maken
  • Batterijduur uitstekend. ~20 uur op een normaal volume.
  • Laadt tevens vlot op
  • Prima featureset met fysieke knoppen en hands-free modus
  • Prijs-kwaliteitverhouding prima
  • Leverbaar in wit en zwart.

Minpunten

• Ingebouwde powerbank 'feature' gezien de 2000 mAh accu weinig interessant.
  • Onderschat de afmetingen en gewicht niet bij regelmatig transport.
  • Uiteraard mist hij wat detail als je hem naast hoger gepositioneerde modellen zet.
  • In tegenstelling tot zijn kleinere broertjes niet leverbaar in tal van hippe kleurtjes.

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
In deze review bespreek ik drie verschillende speakers. De bovenstaande samenvatting is van toepassing op de Rockbox Chunk, De samenvatting en de plus- en minpunten van de andere speakers zullen spoedig te vinden zijn via hun specifieke pagina's in de prijsvergelijker.

Review: Fresh ’n Rebel Rockbox Cube, Fold & Chunk

- Inleiding
- Specificaties
- Uitpakken
- In de Praktijk
- Conclusie

Productpagina @ freshnrebel.com

Niets geen die-hard componenten knutselen dit keer, maar het is tijd om mijn hipster baard uit te groeien en mijn fingerless gloves uit de auto te halen… of zoiets, of is dat al weer uit? Ik verontschuldig mij maar even vooraf, want ik heb eigenlijk geen idee waar ik over praat als het aankomt op wat hip is en wat niet. Het merk waar de producten van vandaag vandaan komen, Fresh ’n Rebel, zal dat ongetwijfeld beter snappen, want de producten zijn in tal van grote winkels te vinden op prominente plekken, en lijken het daar ontzettend goed te doen. Het fenomeen “Selfie-Stick” (die ze ook verkopen) vereist geen uitleg, en dat Bluetooth speakertjes als warme broodjes over de toonbank gaan zal zelfs een kluizenaar niet ontgaan zijn. Een kijkje op hun Facebook pagina, en de mooie foto's van de producten die daar worden getoond, geven ook een duidelijker beeld van de doelgroep dan een meer techie-knakker als ikzelf vermoedelijk zal doen.

Ik hou het als het even kan altijd simpel, bekijk een product, maak er wat mooie plaatjes van, en ‘ervaar het’. Iets waar producten als bluetooth speakers zich natuurlijk wel goed voor lenen. In dit geval gaat het om maar liefst drie bluetooth speakertjes van Fresh ’n Rebel welke alle drie onder de noemer “Rockbox” door het leven gaan: een handzaam klein speakertje genaamd “Cube”, een iets groter handtas model “Fold”, en een nog grotere speaker die zich met wat forsere afmetingen meer lijkt te lenen voor in huis, de auto, of op vakantie: de “Chunk”.

Met prijzen van ca 29, 59, en 79 euro respectievelijk beslaan ze tevens een brede budget-range.

Mocht je nog nooit van Fresh ’n Rebel hebben gehoord, deze naam is onderdeel van het oer-Hollandse (Nou ja, tech-oer in elk geval) Sitecom, toch wel een gevestigde naam. Met Fresh ’n Rebel kiezen ze duidelijk een andere stijl, en bedoelen ze mensen aan te spreken die zich wat meer hip en rebels voelen.

De specificaties en features van de Sitecom website, om te beginnen de Cube:

Laten we beginnen met het onderdeel wat het meeste opvalt: De kleine afmetingen. Dit kubusje is exact 5 bij 5 bij 5 centimeter, echt een kleintje dus en met 120 gram ook niet gek zwaar; ongeveer het gewicht van een leuke smartphone. Het tweede opvallende element is de kleurkeuze, waarbij te kiezen valt uit standaard wit en zwart, maar ook tal van ‘andere’ kleurtjes. Niet zo maar “blauw” of “rood”, maar een leuk aantal net-even-andere-kleurtjes. Het materiaal is een wat zachter “soft-touch” kunststof.

Technisch gezien betreft het een 3W speakertje met een 40mm driver (iets wat je in een gemiddelde game-headset ook vindt) gevoed door een 400mAh batterij welke het 6.5 uur zou moeten volhouden.

Naast dat het een Bluetooth speaker is kan hij ook bekabeld worden aangesloten, en er zit tevens een microfoon in om hem als hands-free oplossing te gebruiken.

De “Fold”:

Ook deze speaker is niet groot, maar wel een stukje breder dan de Cube. Ditmaal geen typische kleuren, maar enkel opvallende kleurstellingen. ‘De’ feature hier is de lederen-stijl cover waarmee je de speaker dicht klapt, oftewel een model voor in de dames-tas (of alternatief) om overal mee naar toe te nemen.

Twee keer een 40mm speakertje dit keer, wederom met 3W per speaker. De batterij is 2.5 keer zo groot als de Cube met 1000mAh, en daarmee zou hij het iets meer dan 2x zo lang moeten uithouden: 14 uur maar liefst. Ook het gewicht is verdubbeld, maar 240 gram is nog altijd niet echt zwaar. Wederom zien we de hands-free functie, oftewel ingebouwde microfoon.

De “Chunk”:

De Chunk is een duidelijk ander beestje. Geen gekke kleuren, enkel zwart en wit, en met zijn flink forsere afmetingen en hogere gewicht is het niet een model welke je even in je broekzak stopt. Het is meer een model voor een vast plekje in huis, of om mee te nemen op vakantie of een dagje uit. Vanwege dat eerste gebruiksdoel vermoedelijke de keuze voor wat makkelijker-te-combineren kleuren.

Twee grotere speakers dit keer, van 70mm en 12W per stuk met een passieve woofer. Dat vereist meer energie, dus er is een flink grotere batterij toegevoegd wat voor een batterijduur van 24 uur moet zorgen.

Wederom Bluetooth functionaliteit, de hands-free functie en de line-in optie om een telefoon of tablet bekabeld aan te sluiten. Wel uniek bij dit model is de optie om je telefoon op te laden vanaf de speaker, zeg maar een ingebouwde powerbank dus, al moet je rekening houden dat een volledige lading van 2000mAh grofweg gelijk is aan de gemiddelde smartphone (sommige luxere telefoons hebben zelfs 3000mAh of meer), dus een volle lading van je telefoon trekt de hele speaker in feite leeg.

Deze producten zijn natuurlijk gewoon via webshops te koop, maar vallen toch vooral op bij fysieke winkels zoals BCC, Intertoys, Dixons, Kijkshop, etcetera. Producten met een fysieke aanwezigheid moeten vaak meer aantrekkelijke verpakkingen hebben, en speakers welke claimen hip en rebels te zijn natuurlijk extra zo. Ze moeten aanspreken, degelijkheid uitstralen, en als het even kan willen mensen er nog graag mee gezien worden ook. Wat dat betreft geen klagen, want de verpakkingen zijn uitstekend. Een harde wit plastic voet met een hard doorzichtig plastic behuizing om de speaker zelf. Dit zijn verpakkingen die je nog lang kan hergebruiken.

We beginnen wederom met de Cube. Het openen begint op zich al leuk: beide kanten indrukken, en de huls kan van de witte voet af. In die voet vinden we een eenvoudige USB stekker om de Rockbox Cube op te laden, en een 3.5-3.5mm kabel om een telefoon of tablet (of ander apparaat) bekabeld aan te sluiten indien gewenst.

Mijn Cube is zoals jullie kunnen zien het iets-wat-op-blauw-lijkt model. Merknaampje aan de voorkant, kleine openingen langs de bovenkant, maar verder weinig poespas en twee verder gladde zijkanten. Best een strak ding om te zien. Aan de achterzijde zien we de line-in, waar we de stekker aansluiten om hem op te laden, en het kleine gaatje van de microfoon.

Onderop zien we een rubberen voet om schuiven en glijden tegen te gaan, en een fysieke aan-/uit schakelaar. De bovenzijde heeft een metalen rooster als speaker-afdekking.

Dan de Fold. Wederom de stevige witte voet, welke je overigens prima kan blijven gebruiken om de speaker een plekje in de kast te geven (dit gaat voor alle Rockboxen op). Gezien oranje op een houten tafel een uitdaging is voor de witbalans van mijn camera zie je op deze foto (met de speaker op de witte voet) de beste weergave van de daadwerkelijke kleur van deze speaker. Knal-oranje dus, waarbij de lederen klep een tikkeltje donkerder is maar wat gezien het materiaalverschil m.i. niet aan de uitstraling af doet. (De kleurverschillen op foto’s op hout zijn duidelijk groter dan in werkelijkheid het geval is).

De Fold heeft een Rockbox labeltje aan de zijkant, en in plaats van enkel de letters Fresh ’n Rebel zien we nu een geheel gedrukt logo in de lederen voorzijde. Een stick-rand langs de zijkanten zorgt voor een wat luxer ogend geheel waar de Cube toch vooral schattig is, maar dat mag gezien de dubbele prijs ook wel. Wederom een fysieke aan-/uit schakelaar, een USB aansluiting voor de oplader, een line-in, en een klein microfoontje. Tevens heeft de Fold fysieke knoppen om opdrachten aan je telefoon door te geven zoals volgend- of vorig nummer, pauze/spelen, en de telefoon opneem/ophang functie. Volume kan tevens worden bediend door de skip knoppen ingedrukt te houden.

De naam Fold komt voort uit het feit dat deze speaker open en dicht te klappen is, dichtklappen activeert tevens de slaapstand van de speaker. Onder de flap zit een meegespoten metalen mesh waar het geluid uiteraard door heen komt. Het ziet er allemaal keurig uit in elk geval.

De Chunk is na de Cube en Fold opeens een flinkbeest. Zonder hippe kleurtjes is het wel een apparaat welke zich redelijk laat ‘blenden’ binnen een huiskamer, een rol welke ik gezien de afmetingen toch wel bij de Chunk zie passen. Ook hier weer de zachte kunststof coating en stevige fysieke knoppen. Ik heb de foto’s een tikkeltje lichter gelaten om de details zichtbaar te houden, het is daadwerkelijk een diep donker grijze speaker.

Waar de vorige modellen zich lieten opladen via een USB poort heeft de Chunk een netstroom adapter om hem op te laden, en heeft hij een USB poort via welke je je smartphone of tablet kan laden mocht je echt zonder prik zitten. In tegenstelling tot sommige Chinese speakertjes zien we hier wel het echte C E logo. Ahem.

Geluidskwaliteit beoordelen blijft een lastig vak, zeker op gebied van bluetooth speakers waar een praktisch oneindig aanbod is van verschillende merken en modellen. Zonder een directe vergelijking met tig verschillende speakers is een vergelijkbare situatie is een correcte beoordeling praktisch niet haalbaar. Uiteraard heb ik de laatste jaren wel een aardig aantal bluetooth speakertjes kunnen beluisteren, dus enige indicatie valt zeker wel binnen het bereik. Vergeet ook niet dat de bron een grote rol speelt, want als ik deze speakers bijvoorbeeld combineer met een bloedmooie SilverStone EB01-E DAC (a 200 eur+) dan hoor je wel degelijk het verschil vergeleken met een Spotify stream of een mp3’tje. Het betreft echter een Bluetooth speaker, dus combineer ik deze met de OnePlus One.

In veel opzichten is de Cube het meest indrukwekkend, het is namelijk het kleinste speakertje, maar het is verbazingwekkend hoe veel geluid er uit komt, en tevens hoe goed het eigenlijk klinkt voor zo’n klein ding. Waar je misschien een wat ‘leeg’ geluid zou verwachten van zo’n klein ding lukte het de Cube om keer op keer (verschillende) mensen positief te verrassen en een dergelijke consequente reactie van anderen zegt toch veel over de praktijk ten opzichte van de verwachtingen. De trillingen waren zelfs goed voelbaar op de toch stevige tafel waar mijn review-subjects altijd op staan. Je moet natuurlijk niet vergeten dat dit een mini speakertje is, dus verwacht er geen knalfeest mee te geven, maar voor deze afmetingen en prijs komt er gewoon leuk geluid uit, voor een beetje achtergrond muziek tijdens het werk is het lekker te doen, en zelfs een beetje muziek maken met de kleine was een meer dan prima ervaring.

De Fold doet het niet onverwacht natuurlijk wat beter, maar gezien de bijna dubbele afmetingen en dubbele prijs zou je wellicht verwachten dat er ook daadwerkelijk twee keer zo goed geluid uit komt. Of dat zo is is sterk afhankelijk van de situatie, want bij een rustig achtergrond muziekje naast mij op mijn bureau (terwijl ik nu zit te typen) is het verschil niet zo groot en klinken ze nog aardig vergelijkbaar, iets wat mij het gevoel geeft dat de gebruikte speakers exact gelijk zijn. Pas bij een hoger volume komt de toevoeging van een tweede speaker pas goed van pas, op welk moment de Fold een meer kamer-vullende ervaring kan geven zonder dat je het gevoel krijgt dat de (toch niet gek grote) speakertjes te hard moeten werken. Wederom geen speaker voor een feest, maar wel een lekker ding waar hij voor gemaakt is: lekker muziekje mee in je tas of rugzak.

Iemand houdt van de trillingen die uit de Fresh 'n Rebel Rockbox Fold komen!

Je moet wel rekening houden met een inherent verschil tussen een speaker die geluid alle kanten op stuurt (Zoals de Cube) en een gerichte speaker zoals de Fold. Bij de laatste doe je er verstandig aan om voor de speaker te zitten waarbij het volume duidelijk hoger is, en de geluidskwaliteit hoorbaar beter, terwijl een 'alle-kanten-op' speaker van alle kanten gelijk klinkt maar dat wel ten koste gaat van de kracht in één specifieke richting.

Dat de Chunk het op gebied van geluidskwaliteit makkelijker heeft met zijn grotere speakers mag duidelijk zijn. Met de afmetingen verwacht je een prettig kamer vullend geluid, en dat krijg je ook zeker. Wat weergave van lage-, midden-, of hoge tonen ook zeker geen klagen, de balans lijkt goed in orde en het is zeker genieten van de muziek. Het volume wat er uit komt zal in de meeste situaties geen problemen geven (nou ja, met de buren misschien) inclusief wanneer je besluit je speaker mee te nemen naar de camping (brrr) of naar een picnic op een veldje.

Enkel de Rockbox Fold is geschikt om Peek-a-Boo mee te spelen, de Cube is te klein, de Chunk kan met zijn gewicht een kinderneusje wel bezeren. Deze gif op repeat is trouwens best een realistische weergave van de praktijk, ik denk dat wij wel 200x peek-a-boo hebben gedaan.

Waarom zou je ooit een nog duurdere Bluetooth speaker kopen dan de Chunk vraag je je dan af? Ondanks dat er geen gebrek aan balans of volume is kenmerken echt goede speakers zich door een niveau van detail waar goedkopere speakers simpelweg niet aan kunnen komen. We hebben het over een speaker van 80 euro met een aardige overall featureset, wat geen hoge prijs is voor een krachtige Bluetooth speaker. Dan is het redelijk te verwachten dat de kwaliteit van de gebruikte drivers niet het detail kunnen weergeven wat een luxe hoofdtelefoon (Ik heb o.a. een Sony MDR-1R en Sennheiser PC-360 om te vergelijken) of de bekende luxere speakersets kunnen leveren. Ik heb een tijdje de meer high end Bose SoundLink Mini in huis gehad, en dan is het onvermijdelijk dat je wel degelijk verschillen in detail kan horen. Gezien het feit dat je voor het bedrag van zo’n Bose een Chunk, Fold, Cube en een Big Mac Menu kan halen zet dat geheel weer een beetje in perspectief, en als je dat stukje verfijning graag vergeeft ten gunste van een 100 euro besparing zit je hier goed. De prestaties zijn gezien de prijs voor mij gewoon in orde, en als je voor een leuk bedrag een lekker pittig speakertje wil halen dan gooit de Chunk met zijn lange batterijduur toch hoge ogen.

Omdat mensen grafiekjes leuk vinden heb ik even wat metingen gedaan met de SL-500 geluidsmeter van Voltcraft en het gemiddelde en maximale dB(A) niveau genoteerd tijdens met de speakers op het maximale volume. Omdat bij rustige nummers de rustige momenten aparte resultaten zou geven heb ik de metingen verricht tijdens een aantal lekker drukke nummers. Omdat onze kleine een ongelofelijk hard geluid maakt wanneer je hem kietelt mag hij ook mee in de grafiek. Zelfs de Chunk komt niet bij hem in de buurt, dus je kan je voorstellen hoe luid die knakker is.

Vooral die batterijduur is een mooie feature van de Chunk. Dat ik met een lekker achtergrondmuziekje in de huiskamer de 24 uur niet haalde, wat de specificaties natuurlijk wel beloofden, was een klein beetje jammer maar wel verwacht. De grofweg 20 uur die ik er wel mee klokte was verre van een schande. Producten die hun beloofde batterijduur halen zie ik overigens zelden, en wellicht dat je de 24 uur wel haalt met een nog wat lager volume en gebruik van de bedrade aansluiting in plaats van de Bluetooth verbinding. Maar zelfs met een lekker hoog volume zal je dus wel een nachtje door moeten kunnen trekken.

Vergelijkbare batterijduur resultaten zag ik bij de Cube en de Fold, die ook hun specificaties niet haalde, maar toch praktisch leuke tijden wisten neer te zetten: 4 en 10 uur respectievelijk op een prettig achtergrond volume tijdens het werken in combinatie met de Bluetooth verbinding. Op een echt hoog volume halveerde de batterijduur van de Cube overigens en begon hij na een kleine 2 uur te piepen dat hij wel wat prik kon gebruiken, maar als je op zoek bent naar een speaker die je regelmatig lekker hard zet om zo te genieten is investeren in een groter (grotere speakers) alternatief toch wel een goed idee. De oplaadtijden komen wel vrij strak overeen met de claims van Fresh ’n Rebel.

Zoals genoemd hebben deze speakers allemaal wel wat leuke features: De Cube is vooral lekker klein, de Fold klapt in wat hem beschermt in een tas en hem duidelijk uniek maakt, en de Chunk kan je telefoon in geval van nood opladen. Dat ze allemaal voor telefonie gebruikt kunnen worden is prettig, maar veel verder gaat de featureset niet. We zien tegenwoordig natuurlijk ook wel een verschuiving naar speakers die onderling samenwerken, multi-room audio, en andere moderne snufjes. Deze drie modellen blijven simpelweg individuele Bluetooth speakers, dus niet geschikt om op één of andere manier samen te werken. Een echt gebrek is het niet, maar het blijft iets om rekening mee te houden. Ik hou zelf de hoop dat er op termijn Cubes komen die wel onderling kunnen communiceren, want als stereo setje naast een computer of bij een tablet zouden ze zeker niet misstaan met hun combinatie van uitstraling en geluidskwaliteit.

Deze drie Fresh ’n Rebel speakers zijn stuk voor stuk leuk en er valt ook zeker inhoudelijk wat voor te zeggen. Wat geluidskwaliteit betreft zijn het geen speakers om de die-hard audiofiel aan te spreken, maar daar betaal je simpelweg ook te weinig voor. Wel bieden ze in hun prijsklasses prestaties die in elk geval gewoon passend of goedzijn. De kleine schattige Cube maakt misschien nog wel het meeste indruk, al is het maar omdat hij echt ienie-mini is en toch flink herrie kan schoppen; hip en rebels zou je zeggen. De Fold doet het all-round prima, met vooral een prima batterijduur voor een relatief klein setje als handige feature.

De Chunk is net een beetje te anders dan de andere twee om ze helemaal direct te vergelijken. Deze grotere speaker kan lekker knallen en heeft ook een prettige balans wat lage- en hoge tonen betreft, het zal de voor de meeste mensen in veel opzichten meer dan voldoen. Het formaat is wel wat minder handzaam: Dit lijkt een speaker om mee te nemen in een grote tas, in de auto, of simpelweg voor gebruik binnen huis. Het gewicht brengt wel ruimte met zich mee voor een grotere batterij, dus ook hier maakt de batterijduur indruk. Klagen over de geboden prestaties kan ik niet, al moet je natuurlijk goed begrijpen dat voor echt een klasse meer detail in je muziekweergave je met een dergelijke speaker toch wat te kort komt. Je zou moeten kijken naar (duurdere en bewezen) alternatieven om dat extra stukje verfijning te halen, maar nogmaals: het is gewoon lekker knallen met dit ding. Voor de prijs vind ik de prestatie in elk geval goed, en als nieuwe speaker voor achtergrond muziek in de huiskamer ben ik er dan ook tevreden over. Enkel de feature dat je je telefoon er mee op kan laden vind ik wat hoog gegrepen, want de 2000 mAh accu zal door de meeste smartphones (laat staan tablets) in één klap worden leeggezogen.

Al met al leuke speakertjes dus. De Cube en Fold hebben vervolgens het voordeel van een hippe uitstraling met leuke kleurtjes die er in de winkelschappen echt uit springt, en alle drie de modellen komen met een nette verpakking die deze speakers ook erg leuke cadeautjes maakt om te geven of krijgen. Elementen die je bij een druk bevolkte productcategorie als Bluetooth speakers niet moet onderschatten als onderscheidende feature. Of een Bluetooth speaker echt rebels kan zijn laat ik in het midden, maar leuk zijn ze zeker.

Enkele hogere res fotos voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Terug naar boven

Heb jij ook een Fresh 'n Rebel Rockbox #3 Zwart?

Ik heb zelf de Logitech Mini Boombox (de oude, niet de UE). Zeer fijn boxje, lekker klein, past in je hand etc. Goed geluid, wat mindere bass, maar niks gek voor zo'n klein speakertje. De accuduur is na 4 jaar nog zo'n 6 a 7 uur op max volume. Hij is echter wel flink aan het verslijten. Zo doet het Touch screen er bovenop niet heel veel meer en valt ie regelmatig uit als je de aan/uit knop alleen nog maar aanraakt. Al met al ben ik blij met deze boombox :) .

Leuke review! Ik ben nog opzoek naar een nieuw boxje (gewoon uit interesse, wat er nu allemaal is...), ik heb pas geluisterd bij de MM. De boze Soundlink Mini heeft zeer diepe en harde bass, de Beats Pill viel mij weer extreem tegen.

+3 van mij!
Hey, en dank :D Logitech ken ik zelf niet. Die Bose heeft inderdaad een heel diep geluid voor die afmetingen, maar goed, prijskaartje is dan ook weer erg pittig, en uit mn hoofd krijg je dan niet eens een 3.5mm kabeltje of iets anders erbij :D

Beats Pill... tja. Daar zit een mega premium prijs op natuurlijk omdat sommige mensen met zo'n ding gezien willen worden ;) Nu zie ik best de waarde wel in van produten die duurder zijn voor een specifieke doelgroep, maar op geluidskwaliteit zijn er dan betere opties inderdaad.
Dat is bij velen Bluetooth (schrijf je dat zo??) boxjes, ik heb bij mijn Logitech ook geen 3.5mm kabeltje gekregen, simpelweg omdat het een Bluetooth boxje is...al zou het voor de prijs van de Bose wel mogen natuurlijk :D .

Maar als je nog een boxje zoekt om te reviewen...dan is de Logitech zeker een aanrader! Klein, en beter geluid dan je denkt!
Dat is weer het leuke aan die Chinese pakketjes, daar zitten bijvoorbeeld standaard 10 aansluitingen op en meer kabels dan je ooit had verwacht. Europese merken zijn dan wat minimalistischer ingesteld. Valt voor beide wel wat te zeggen denk ik overigens.
Beats is sowieso TROEP (jawel, met hoofdletters).

Check ook Bayan eens!
Jummie, review! :9~

Ik ken deze dingetjes al, staan uitgestald in mijn geliefde Onlinekabelshop.nl :)

+3 :D
Zie daar inderdaad een andere rockbox op de voorpagina staan. Die dingen zijn inderdaad overal te koop. Vermoed dat die round voor een tientje best een leuke upgrade is over de cube.
Leuke review weer! Met plezier in de baas zijn tijd gelezen. Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe deze speakertjes het doen in vergelijk met bijvoorbeeld een chinese Earson ES-151A van ¤22,-
Deze reactie gemist, sorry :)

Ken die Earson niet, maar er zijn ook zo ongelofelijk veel setjes...
Ik heb hem naar aanleiding van vele reviews gelezen te hebben gekocht.
Het detail verschil is zo klein ook omdat je meestal mp3 streamd geeft ook al wat verlies.
Mijn zoon wilde hem ook hebben maar bij ons in de buurt niet te koop in een winkel.
Toen de JBL charche 2+ geluisterd in de winkel komt niet in de buurt van de Rockbox 3
ook niet Qua detail.
En zeker niet qua volume.
Toch mijn zoon aangeraden dat het verstandig is om een dag te wachten en besteld via internet.
Vraagje; ik zou deze box graag in dr keuken plaatsen met een chromecast audio eraan. Die kan dan mooi aan de usb laad-poort. Kan hij dan continu aan de netstroom onder het gebruik, of kan dat niet samen?
Hm, ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen eigenlijk. Je kan tenslotte aan de netstroom hangen en laden en spelen tegelijk, maar ik kan het met een Chromekast momenteel niet testen voor je.
Om maar het antwoord ook te plaatsen: de accu spanning van de rockbox is kennelijk niet voldoende voor het voeden van de Chromcast Audio, want deze doet het alleen als hij rechtstreeks aan de netvoeding hangt. Beetje jammer is het wel, blijf je toch beperkt tot een stroompunt, anders had het bijv. handig geweest bij in de tuin werken oid....