Specificaties 130mm diameter met 12,5dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Scythe Mugen 4 PCGH Edition Review

Noodletooth 4 mei 2015, laatste update op 4 mei 2015, 302 views

Scythe Mugen 4 PCGH Edition

Erg stille, goed koelende processorkoeler.

Pluspunten

• Fluisterstil
  • Degelijk gebouwd
  • Goede koelprestaties

Minpunten

• Groot
  • Fans lastig op koelblok te klikken

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Omdat de stockkoeler van mijn i5 3570 niet voldeed deze Scythe Mugen 4 PCGH Edition aangeschaft. Bij het openmaken van verpakking schrok ik toch een beetje van het formaat, ik wist dat het een groot koelblok zou hebben, maar zo groot had ik niet verwacht. Desondanks leverde het formaat gelukkig geen problemen op en paste hij precies in mijn kast.

Verder relatief eenvoudig te installeren, had alleen wat moeite met het goed vastklikken van de fans wegens onhandig mechanisme. Koelt nu al ruim een half jaar mijn CPU en PC fluisterstil.

Heb jij ook een Scythe Mugen 4 PCGH Edition?

Snap echt niet waarom je 'groot' en 'lastig' als minpunten opschrijft. Met één blik op het plaatje weet je al wat je krijgt, namelijk een groot blok, daar koop je die mugen voor. Lastig is een kwestie van kunde, ik schroef deze dingen er in 10 minuten op.
Ik kan mij er wel iets bij voorstellen. De fan-clips van Scythe springen soms eenvoudig los (als in, los uit de fan terwijl je hem wilt plaatsen), zeker als je het vergelijkt met wat luxere alternatieven. Als je zelden of nooit koelers installeert dan denk ik wel te kunnen stellen dat de montage (en de fan-clips) niet de meest newcomer-vriendelijke alternatieven zijn, en dus een terecht minpuntje.

[Reactie gewijzigd door Foritain op 5 mei 2015 14:22]

Gelukkig hoefde die in mijn geval maar een kaar geplaatst te worden, en blijft die daar voorlopig zitten!
Kunde is ook een kwestie van oefening en voor iemand die maximaal eens per 2 jaar een CPU koeler installeert niet vanzelfsprekend. Desondanks fijne koeler en ben er erg content mee.