Specificaties GF 6800, 256MB DDR3 - Bekijk alle specificaties

Asus GeForce 6800 256MB DDR3, V9999 Gamers Edition Review

Robin4 24 juli 2005, 1.614 views

Asus GeForce 6800 256MB DDR3, V9999 Gamers Edition

Pluspunten

• 256MB DDR3 Geheugen
  • Standaard al sneller dan een normale 6800
  • Makkelijk een 6800GT van de maken
  • Koeler is heel mooi met blauwe ledjes
  • Koeler koelt harstikke goed (Zelf op ultra deluxe snelheden)
  • Klokt als een beest over (ging van 350/1000 naar 425/1180 op stock koeler 51 graden core, 48 graden mem)
  • Kaart is de unlocken naar 16 pipes / 6 vertex shaders
  • De beste kaart voor het geld
  • Voor weinig geld de een na snelste kaart die te koop is.

Minpunten

• Je krijgt niet altijd er een ASUS webcam bij (Dit verschilt)
  • Het doosje waar de cd`s in zitten is wat vragiel ( valt makkelijk uit elkaar)
  • 5 in 1 games blijken demo`s te zijn.
  • Koeler klinkt op hoge draai snelheid wat plastic achtig
  • AGP (jammer voor de toekomst maar ik heb er verlopig er een leuke kaart aan.
  • Nvidia heeft niet zo mooi beeld in windows als ATI.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb zaterdag 23 juli 2005 toch maar besloten om voor een asus v9999GE 256MB DDR3 te gaan kopen. Ik had hiervoor een Leadtek 6800LE 128MB DDR gehad. Bij deze kaart kon ik niet veel unlocken helaas, maar overklokt haalde ik toch wel de 9500 3dmarks03 en 3400 3dmarks05. Ik was niet tevreden over die leadtek kaart en heb hem maar weer verkocht. Ik had een tijdje geen geld meer voor een andere kaart, totdat ik iets minder als 300 euro had.

Ik zat te twijfelen om weer voor de 6800LE te gaan.
De aopen 6800le zag er wel lekker goedkoop uit. Toen zag ik een asus 6800le bij mycom. Ik had van de actie al gehoord dan de Gamer edition voor 199,95 werd verkocht.
Dus toen ben ik de maar gaan halen. Tot nu toe heb ik er geen spijt van gehad. Ik kon d.m.v Rivatuner alles unlocken zonder artifacts
(standaard 12 pipes en 5 shaders, nou 16 pipes en 6 shaders)
Ik kan de kaart helemaal opklokken tot 430MHZ core en 1180MHZ mem. Dus deze kaart is momenteel een Asus V9999 Ultra Deluxe.
En dat voor 199,95!! Normaal is zo`n kaart 430 euro!!!

Voor de rest is het pakket netjes. Je krijgt er een videokabel bij en een adapter voor DVI.
De 5 in 1 Games Cd valt me wel een behoorlijk tegen. Had gedacht dat dit allemaal volledige versies waren en dat zijn dus demos!!

Verder zat er geen webcam bij, en zit dus niet altijd in de doos.
Voor de rest 3 leuke spelletjes. En de handleidingen zijn duidelijk.

Voor mij is deze kaart een topper

Standaard 9500 3dmarks03 ongeveer.
Alleen pipeline unlockt 10781 3dmarks03
Overklokt + Pipeline : 12450 3dmarks03 416/1180

• AMD 64 3200+ Winchester
  • MSI K8N Neo 2 Platinum
  • ASUS V9999GE 256MB DDR 3 @ Ultra Deluxe
  • Maxtor Diamondmax 8 40GB ATA133 2MB FBD
  • 2 x 512MB Geheugen (a-merk)
  • Enermax Noisetaker 420Watt
  • Windows 9x

Heb jij ook een Asus GeForce 6800 256MB DDR3, V9999 Gamers Edition?

Ik vind je nadelen vreemd.

AGP nadeel? dat is ten eerste jou keuze en daar heeft een kaart niks mee te maken, omdat er toevallig een opvolger is kan dit nooit een negatiefe eigenschap zijn.

Je krijgt niet altijd een webcam erbij? wat heeft dit in godsnaam met de kaart te maken. Dit heeft met de shop te maken waar je koopt.

Nvidia niet zo'n mooi beeld als ATI? Hoe kom je daarbij ik heb ATI kaart gehad en heb nu Nvidia en ik zie toch echt geen verschil op een 24" tft van DELL.
Dit was volgens mij vroeger een klein verschil, maar tegenwoordig zijn beide kaarten qua 2D identiek.
Ik ben erg geintresseerd in dit kaartje door de review die je doet en door andere reviews op het internet. Laat ik voorop stellen dat ik 200 euries voor dit kaartje bepaald geen miskoop vind.
Nu heb je het ook over unlocken naar 16 pipes en 6 vertex shaders zoals de 6800GT's dat hebben.
Ik kom dit echter in geen enkele andere review tegen.
Nu weet ik bijna niks van overclocken of Rivatuner of 3d marks, maar wat je wil zeggen is dat het eigenlijk een 6800GT kaart is waar ze 4 pipes en een vertex shader van gelockt hebben?
Graag een verheldering hierop en hoe je dit hebt gedaan met Rivatuner.
Haal me definitief over de streep om dit kaartje te gaan kopen :))
heb hem zelf ook topkaart
[quote]Voor weinig geld de een na snelste kaart die te koop is.[quote]
Je hebt nog de x800 XT , de x800 XT PE, 7800GTX, 6800 Ultra en vast nog 1 of 2 of 3 die ik vergeten ben.. :Z
Ik denk dat ie bedoeld dat nu z'n kaart op 6800 Ultra speeds draait, er eigenlijk nog maar één kaart sneller is: De 7800 GTX.

Naar ATi heeft meneer waarschijnlijk even niet omgekeken. ;)