Specificaties 55" Full HD 3D LCD TV met 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Samsung UE55H7000SL Zwart Review

sfinx333 3 mei 2015, laatste update op 17 december 2015, 755 views

Samsung UE55H7000SL Zwart

leuk product maar wel veel tekortkomingen. Had eerst een Sony 55w828 besteld, echter deze geruild tegen deze Samsung omdat de Sony heel weinig smart functies had. De Samsung heeft wat last van vertical banding, en geluid loopt niet sync op hdmi en interne mediaspeler..volume via de interne mediaspeler niet goed

Pluspunten

• handige smart functies
  • goede 3d
  • mits goed afgesteld mooi beeld
  • fraai uiterlijk en erg plat

Minpunten

• lip sync mediaspeler nooit goed
  • lip sync hdmi, loopt voor
  • vertical banding
  • volume mediaspeler niet goed
  • aantal aansluitingen zitten aan de achterkant van het toestel!

Inbrandgevoeligheid Score: 5
leuk product maar wel veel tekortkomingen.

De Samsung heeft wat last van vertical banding, met name te zien bij voetbal, je moet erg goed kijken om het te zien maar het zit er echt in. Ben op dit moment nog in gesprek met samsung over dit probleem en een aantal andere problemen die ik nog ondervindt.

De smart functies van dit toestel zijn geweldig! veel apps kun je installeren en alles werkt lekker vlot met de quad core processor!

De interne medispeler herkend veel formaten, iso files herkend hij niet. Heb nog geen enkele film kunnen afspelen waarin niet een vertraging in het geluid zat, dit is zeer irritant en ik hoop dat Samsung dit nog op één of andere manier kan oplossen voor me.
Tevens moet het geluid keihard aanstaan voordat je ook maar iets hoort uit de speakers, erg irritant als je bijvoorbeeld moet overschakelen naar HDMI. Heb de nieuwste firmware er al op staan, wellicht dat hier toch bugs inzitten.

Op hdmi loopt de lip sync juist weer iets voor, dit kan niet bijgesteld worden, er zit wel een sync functie op maar die is voor de optische uitgang.

Aan het beeld zul je veel moeten veranderen wil je een natuurgetrouwe insteling vinden, ik heb zlef op internet een goede instellinge gevonden en die naar eigen smaak bijgesteld. Beeld is nu mooi.

Ben nog lang niet tevreden met dit toestel en ga kijken of ik hem zo wil houden, voor een tv van 1500 euro zal alles toch echt perfect moeten zijn!

Ik snap ook niet waarom fabrikanten nog toestellen leveren waarop aansluitingen recht naar achter lopen! er zitten veel aan de zijkant maar heb een HDMI, utp en optische stekker naar achteren lopen, heb dus aanpassingen moeten doen aan de stekkers en de beugel 0,5 cm op moeten vullen met ringen, erg jammer van dit toch erg platte toestel!
Zal de review bijhouden als er verandering komt.

ok, kleine update:

lip sync is opgeloste met de updates en ik had zelf nog een beeldverbeteraar aanstaan, motion plus, deze moet dus beslist uitstaan!
Voor wat betreft de volume, dat probleem ben ik bijna niet meer tegengekomen, de eerste periode dat ik de tv had kwam er elke week een firmware update dus dat is allemaal weer opgelost.

De losse mediaspeler heb ik inmiddels weggedaan en ik speel alles nu af via de nas en mijn Samsung tv.

De vertical banding is bekeken door een monteur van Samsung en was niet ernstig genoeg om te laten vervangen, hij wilde hem wel meenemen maar het zou best kunnen datin het nieuwe scherm nog meer banding zou zijn als deze, ik heb het dus laten zitten....

dit is de banding+clouding van dit toestel, het beeld is een volledig grijs vlak op 1920x1080.

wederom een laatste update, ik heb veel contact gehad met Samsung over het banding probleem, naar mijn mening werd de banding steeds erger en wellicht kon ik Samsung zo ver krijgen dit paneel te ruilen, maar ik heb nu gekozen de tv in te ruilen en een LG EG910V OLED te kopen, man wat een verschil!! had ik eerder moeten doen!

Heb jij ook een Samsung UE55H7000SL Zwart?

Jammer dat je zoveel problemen hebt, over het beeld kan ik je gelijk geven, Samsung heeft er nog een handje van om de kleuren erg hoog in te zetten, nu heb ikzelf een 40inch D en een F serie en allebij heb ik het rood moeten terug zetten van 50% naar 25%.

Beeld/Geavanceerde instellingen/kleurruimte kleurruimte aanpassen naar Aanpassen en daar rood terug naar 25% dan heb je het grootste probleem al te pakken.

Ben ook aardig wat tijd kwijt geweest met die instellingen, juist als je 's avonds de Ecosensor wilt instellen om een goede kleur/kwaliteit te hebben.

Over het geluid te sync. kan ik dat instellen met mijn Mediaplayer (Xtremer Sidewinder3) en de ONKYO tuner versterker waar alles over loopt.

De apps zijn er genoeg, alleen het WEB vind ik de Browser niet de laatste nieuwe en heb ik gemerkt dat het internet ingesteld op Wireles, sneller is dan met de vaste LAN verbinding.
bedankt voor je reactie, ik denk dat ik me erbij neerleg mijn dune mediaspeler toch weer te moeten gebruiken en inderdaad daar kan ik de lip sync instellen, maar dat is met die speler bijna nooit nodig..

De setting voor het beeld heb ik nu per kleur afgesteld naar een calibratie van avforum, beeld ziet er echt wel goed uit, de problemen die ik nog ondervindt zijn hopelijk nog op te lossen, wellicht toch iets mis met de laatste firmware update..
ok, kleine update: