LG G3 16GB Zwart Review

wouter640 3 mei 2015, 292 views

LG G3 16GB Zwart

Zeer fijne telefoon, misschien op het eerste opzicht een beetje groot, maar na een maandje ben je zeker aan gewend en krijg je het idee:"Wat nou groot, valt hartstikke mee." 5,5 inch is groot, maar het is wel een telefoon met kleine bezels.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • weinig bezels
  • Camara
  • verwisselbare accu
  • infrarood sensoor
  • snel scherp stellen door lasertechniek
  • voelt sterk aan

Minpunten

• accu gaat niet lang mee
  • Is snel, maar net niet snel genoeg (soms een kleine hapering)

Om te beginnen wil ik met het design van de telefoon beginnen.

Ik ben er zelf gek van, ik ben iemand die het liefst zo min mogelijk bezel zie. en dan is deze telefoon echt een uitkomst. verder is de telefoon voor een high-end telefoon/vlaggenschip van LG wel redelijk dik. als we dan naar de prijs kijken kan ik beter stoppen met zeuren (ik heb zelf de telefoon via markplaats gekocht voor maar 265 euro. dit is natuurlijk extreem goedkoop voor wat je ervoor terugkrijgt, maar ook als we naar de nieuwrprijs kijken is het heel erg goedkoop.)

Scherm
Het scherm is mooi, QHD tjaa wat verwacht je dan. Maar om eerlijk te zijn JE ZIET ER NIKS VAN, inverglijking met de LG G2 met een FULL HD scherm van 5,2 inch. Ik ben eens voor de lol met een vergroot glas gaan kijken naar het beeldscherm en ik moet zeggen dat het eigenlijk nog verbijsterend scherp was (al zegt je dit waarschijnlijk niks omdat je de sterkte van het vergroot glas niet weet, wat ik zelf ook niet weet). Ik zou blijer geweest zijn met een FullHD LG G3, grote kans dat de accu duur beter zou zijn geweest doordat de CPU minder pixels hoeft aan te sturen en minder energie naar pixels hoeft te laten gaan.
De kleuren van het beeldscherm zijn mooi maarja het blijft wel LCD dus meer is het ook niet. De helderheid is verder ook goed (besef wel dat de telefoon maar 350 euro is, dit is dubbel zo goedkoop als de samsung galaxy S6 of als andere high end telefoons)

de accu
over de accu heb je vast al gehoord dat het niet echt goed is. Het is een 3000mAh lithium batterij. Behoorlijk groot dus en zwaar, heel zwaar. Ik kom de meeste dagen mijn dag helemaal door met hem op volle helderheid. Maar zodra ik op volle helderheid een uurtje ga whatsappen, of iets anders dan gaat het echt snel. intensief gebruik erop is dan ook niet mogelijk over heel de dag. Waaraan ik me het meest erger is dat als ik hem intensief gebruik en dan nog maar 4% heeft dat het slomer oplaadt dan dat het energie gebruikt (als je hem aan de computer oplaadt, als je hem aan de officiele oplader oplaad heb je dit probleem niet)

Camera
Over de camara ben ik heeeeel heeeel erg te spreken. hij maakt echt prachtige foto's, voor mij echt een must. De eerste afbeelding is gemaakt tijdens het fietsen. Ik ben zelf er te spreken over de camera.
Hij kan filmen tot 120Frames/second in HD. (afbeeldingen kunnen helaas niet geplaats worden doordat het foto's zijn van 3mb, max is 345kb, check mijn foto's even op: http://wouter640.wix.com/fotos

overig
De speakertjes kunnen behoorlijk hard, verder is het een prachtige telefoon die fantastische dingen doet tegen een erg lage prijs.

Heb jij ook een LG G3 16GB Zwart?