Microsoft Lumia 640 4G Zwart Review

RobbyTown 2 mei 2015, laatste update op 5 mei 2015, 1.368 views

Microsoft Lumia 640 4G Zwart

Zoek je een tel met alleen bellen, appen en wifi voor de rest niet heel spannend en wel dat ie vlotjes loopt? Perfect ding!

Pluspunten

• voelt degelijk aan
  • snel
  • prijs
  • 4G

Minpunten

• geen 5Ghz wifi
  • oplader oogt wel erg budget
  • oplader is in zijn geheel dus kabel niet te gebruiken voor op usb te laden

Was opzoek voor moederdag een smartphone voor moeders dan kan die ook aan de whatsapp!
4G is niet nodig, heeft alleen prepaid. Het gaat om een telefoon waarmee moeders kan bellen, appen en als het nog nodig is smsen. Facebook, internet, nieuws en weet ik wat is allemaal niet nodig (toch te ingewikkeld, whatsapp zal al een hele stap zijn, ja ook al lijkt het op sms).

Waar zocht ik naar:
zo basic mogelijk
recent model
telefoon/scherm niet te groot niet te klein ergens rond de 5" zeker niet groter
vlot
goede camera
verwisselbare accu
micro sd of genoeg intern aanboord.
rond de 200 euro

Mijn ervaringen in verleden heb ik daarbij meegenomen. Apple valt standaard af veel te veel goede je moet itunes hebben en syncen en weet ik wat allemaal, veel te gesloten systeem en prijs ligt veel hoger dan budget. Android, heb het zelf al een tijdje omgeving ook best veel mensen met android echter per merk krijg je best veel bloatware mee van de fabrikant. Dan hebben we nog windows phone, zelf niet mee gewerkt weinig mensen hebben het, echter prijs van de windows phones zijn erg interessant.

Zelf heb ik Note 3, een highend toestel wat echt niet te vergelijken is met budget model zoals een Core, Honor, A5.

Een deel ben ik ook merk bewust. HTC valt direct al af, 2x HTC gehad na ~ een jaar beginnen ze gek te doen uitvallen, word warm. In de vriendengroep ook mensen met HTC zelfde geval, als het nu komt van lomp doen zeg ik ook maar ben echt zuinig op dure spullen.

Daarnaast heb ik de Lumia 640 met andere vergeleken op specs

Samsung top spul echter komt er meer en meer onnodig spul op de telefoon wat er ook niet af is te krijgen.

Motorola valt ook af matige camera.

Goed dan ga ik toch microsoft een kans geven. Twijfel tussen 640 en 735. Aangezien 640 nieuwer en iets goedkoper is met een iets betere standby tijd ben ik daarvoor gegaan.

In de doos
Telefoon, losse accu en et te vergeten de oplader.

Oplader, helaas is dit een vast micro sd oplader, hierbij kan je kabeltje niet los van de lader halen en in de pc/laptop usb poort prikken om ook op de laden / data erop te zetten. Verder oogt de oplader erg goedkoop ben benieuwd hoe lang dat mee gaat.

Daarnaast nog 2 handleidingen die je toch niet leest.

Telefoon voelt degelijk aan als je langs een samsung core of young legt oogt lumia 640 vele malen duurder.

Beeld is prima. Als je echt heel goed kijkt is beeld niet haar scherp maar moet je echt goed kijken bv bij klok als tel in vergrendeling staat zie je het een beetje. Verder reageert alles snel af en toe reageert scherm niet even goed moet je wat harde duwen dan op mijn Note 3. Geen idee als het bij low-end modellen normaal is?

De telefoon heeft 8GB intern. Ik adviseer, koop er een SD kaartje bij minimaal 16GB. Standaard is telefoon 5GB/8GB vol. Na wat apps deinstalleren kom je op net geen 4GB/8GB uit. Als je flink wat fotos gemaakt maken en af en toe filmen kan je in de knoei komen.

Mocht je een kaartje erin plaatsen en je zet de telefoon aan dan komt er een melding in beeld met de vraag als je de gemaakte foto's video's, muziek en apps op de sd wilt zetten. Ideaal dan is dat meteen geregeld.

Ervaring windows os
Het is het even wennen als je android gewend bent. Voordeel Windows is de apps zoals sport, eten en drinken die meuk zit er standaard op maar je kunt het wel wissen, bij mijn note 3 kan ik het wissen moet het komt weer net zo hard terug op je telefoon. Store en games zijn helaas niet te verwijderen vooral de laatste had ik er graag eraf gehad.

Opties zijn wat minder uitgebreid dan Android en zit soms net even ergens anders. Maar toch zijn sommige dingen weer wel uitgebreid je kan per item de apps beheren. Toegang tot agenda whatsapp nee facebook ja

Verder kun je kiezen waar je wat opslaat. Fotos telefoon of sd, nieuwe app sd of telefoon etc...

Navigeren op de telefoon gaat vlot en dat te bedenken dat er maar 1 GB ram opzit.

Ook zakelijk gezien is dit een prima telefoon. Je kan een prive en een zakelijk account toevoegen.

Windows & aanbod apps. Ik zie hier en daar veel geklaag. Windows heeft weinig aanbod apps. Nu is het voor moeders niet van toepassing echter ik heb even door de store heen gezocht. Bekende apps zijn beschikbaar, denk aan facebook, whatsapp, synology. Veel meer apps gebruik ik zelf ook niet.

Fotos volgen nog. Tips of vragen? Laat maar weten zal ik bij de volgende update proberen te verwerken.

Heb jij ook een Microsoft Lumia 640 4G Zwart?

"Bekende apps zijn beschikbaar, denk aan facebook, whatsapp, synology. Veel meer apps gebruik ik zelf ook niet."

Tsja, dat is wel heel erg summier. ;) Zelf mis ik Runkeeper en Hangouts. Alternatieven voldoen helaas niet want 400 bekenden hebben wel die apps. ;)
Runkeeper nooit van gehoord tot nu.
Hangouts is te verwachten aangezien het geen android is. Zo mist facetime ook.

Beetje lastig om dit uit te leggen...
Fijn dat je een review van deze mooie telefoon plaats.

Wat inhoudelijke tips voor je review:
Je review is heel kort en bondig en ook slordig (gehaast??) geschreven. Lees 'm nog eens rustig door en ook hardop en pas de stukken aan die niet goed lopen/klinken.

Breid je review uit; je schrijft dat het wennen is als je van Android komt, hoezo? Dat kan je bijv. toelichten.
Probeer wat meer te vertellen over de telefoon zelf. Welke telefoon had je hiervoor? Wat waren voor jou de redenen om deze telefoon aan te schaffen? Hoe bevalt hij in de praktijk?

Succes!
Speelt lumia 640 zware games soepel? Hoe is de kleurgave? De helderheid?
Hoe kan iemand gebaseerd op deze review een serieuze beslissing maken voor de aanschaf van dit toestel.
Ik heb geen idee kan hier wel benchmarks die voor doorsnee gebruiker toch niets aan heeft. Ben zeer blij dat je met tips komt kan ik ze verwerken in de review. Je reactie voegt ook veel toe :/
De tips die ik je kan geven zijn ongeveer alle tips die er zijn. Je zal toch echt zelf wat meer moeite moeten doen. Er is simpelweg geen conclusie te trekken van jou verhaal. Kijk is rond bij andere reviews en lees wat er word geschreven met name in de vorm van conclusies. Waarom juist dit product in plaats van een ander of waarom juist niet.
Wees blij dat er een review word geplaatst. Het is niet bijzonder nuttig, maar iig een positieve review.
Als je de review niet goed vind modereer hem dan gewoon.

Ik wil hem ook wel wat uitgebreider zien, benchmarks hoeft niet meteen maar maak op z'n minst een foto met de mobiel en plaats die hier