Specificaties 55" Ultra HD 3D LCD TV met 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Philips 55PUS7909 Zwart Review

Flying_Eye 2 mei 2015, laatste update op 14 mei 2015, 1.695 views

Philips 55PUS7909 Zwart

Goede 4K TV met passieve 3D, Ambilight!, SMART TV en mooi design voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• Mooi design
  • Goede beeldkwaliteit
  • Mooie en functionele afstandsbediening met qwerty toetsenbord op achterzijde
  • Overzichtelijk menustructuur
  • SMART TV werkt goed
  • Ambilight uit te breiden met Philips HUE

Minpunten

• Matige geluildskwaliteit

Inmiddels een maand in bezit van deze televisie. Hiervoor een Samsung gehad maar omdat mijn ouders een Philips hadden en ik dat beeld altijd mooier vond dan de Samsung toch weer voor een Philips tv gegaan. Mijn eerste LCD was ook van Philips en ik miste toch het ambilight. Ook om die reden weer terug gegaan naar Philips. Deze versie van ambilight is beter dan eerste versie. De leds reageren veel beter op het beeld en er zit meer kleur en dynamiek in het licht. Pluspunt is ook de mogelijkheid om het Philips HUE verlichting aan te sluiten op de TV zodat het ambilight de HUE aanstuurt!

De beeldkwaliteit stelt ons zeker niet teleur, in tegenstelling tot wat er in de andere review over de 49PUS7909 geschreven wordt. Het beeld is vol van contrast en komt natuurlijker en scherper over dan de Samsung televisie uit 2012. Vanuit meerdere punten in de kamer is het beeld goed te zien. De 3D functionaliteit bevalt goed en deze passieve vorm van 3D kijkt veel prettiger dan de actieve 3D van de vorige TV. Bij actieve 3D zijn de brillen een stuk zwaarder een het beeld flikkert nogal, bij passieve 3D zijn de brillen lichter en het beeld is constanter waardoor naar 3D kijken nu ook zonder hoofdpijn kan.

Het geluid daarentegen valt wel tegen. Zeker wanneer het volume omhoog gaat dan gaat de kwaliteit van het geluid rap omlaag. Voor normaal volume volstaat het geluid wel maar voor het bekijken van een film of muziek zijn externe speakers wel een must.

De menustructuur is overzichtelijk en het SMART TV gedeelte werkt perfect. Tot nog toe geen vastlopers gehad en alle apps werken naar behoren. Ten op zichtte van de 3 jaar oudere Samsung TV gaat het gebruiksgemak, de vormgeving en functionaliteit erop voorruit.

Een nadeel wat we wel hebben ondervonden is de aansluiting op het Ziggo settopbox. Wanneer de TV wordt aangezet moet iedere keer de HDMI kabel eruit gehaald worden en opnieuw in de TV gestoken worden. Dan pas kan er van kanaal gewisseld worden met de Ziggo settop box. Het probleem hoeft hierbij natuurlijk niet bij de TV te liggen maar kan ook aan de het apparaat van Ziggo liggen. Enige optie zou een CI+ module zijn. Hiervoor is gelukkig ruimte in de TV en hierdoor kan de oude Ziggo afstandbediening de deur uit en kan alles bediend worden met de goed vormgegeven en functionele afstandbediening.

Al met al tevreden met de aankoop.

Heb jij ook een Philips 55PUS7909 Zwart?