HTC One M9 Goud Review

dimi007Newbie 1 mei 2015, 196 views

HTC One M9 Goud

Lees de uitgebreidere versie hieronder. De voordelen in het kort: - Zeer stijlvol toestel - Supersnel - Fantastisch display

Pluspunten

• Zeer snel
  • Fantasctisch (metalen) design
  • Zeer stylvol

Minpunten

• Even wennen aan Android
  • De ronde achterkant ligt prettig in de hand. Het is echter ietwat glad waardoor je hem kunt laten vallen
  • te kort in het bezit om iets negatiefs te melden

Uiterlijk en design
De HTC oogt op het eerste gezicht zeer stijlvol. Afhankelijk van hoe je het toestel in het licht houdt, lijkt het toestel zilver of goudachtig van kleur. De behuizing voelt en oogt zeer degelijk, strak, stijlvol en robuust. In tegenstelling tot zijn voorganger (die ik zakelijk gebruik) is dit toestel geheel van metaal. Dit heeft direct voordeel bij het aansluitpunt voor de oplader. De voorganger was voorzien van een kunststof stukje waar je de oplader kon aansluiten, met als gevolg dat dit kunststof op den duur vorm van slijtage vertoont. Dat is erg jammer, omdat dit het uiterlijk van het toestel niet ten goede komt. Daar heeft HTC met deze verbetering dus goed over nagedacht. Het toestel zelf is iets groter dan zijn voorganger en de aan / uit knop is verplaatst van een kunststof knop aan de bovenkant naar een zeer stijlvol metalen knop aan de zijkant, onder de volumeknoppen. Dit is niet alleen praktisch, maar ook qua design een hele vooruitgang. Qua gewicht en dikte is hij vrijwel gelijk met zijn voorganger, maar oogt hij minder dik.

Snelheid van het toestel
Over de snelheid waarmee het toestel opstart en reageert kan ik kort en bondig zijn; dit is buitengewoon snel. Nu is dit natuurlijk vaak zo met nieuwe toestellen, maar er zit in deze menu structuur en bij het starten van diverse apps werkelijk geen vertraging. Ik heb momenteel een HTC One 8 en een iPhone 4s in bezit, dus dit is qua responsetijd een verademing. Wel moet ik nog erg wennen aan de menustructuur en het Android systeem ‘an zich’ omdat ik IOS gewend was. Maar dit begint inmiddels aardig te wennen. Qua design doet de HTC One 9 in ieder geval zeker niet onder voor de Apple apparaten. In mijn ogen ziet dit toestel er vele malen beter uit dan bijvoorbeeld de iPhone 6.

Beeldkwaliteit
De kwaliteit van het beeld is ongekend. Het lijkt alsof het display een soort ‘spiegel’ heeft ingebouwd want het lijkt te reflecteren. Wat ik zo bijzonder vindt is dat je normaal gesproken door reflectie niet goed ziet wat er op het scherm gebeurt. Het scherm is echter onder een hoek zeer goed leesbaar.

Nooit gedacht dat ik zo enthousiast zou zijn over een ander toestel dan iPhone. Voor mij is de HTC One M9 toch echt een fantastisch alternatief. Het toestel is vele malen sneller en het design is subliem. Ik ben om :)

Heb jij ook een HTC One M9 Goud?

Reviews door de redactie