Specificaties 4,7" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Spirit 3G Zwart Review

SpiriTNL 8 mei 2015, 1.119 views

LG Spirit 3G Zwart

Een zeer nette budget telefoon. Heeft alles in huis wat een normale gebruiker nodig heeft. De veel eisende gebruiken moet hem echter links laten liggen.

Pluspunten

• Accu duur
  • gewicht
  • Android 5.01

Minpunten

• gladde achterkant
  • Geen notificatie led
  • veel te klein geheugen
  • Zeer slechte camera bij kunstmatig licht
  • Plastic achterkant die heel snel bekrast is.

Deze telefoon heb ik gekocht omdat ik eigenlijk iets anders wilde. Ik had een Nexus 5 en daar was ik op uitgekeken. Ik had besloten om iets eenvoudigs te kopen en niet meer high-end.

Mijn keuze was op dit toestel gevallen omdat deze Android Lollipop (5.0.1) heeft.

Eerste indruk:

Mijn eerste indruk was positief.
Erg ligt toestel en voelt lekker aan in de hand door zijn kromming. Voelde redelijk vlot aan.
De eerste indruk van het scherm was ook goed, mooi helder en scherp.

Het toestel:

Het toestel heeft een kromming. Het scherm is heel ligt gebogen, in de achterkant zit een bolling.
De kromming van et scherm merk je niets van, is bijna niet te zien.
Echter de bolling op de achterkant is wel prettig, daardoor ligt hij lekker in de hand.
De afwerking is goed maar het materiaal is matig. De behuizing is van plastic die erg snel beschadigd.
Na een week zitten er bij mij op de achterkant als lelijke krassen, die komen alleen maar van het neerleggen.

De knoppen zitten net als bij de G serie aan de achterkant.
Dit was voor mij even wennen maar nu ik er aan gewend ben toch wel prettig.

Wat mij opviel is dat er geen notificatie led opzit. Dit is toch wel een groot gemis.
Nu moet je steeds het toestel aanzetten om te kijken of er berichten zijn.
Een gemiste kans van LG.

Accu:

Over de accu ben ik erg positief.
De eerste keer dat ik hem had opgeladen heb ik 45 uur gedaan tot de accu op 15% stond.
Dit was bij matig internet en een paar maal bellen.
Op dit moment draaien er meer apps op en evengoed gaat de accu nog 2 dagen mee.
Ander plus punt is dat je de accu kunt verwisselen.

Hardware:

De hardware is matig. Hier kan je merken dat het een budget toestel is.
De processor kan redelijk meekomen en de GPU is voldoende voor normaal gebruik.
Bij zwaardere apps kan je merken dat hij wat moeite krijgt.
Echter denk ik dat dit voornamelijk te wijten is aan het kleine geheugen dat er in zit.
Hij beschikt over 1GB geheugen, dit is echt te weinig.
Dit merk ik bij het opstarten van apps, dan zie je dat hij vaak blijft hangen. Of je merkt het bij het wakker maken van het toestel, dan moet hij de widgets weer laden.
2 GB zou dit toestel goed hebben gedaan.

Dan de opslag, dat is ook een punt van bezuiniging geweest.
Hij heeft 8GB aan opslag, echter na het installeren van het systeem blijft er nog maar 3GB over aan opslag. Nadat ik al mijn apps had geļnstalleerd had ik nog maar 1,9 GB over aan opslag.
Nu kan er wel een sd kaart in maar die heeft alleen nut voor opslag van video & audio.
De meeste apps kan je niet op sd zetten. En als je kijkt naar de facebook app, die neemt al ruim 700MB in beslag ??????

Conclusie:

Eerste indruk was positief, echter na een tijdje te hebben gebruikt werd het meer een frustratie.
Zonder alle apps was het toestel redelijk rap en goed mee te werken.
Na het installeren van de apps werd het toestel alleen maar trager en voelde soms sloom aan.
LG had in dit toestel best iets meer geheugen kunnen stoppen, dat zou de kosten niet zijn.
Extra opslag zou ook niet weerstaan maar dat zou het toestel wel weer aanzienlijk duurder maken.
Ga je naar de prijs kijken (¤ 166,-) dan had van mij het toestel best iets duurder mogen zijn als er 2GB aan geheugen en 16GB opslag in zou zitten.

Dit toestel is bedoeld voor de weinig eisende gebruiker die toch de laatste android wil hebben.
Maar ga je hem regelmatig gebruiken met apps dan zou ik het toestel afraden.

Leuk budget toestel, voor een leuke prijs, voor de weinig eisende gebruiker.

Update inverband met de camera volgt later.

Heb jij ook een LG Spirit 3G Zwart?