Samsung UE40H5000AW Zwart Review

barrykonst 30 april 2015, laatste update op 30 april 2015, 508 views

Samsung UE40H5000AW Zwart

Voor deze prijs krijg je een televisie met een prima scherm en slank design. De besturing verloopt vloeiend en de afstandsbediening ligt fijn in de hand.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Slank design
  • Vloeiende bediening
  • Aantrekkelijke prijs

Minpunten

• Geen HDMI-CEC (Anylink+)

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Na een korte discussie met mijzelf, besloot ik niet te vallen voor marketingtrucs als ultra hd en gebogen schermen. Over een smart tv heb ik nog even getwijfeld, maar ik heb nog nooit een exemplaar vloeiend zien werken en zie daar onvoldoende meerwaarde in. Waar ik achteraf gezien wel op had moeten letten, was de aanwezigheid van HDMI-CEC. Bij Samsung modellen beter bekend als Anylink+.

Chromecast
De reden dat ik goed op de CEC functie had moeten letten, is mijn adoratie voor de Chromecast. Wanneer je jouw favoriete show gaat casten, zorgt CEC ervoor dat jouw televisie gelijk aangaat en op de juiste bron afgestemd staat. Met mijn oude televisie werkte dit uitstekend en kon ik mij zorgeloos op de bank installeren. Bij gebrek aan CEC, moet ik helemaal zelf de televisie aanzetten en de bron selecteren. Oké, ik geef toe het is een luxeprobleem, maar je weet pas wat je mist als het verdwenen is. Het ging mij echter iets te ver om hiervoor mijn televisie weer in te ruilen.

Lees mijn uitgebreide review van de Samsung UE40H5000AW

Heb jij ook een Samsung UE40H5000AW Zwart?