HTC One M9 Zilver Review

CeesWes 29 april 2015, 175 views

HTC One M9 Zilver

Supersnel toestel met veel mogelijkheden die ik zeker aan zal raden!

Pluspunten

• Snelheid
  • Geluid
  • Degelijke uitvoering

Minpunten

• camera
  • accu

Verleden week heb ik de nieuwe HTC One M9 ontvangen. Mijn eerste indruk na het uitpakken was dat ik een strak en solide toestel in mijn handen had. Na het opladen de eerste keer opstarten, wat mij meteen opviel is dat het toestel zeer snel opgestart is. Daarna ben ik begonnen met een tal van updates te installeren, wat overigens ook zeer snel gaat. Ook al is de update erg groot. Ik kon toen wel merken aan de warmte die het toestel uitstraalde, dat er een flinke processor in zit. Vooral wanneer het toestel moest rekenen, werd die toch wat warmer. Vooral als ik dat vergelijk met mijn M7, die dan toch een stuk koeler blijft onder lading. Over het uiterlijk van HTC Sense heb ik niet veel te zeggen behalve dat het er netjes, strak en vriendelijk uit ziet. Het werkt lekker snel en het is overzichtelijk.

Beeld & Geluid

Ik was reuze nieuwsgierig naar het geluid omdat ik natuurlijk de M7 ook heb, en ik daar al behoorlijk van onder de indruk was van het geluid. Maar de geluidskwaliteit van de M9 deed mij versteld staan. Als je een film ging kijken op youtube, en BoomSound op film zette, leek het net alsof de speakers links en rechts van je zaten. Het klinkt super( en apart) maar is heel mooi om te horen. Het geeft inderdaad een surround effect. Nu we het toch over films hebben, ik vond het beeld er wel netjes en scherp uitzien. Maar niks vernieuwends als je het vergelijkt met de M7.

Kracht

Aangezien mijn zoon nog wel van het gamen is, en er dus toch eventjes mee wilde spelen, installeerde hij NOVA 3. Hij was benieuwd naar de snelheid, aangezien de M7, die hij ook heeft, NOVA bijvoorbeeld niet altijd vloeiend en vlekkeloos kan spelen. Maar op de M9 was dit geen probleem. Het toestel werd niet al te warm volgens hem. Wat ik wel merk is dat de accu toch niet zo heel lang mee gaat met zwaar gebruik. Als ik er alleen met bel, en er dus niet veel meer mee doe, gaat die toch wel een dag of 4 mee.

Camera
De camera is wel een tegenvaller. Zowel als scherpte als qua snelheid van het focussen. De kleurechtheid is wel heel erg mooi, en met een beetje oefenen gaat het steeds beter met het maken van foto’s. En natuurlijk met toekomstige software updates wordt dit steeds beter. De frontcamera, of selfie camera, is geweldig. Die maakt echt supersnelle en scherpe foto’s, zelfs bij minder licht.

Software & Extra’s

Wat ik persoonlijk wel handig vind, en wat mist op mijn andere toestellen, is dat er geen dubbel aanraken om het toestel te ontwaken. Dat vind ik persoonlijk wel heel erg handig, vooral omdat dan je power-button niet slijt.
De extra’s die erin zitten met bijvoorbeeld het bellen dat de stemmen duidelijker zijn en noise cancelling, is toch wel heel erg makkelijk en handig als je er eenmaal aan gewend bent.
Sense is ook zeer simpel om te gebruiken, en ziet er strak uit!

Het is een fijn en super snel toestel met die nieuwe Snapdragon. Als je veel muziek luistert is het een geweldig toestel door de speakers. En als je een fotograaf bent, kan je beter een echt fototoestel kopen ;) Maar nog eventjes serieus, het toestel is een echte aanrader!

Heb jij ook een HTC One M9 Zilver?

Reviews door de redactie