MSI GeForce GTX 960 GAMING 100ME Review

brogamma 27 april 2015, laatste update op 27 april 2015, 565 views

MSI GeForce GTX 960 GAMING 100ME

Mooie solide kaart met leuke extra features t.o.v. de "gewone" GTX 960. Zeker aan te raden

Pluspunten

• Zeer stil
  • Veel video output
  • Koelt zeer goed
  • Backplated

Minpunten

• MSI geeft slecht aan wat voor een drivers je kunt gebruiken
  • Ondersteuning op ouder moederbord slecht

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Ik heb deze kaart gekocht via megekko,
Een zeer goede webshop met een snelle overzichtelijke site.

Pakket inhoud
Wat in de doos zit:
- MSI Geforce GTX 960 100 ME
- cd met drivers
- verloop vga-dvi
- muismat van far cry 4
- verloop van 6 pins naar 8 pins
De verlopen waren in mijn geval niet nodig maar wel handig dat die meegeleverd zijn.
De muismat vindt ik niet bijzonder maar hij is dik, slipt niet en is erg glad wat ik persoonlijk fijn vindt.
CD met drivers zijn niet erg handig meer want je kan ze gewoon van internet af halen.

installeren

Het installeren van mijn kaart in de pc was nogal een gedoe, ik ben ruim 2 dagen bezig geweest met het werkend krijgen van de pc. Hij paste perfect in mij kast alleen, Mijn moederbord zag de kaart wel maar bleef steken bij het bios opstartscherm, ook met de meeste recente bios versie van mijn moederbord.
Driver ondersteuning is voldoende maar MSI is er nogal wazig over. Op de site van staat dat je de download link die er staat kunt gebruiken maar voor recentere versie op de GeForce site moet kijken :?

Gebruik

Ik heb hem inmiddels al een paar dagen in gebruik en ik kan over het geluid en de temperatuur niet klagen, de fans die blijven tijdens het gamen uit( idle mode) en de temperatuur loopt nier erg op ( van 26 naar +- 29 graden Celsius). Ik heb hem nog niet onder een zware load getest. Overclocken van de kaart is ook niet zo lastig en doet hij aardig goed, MSI afterburner is goede software daarvoor.
De led die aan de zijkant van de kaart zit is ook erg mooi en maakt hem wat mooier is een windowd case. Hetzelfde geldt voor de backplate van de kaart. Mooi in een windowd case, al een stuk beter dan de puntjes die je zonder backplate ziet.

Een zeer solide en snelle kaart voor het bedrag waarvoor je hem koopt. De extra dingen die je meegeleverd krijgt zijn ook goed maar niet bijzonder.

Cijfer voor dit product is een 7,0. dit komt vooral omdat de ondersteuning niet al te goed is.

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 960 GAMING 100ME?

Meer advertenties

Wat voor mobo heb je?
Ik heb ook een ouder mobo,P67, maar had met de GTX970 geen enkel probleem.
Ik heb een Foxconn 2abf komt uit een oude hp fabrieks pc.chipset h61
En dan loop je al snel tegen whitelist problemen aan, het bios van dat mobo is dan gemaakt om alleen met bepaalde kaarten te werken, de enige die daar wat aan kan doen is HP zelf.
'voor recentere drivers kijk op de geforce site' is toch niet 'heel wazig'? Misschien 'apart' of 'weinig moeite' dat ze niet zelf de linkjes bijhouden maar aan de andere kant snap ik het ook wel. Geeft juist aan dat ze zeggen 'deze kaart zou het perfect moeten doen met de officiele nvidia drivers zonder dat wij er iets aan hoeven te doen, dus pak die maar' :).

Voor de rest denk ik (weet het eigenlijk wel zeker) dat je problemen met de bios /mobo komen door het feit dat het eentje uit een kant-en-klare-HP bak is. Dat werkt zelden lekker.

Hoe heb je het uiteindelijk werkend gekregen dan? Ander mobo of iets weten te regelen dat hij wel wil starten? (Want blijven hangen in BIOS scherm heeft natuurlijk nog niks met Windows drivers te maken)
Ik heb hem via een omweg werkend gekregen. Eerst naar netwerkboot dan 2keer laten piepen esc inhouden en dan start hij Windows op.