Specificaties PC-on-a-stick met A20 en 1GB ram - Bekijk alle specificaties

IconBit Toucan Stick 3D Pro Review

Neviathien 26 april 2015, laatste update op 26 april 2015, 648 views

IconBit Toucan Stick 3D Pro

Waardeloos ding.

Pluspunten

• Maakt van niet smarttv en smarttv
  • verlengsnoer voor hdmi meegeleverd
  • draait op Android

Minpunten

• afstandsbediening is waardeloos
  • voor Netflix en andere apps heb je een andere afstandsbediening nodig
  • Eigen logitech muis niet compatible

Features Score: 1
Ik heb hem in eerste instantie gekocht omdat mijn tv niet Smart is. Ik heb er nu een laptop aan hangen die Netflix, Youtube en andere zaken streamt. Omdat die laptop behoorlijk gaat brullen als hij wat langer aan staat (is mijn oude laptop) wil ik wat makkelijks om snel mijn films en series te kunnen streamen.
Ik had ook al gekeken naar Chromecast, maar ik ben niet heel enthousiast over het feit dat het via mijn telefoon moet streamen. Na wat research leek mij dit mij de beste en meest ideale oplossing....

Aansluiten was makkelijk, al miste ik wel een beknopte handleiding. Hij moet aan de stroom en het was even uitvogelen welke uitgang op de stick ik daarvoor moest gebruiken. Daarna kun je gelijk aan de slag.

BIj het opstarten van het apparaat gaat alles wel goed. Maar zodra je iets moet typen, kwam ik er achter dat dat niet zo fijn gaat. Daar had beter over nagedacht kunnen worden. (Bijvoorbeeld als je de A wilt typen en je hebt net de L getypt, dat je dan naar rechts drukt en dat hij dan sneller bij de A terecht komt dan wanneer je acht keer op links moet drukken.)

Het installeren van Netflix ging goed, maar ik kon vervolgens niet op de knop 'inloggen' klikken. Er werd geadverteerd met 'Netflix' maar dat is dus onterecht.
Ook kon ik dingen niet verwijderen, want ik kom met geen mogelijkheid bij de 'delete' knop.
De meegeleverde afstandsbediening ondersteunde het apparaat niet volledig. Je merkt dat het de tabletversie van Android is, heel erg vervelend . Ik heb mijn M325 Logitech muis aangesloten via USB, maar dat werkte ook niet. Hij was niet compatible. Ik kon dus gewoon niet inloggen... en ik vind dat de basis van zo'n ding is dat je kunt inloggen op zo iets als Netflix.
Er werd aangeraden een andere afstandsbediening te kopen voor een meerprijs van 15 euro.

Ik vond dat persoonlijk het geld niet waard en heb het apparaat teruggebracht naar de winkel. Waardeloos.

Heb jij ook een IconBit Toucan Stick 3D Pro?

ik weet niet hoor maar een chromecast streamt niet via je telefoon volgens mij

je start hem en daarna kan je je telefoon uitzetten chromecast gaat gewoon door :)
Het gaat mij er om dat je je telefoon nodig hebt. Die van mij is namelijk momenteel erg traag. Maar loop nu wel met het idee om het misschien toch maar te proberen.
Koop een Airmouse LX erbij, werkt perfect! :)
Is het een draadloze muis? Deze ondersteunt ie idd niet, deze moet bekabeld zijn.