Specificaties 5,5" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

OnePlus One 64GB Zwart Review

Famous Copra 26 april 2015, laatste update op 12 mei 2015, 5.184 views

OnePlus One 64GB Zwart

Een erg interessant toestel wat voor de prijs geweldig is. Stock android, goede batterij, redelijke camera, mooi scherm. Helaas is het voor mij niet een perfect toestel door onbetrouwbaarheid. Door hitte kan je touchscreen dienst weigeren. Verder zijn er een paar kleine ontwerpfouten gemaakt.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Mooi scherm
  • Batterij
  • 64Gb opslag
  • Software

Minpunten

• Hitteproblemen
  • Geen front facing speaker
  • Goedkoop materiaal
  • Volumeknoppen
  • Hardware buttons
  • Updates
  • Beperkte 4G ondersteuning
  • Sommige apps niet beschikbaar

Inhoudsopgave:http://i.imgur.com/2hezdmb.jpg
Normaal schrijf ik geen reviews, omdat ik niet het idee heb dat ik iets te zeggen heb wat nog niet is gezegd. Maar na 5 maanden met de OnePlus One te hebben geleefd wil ik hier toch het een en ander over zeggen.
Ik zal het in deze review vooral hebben over mijn persoonlijke ervaring met de OPO en de punten waarop OnePlus heeft bespaard bij het maken van deze telefoon. Als vergelijkingsmateriaal heb ik de HTC One (m7).
Eigenlijk was ik helemaal niet van plan een nieuwe telefoon te kopen, mijn HTC One was nog snel genoeg. Toen de microfoon hiervan kapot ging en er net een dag was waarop je geen invites nodig had om een OPO te kopen heb ik er toch maar een gekocht. Voor 300 euro kon je niet echt fout gaan. Mocht het toestel niet bevallen zou ik het weer doorverkopen.
Note: Ik zal hier geen uitgebreide spec en/of benchmarks in plaatsen, deze zijn elders genoeg te vinden.

Bestellen en bezorging
OnePlus heeft als beginnend bedrijf een interessante strategie gehanteerd voor het bestellen van een toestel. Je kon alleen een toestel kopen met een invite, deze invite moest je van een andere OPO gebruiker hebben gekregen. Af en toe waren er ook dagen waarop je de OPO kon bestellen zonder invite. Dit is hoe ik aan mijn toestel ben gekomen. Dit systeem is 20 april 2015 gestopt, het toestel is nu gewoon zonder invite via internet te bestellen.
Via hun eigen website heb ik 30 november 2014 de telefoon besteld. Dit proces was vrij soepel en voor zichzelf sprekend, een nadeel was wel dat de witte editie alleen bij de 16Gb opslag kon en de zwarte bij 64Gb. Je kreeg een track en trace code en kon via DHL je status bekijken. Na een week werd mijn toestel door een koerier afgeleverd.

Eerste indruk
Unboxing
Uit een wat lelijke plastic zak, met DHL opdruk komt een standaard bruine kartonnen doos. Hierin zitten twee andere dozen. Een kleine witte, met hierin de adapter en een iets grotere wit met rode. Hierin zit het toestel zelf. Het openen van de doos gaat erg fijn, er zit een soort van scheurlijntje in, wat open gaat door middel van een touwtje, leuk gedaan en werkt prima.
Bij het openen van de doos viel me al op wat een grote telefoon dit was. Ik heb geen kleine handen, maar moet toch moeite doen om bij elke hoek te komen. Dat de telefoon op cyanogenmod draait was voor mij echt een voordeel. Ik ben fan van de stock android looks en snelheid. De installatie van je toestel spreekt voor zich en je zag al snel je nieuwe lege startscherm voor je.

Eerste gebruik
Direct even een youtube filmpje bekeken om het scherm te testen. Dit scherm is wat mij betreft geweldig, de helderheid is goed en een film kijken op dit formaat is erg fijn. Wat mij tegenviel was de speaker, ik vergelijk deze hier met een HTC One en je merkt pas hoe fijn front speakers zijn wanneer je ze niet meer hebt, voor een gewone speaker is deze prima.
De camera’s zijn op zich prima alleen de front camera heeft een beetje een eigen stijl. De foto’s zijn wat hard en zouden beter zijn met een lichte blur.

Batterijduur
Het belangrijkste voor mij in een telefoon is de batterij. Elke telefoon tegenwoordig is eigenlijk wel snel genoeg voor whatsapp, email en een beetje internet. En dit is toch waar ik een telefoon in de basis voor heb. Het is dan ook wel prettig dat ik niet altijd een oplader of extra accu mee hoef te nemen.
Met de OnePlus One hoef je hier niet bang voor te zijn. Van tevoren had ik in de reviews al gevonden dat de batterij het 1,5 tot 2 dagen vol hield. Zelf haal ik dit meestal niet, na 1 dag is de telefoon wel echt leeg. Nu gebruik ik het toestel ook wel veel. 2u Youtube, 1u muziek, 2 a 3u browsen, de hele dag social media/mail/whatsapp en de hele dag wifi + 3g aan. Toch haal ik altijd wel het einde van de dag. Een goede 14u dus.

Uiterlijk en behuizing
De achterkant is gemaakt van plastic. OnePlus noemt dit sandstone. Het voelt als een soort stof en is zacht. Hoewel het zacht is valt het zeker niet uit je hand, dus functioneel is het wel. Verder is het niet vingerafdruk gevoelig en met normaal gebruik zullen er ook geen krassen op komen. De nep metalen rand vind ik erg lelijk, het helpt wel bij het beschermen van je telefoon. Wanneer je telefoon valt zal deze namelijk niet direct op het scherm vallen waardoor je scherm zou breken.
De behuizing is niet van aluminum en/of glas hierdoor ziet hij er niet luxe uit. Voor een plastic behuizing is hij wel vrij mooi, ook is de behuizing erg stevig.
Je kan bij de OPO kiezen of je de hardware buttons of on screen buttons wilt gebruiken. Standaard staat dit ingesteld op de hardware buttons. Na een week ben ik over gegaan op on screen buttons. De hardware buttons hebben namelijk een heel licht blauw backlight, waardoor je in het donker de knoppen niet goed kan vinden. Verder had ik het idee dat ze niet heel responsief waren. Voor mij hadden ze dan ook de onderkant eraf mogen halen waardoor je een kleinere bezel hebt, maar dit is een stukje persoonlijke voorkeur.
Aan de voorkant van de telefoon vind je ook nog een proximity sensor, speaker, frontcamera en notificatieled. De sensor werkt erg goed en zorgt er bijvoorbeeld voor dat je telefoon niet ontgrendeld wanneer die in je broekzak zit, de notificatieled is goed uitgevoerd. Meerdere kleuren voor verschillende notificaties en goed fel, zo zie je in een oogopslag of je nog nieuwe berichten hebt. De speaker doet verder wat hij moet doen.
Rechts heb je de unlock/power button. Goed geplaatst, voor mij op duimhoogte. Op de onderkant zit de micro usb poort en stereo speakers. De speakers kunnen redelijk hard en klinken niet heel slecht, maar halen het niet bij de front speakers van HTC. Links heb je een micro sim slot en volume knoppen. Het micro sim slot open je met een paperclip of bijgevoegd pinnetje. Het slot zelf is ook van plastic, maar dit maakt verder niet uit. De volume knoppen is dan weer een misser van OnePlus. Deze zijn voor de grootte van het toestel veel te kort en laag. Je kan op deze manier de knoppen niet goed blind gebruiken.
Het toestel is redelijk breed en vrij hoog, ik zal ook niet weer een dergelijk groot toestel kopen. 5,2inch met kleine bezels is de max voor mij. Ja, ik kan er mee werken, maar met een hand een berichtje typen gaat toch niet helemaal lekker. Het toestel heeft wel een prima dikte en houdt hierdoor lekker vast.

Het scherm

Dit is echt de wow factor van het toestel, een 5,5 inch Full HD scherm. Het scherm heeft een goede kleurweergave en hoge helderheid, waardoor het zelfs in de felle zon goed te gebruiken is. Petje af Oneplus.

Software
Een toestel met cyanogenmod. Ik vind stock android vele malen mooier dan allerlei skins die fabrikanten erover heen gooien. En cyanogen staat bekend om de snelle updates en uitgebreide instellingen. Echt een pluspunt dus.
Helaas, ging hier iets mis. Waar OPO ons beloofde de update naar Android 5.0 binnen 3 maanden klaar te hebben werd dit maar uitgesteld en uitgesteld. Uiteindelijk was het een van de laatste grote fabrikanten die de update klaar had. 27 april heb ik dan eindelijk de update mogen ontvangen, Android Lollipop ziet er geweldig uit, alles werkt soepel en het vormt een geheel. Het is jammer dat de update niet zo snel kwma als beloofd, maar wanner je het eenmaal geinstalleerd hebt vergeet je dit direct. Ook heeft cyanogenmod de bekende uitgebreide instellingen, zo kan je je telefoon helemaal eigen maken.

OnePlus heeft ook zijn eigen os, OxygenOS gelanceerd. Ook dit is stock android. Het ziet er best mooi uit, maar vanwege de (redelijk) grote lijst met bugs ben ik hier nog niet aan begonnen. Voor de geďnteresseerden. OxygenOS kan je alleen installeren door het op je toestel te flashen, het is niet als update te downloaden.

~~~~Overige puntjes~~~~
Apps
Dit had ik nog niet eerder meegemaakt. Maar er zijn bepaalde apps die niet te downloaden zijn voor de OPO, of die slecht werken. (Sleepcycle is bijvoorbeeld niet te downloaden en Appie van Albert Heijn werkte een tijdlang niet.) Dit ligt denk ik aan het feit dat het een beginnend Chinees bedrijf is. Alle grote apps werken uiteraard, maar het is toch raar als je een app niet kan vinden omdat deze niet beschikbaar is voor jouw toestel.

Frequenties in Nederland

De problemen
En daar begon het. Na op een warme dag in het park te hebben gelegen weigerde mijn touchscreen dienst. Na een reboot werkte het weer, maar 5 minuten later weigerde het opnieuw. Thuisgekomen even gaan googlen en wat blijkt. Het is een bekend probleem dat wanneer de OPO te warm wordt het touchscreen het niet meer doet. Het reageert namelijk niet of je hebt last van ghost touches. Deze problemen willen ook wel voorkomen bij bepaalde software updates, maar dan is het makkelijk te herstellen. In mijn geval gaat het om een hardware defect en kan ik het toestel dus terugsturen naar OnePlus. Het is ook niet bekend of dit probleem is opgelost door OnePlus, de ene helft van de mensen zegt dat dit alleen een probleem is bij oudere series, maar andere mensen zeggen weer dat het nog altijd een probleem is.

Toch maar contact gezocht met de support. Binnen 24u had ik een reactie met de vraag of ik het toestel wilde resettten en indien de problemen daarna nog steeds aanweizg waren, ik een filmpje kon maken van het probleem. Helaas hielp de reset niet en heb ik dus een filmpje gemaakt en dit opgestuurd. Hierna heb ik een bericht gehad dat probleem doorgezet zou worden naar de technische dienst. De snelheid van de customer support daalde toen flink. Nu,4 dagen geleden, nog steeds geen verdere reactie. Ik verwacht dat ik het toestel op zal moeten sturen en er een vervangend toestel wordt teruggestuurd.

Ik zal niet nog een keer een OPO kopen. Het is niet fijn om te weten dat je toestel er bij een warme dag volledig mee kan stoppen. Voor een apparaat wat ontworpen is om bereikbaar te zijn is dit niet prettig.

Heb jij ook een OnePlus One 64GB Zwart?

Meer advertenties

Ik weet niet wat jij met je oneplusone doet, maar ik haal makkelijk 2 dagen op een volle accu en in het weekend zelfs 3. Ik deel deze kritiek dus niet. Ook is een hitteprobleem mij onbekend en de behuizing is erg degelijk. eigenlijk deel ik alleen je kritiek op de 4G ondersteuning. Met Vodofone in Den Haag kom ik niet verder dan 3G (wat ik overigens voldoende vind). ik moet bekennen dat ik een oneplusone bezitter van het eerste uur ben en dat de leverancier mogelijk aan het besparen is op kwaliteit bij de nieuwere batches, waar jij mogelijk het slachtoffer van bent.
Allereerst, ik heb absoluut geen kritiek op de batterij. Ben hier zeer tevreden mee, zelf haal ik alleen de genoemde waarden niet omdat ik m'n telefoon erg veel gebruik. Ik zal zo straks kijken of ik de tekst hierop kan aanpassen.

De behuizing zelf is stevig, ik vind hem enkel niet mooi om te zien. Ook zijn enkele knoppen onlogisch geplaatst naar mijn idee.

Fijn dat jij geen hitte probleem hebt, het is namelijk een fijn toestel voor een scherpe prijs. Als deze niet kapot was gegaan zou ik hier nog een jaar of twee mee lopen.
Indien je het leuk vind om je telefoon te tweaken (Hopelijk wel :P) http://www.xda-developers.com/add-frequency-bands-qualcomm/

[Reactie gewijzigd door Azerion op 12 mei 2015 11:11]

"OnePlus heeft op de behuizing bespaart. Een nep metalen rand, plastic gevoel en hun eigen ‘sandstone’ achterkant. Ik ben hier geen fan van. Geef mij maar een degelijke metalen/glazen telefoon. Dit geeft toch meer een premium gevoel."

Ik ben erg verrast door deze opmerking. Ik vind juist dat de 'degelijke metalen/glazen telefoon' erg goedkoop aanvoelt. De One is strak, voelt stevig en ziet er goed uit.
Ik hoop dat ik niet de enige ben die dit van mening is?

Ook ben ik een beetje verbaasd dat je bij je review over de OnePlus One rekening houdt met hun customer support. Het is algemeen bekend dat OnePlus daar niet erg goed in is en dat ze vaak wat traag zijn, maar dat verandert niks aan de kwaliteit van de mobiel. Beetje raar dus.

Nouja, dit was een beetje mijn gedachte op je review :P
Verder goed geschreven :D

[Reactie gewijzigd door Somentus op 13 mei 2015 03:14]

De behuizing is inderdaad persoonlijk. Hij is niet heel lelijk, maar ik prefereer glas/aluminium.
Customer support is zeker wel iets wat een telefoon beter maakt vind ik. Ik wil een telefoon om bereikbaar te zijn, wanneer het dan 6 weken duurt voor ik het toestel gerepareerd heb zijn dit minpunten voor hun.
De OPO is één van de meest robuuste telefoons die ik ooit heb gehad. Ik ga altijd heel laks om met mijn toestellen, bewaren bij m'n sleutels, vaak laten vallen, in m'n kontzak stoppen en er op gaan zitten maar nu na ongeveer een jaar is het toestel nog steeds in topconditie, ik kan geen krasje detecteren.

Uiteraard is bijv. de S6 of de iPhone een heel stuk mooier, daar zal iedereen het over eens zijn. De OPO heeft niet echt diezelfde 'wow' factor, het is een redelijk saaie telefoon die doet wat het moet doen.

De slechte service is zeker een minpunt maarja ik heb dit ding voor 300 euro gekocht. Gaat hij kapot na zeg 18 maanden dan neem ik waarschijnlijk de moeite niet eens meer om hem op te sturen voor reparatie. Als je dit toestel koopt calculeer je dat ook een beetje in denk ik. Bovendien is dat bij elke fabrikant een kriem, iets opsturen voor reparatie. Bij Sony of Samsung moet ik ook gewoon weken wachten.

Je moet de telefoon dus wat meer naar de prijs en waarde beoordelen denk ik. 4G noem je als nadeel maar dat wist je al voor je hem kocht. Datzelfde geldt voor een hoop andere zaken zoals hardware knoppen en geen front facing speaker. Het lijkt net of je daardoor verrast bent.

Deze telefoon is ook niet voor iedereen denk ik, hij draait cyanogenmod en komt van een chinese startup dus het is al een beetje tweaker telefoon. Dit koop je ook niet als je iets wilt wat out of the box direct supergoed werkt, goede ondersteuning heeft en veel updates krijgt. Dit koop je juist als je niet bang bent om af en toe zelf een nieuwe versie te flashen.

Je kunt geen 300 euro betalen voor deze specs en dan denken dat alles even goed voor elkaar is als bij Apple. Ik denk dat je toch je verwachtingspatroon volgende keer wat naar beneden moet bijstellen.

Ik denk ook dat bijv. een iPhone een stuk beter bij jou zou passen. Daar werkt alles out of the box, lange ondersteuning, goede reparatieservice etc. dat is echt wat jij zoekt maar daar betaal je dan ook gewoon het dubbele of meer voor.
Allereerst probeer ik hier geen discussie te maken, maar ik zal toch mijn gedachtegang toelichten.

Over de behuizing, ja het is een stevige behuizing en voor een plastic behuizing ziet hij er mooi uit. Persoonlijk, een erg gevaarlijk woord op het internet, vind ik glas en aluminum mooier.

Zou deze telefoon 12+ maanden kapot gaan dan heb je ongeveer evenveel betaald voor een s6 / m9 / iphone 6. Hier zou ik dan ook geen problemen mee hebben, mijn problemen zitten in het feit dat ik een probleem heb, wat niet opgelost word. Het is niet eens dat het opsturen en repareren lang duurt, het is het punt dat je een RMA aanvraag moet indienen, waar OnePlus eerst probeert onderuit te komen met software fixes voor een hardware defect.

Ik beoordeel elk toestel op dezelfde manier, anders zou een toestel van 10 euro al snel een perfect toestel zijn. Door elk toestel onafhankelijk van de prijs te beoordelen kan je een betere vergelijking maken tussen de toestellen. Ja, het is echt een bang for the buck telefoon en de paar minpuntjes neem ik dan ook voor lief m.u.v. de service.

Als het overkwam alsof ik verbaasd was is dit een fout van mijn kant, ik wist dit wel, maar het zijn toch minpuntjes in mijn ogen.

Dat het cyanogenmod draait vind ik geweldig, heb dit op elk android toestel gehad tot nu toe. Het feit dat je geen snelle update krijgt terwijl dit wel beloofd is, is jammer. Hadden ze dit niet beloofd dan had ik hier geen probleem mee gehad.

Ik verwacht geen perfecte telefoon, ik verwachte een bang for the buck telefoon met wat kleine foutjes. Dit was het de eerste 5 maanden ook, perfect dus.

Een iPhone heb ik ook zeker overwogen. De iPhone 6 heeft eindelijk een fatsoenlijk groot scherm en werkt gewoon. Helaas waren de batterijduur, de geslotenheid van iOS te grote minpunten.

"Een erg interessant toestel wat voor de prijs geweldig is." Is de samenvatting van mijn review. En dit is ook waar ik nog steeds achter sta. Voor 300 euro kan je geen betere telefoon vinden denk ik. Stock android, snel en een goede batterij. Zolang het toestel werkte was ik zeer gelukkig.
Ik sluit me aan bij de reviewer. Ik heb zelf ook een OneplusOne ik heb al vanaf het begin problemen met de batterij. De telefoon gaat tijdens gebruik plotseling uit en krijg je daarna niet meer aan zonder voeding. Na tijdje op voeding staat ie weer op 100% na een half uurtje gebruik herhaalt het probleem zich.
Ik heb hierover momenteel al meer dan een maand contact met de klantenservice.
Maar echt tot een oplossing ben ik nog niet gekomen.
Ik probeer het toestel terug te sturen maar dit is vooralsnog niet gelukt.
Er wordt steeds om meer aanvullende foto's of videos gevraagd.
En nu willen ze dat ik de achterkant openmaak en daar ok een foto van maak. Dit is risicovol, grote kans dat achterkantje kapot gaat en dan ben ik nog verder van huis.

Hoop op garrantie en of reperatie wordt steeds minder.
Ik zou het daarom iedereen afraden om met dit merk in zee te gaan.
Open anders een paypal claim?
Ik heb hetzelfde probleem met het touchscreen.
Op 14-4 ene ticket geopend. Ondertussen heb ik:
-foto's moeten maken
-filmpje moeten maken
-2 firmwares moeten installeren (met verplichte factory reset)

Ik moet wel toegeven dat ik niet altijd onmiddelijk heb gereageerd op hun mails.
Bij elke installatie van een firmware moest ik een backup nemen van alles wat erop stond, daar heb je even tijd voor nodig.

Sinds vandaag heb ik een rma gekregen. Hopelijk is het dan binnenkort opgelost.
Hoe heb je het probleem kunnen reproduceren? Gewoon door de OPO warm te laten worden.

Heb zelf ook deze (mooie) telefoon en eerst had ik helemaal geen touchscreen problemen. Moet daarbij wel zeggen dat ik m sinds het einde van afgelopen zomer heb. Bij mij lijken de touchscreen problemen te zijn begonnen na de lollipop update, en lijkt het erger als de telefoon warm is.

Of kan het zijn dat dit probleem erger wordt met de tijd?
Bij mij is het begonnen na een dag (hard) werken in de tuin.
Op die moment is het al iets warmer en op een bepaald moment merkte ik dat het scherm niet goed meer werkte. Ik dacht van wtf?
Ik reboote en toen ging het terug wel. Even later hetzelfde probleem... rebooten en het deed niets. Telefoon even laten uitstaan, terug opstarten en alles werkte terug.
Ik ga enkele keren per week dansen. Tijdens het dansen krijg ik het warm, hierdoor warmt de telefoon op en dan is het scherm onbruikbaar. Koelt de telefoon terug af, door hem in mijn jas te steken bijvoorbeeld dan werkt hij terug.
Na een beetje rondsurfen kwam ik volgende link tegen:
Touchscreen problems OnePlus forum
Hier wordt het probleem met de lijm uitgelegd en ook hoe je het kan oplossen. Maar aangezien ik nog garantie heb ga ik hem mooi opsturen.

En of het probleem ergen wordt met de tijd? Ik weet het niet. Ik vermoed wel dat het niet zal beteren.
Duidelijke review, al ben ik het niet met je eens over het materiaalgebruik; de materialen zijn uitstekend; functioneel en zitten goed in elkaar. Helaas heb ik met mijn OnePlus One EXACT dezelfde touchscreen problemen als jij. Ečn warme middag buiten gebruiken was voldoende voor die van mij. Het touchscreen functioneert nog wel, maar erg indirect. De bewegingen worden met een flinke inputlag geregistreerd, en multitouch werkt slecht waardoor typen erg moeilijk is. Ook heb ik soms last van ghost touches. Al deze touchscreen problemen houden trouwens op als ik de telefoon 5 minuten in de vriezer laat liggen, dan functioneert het weer uitstekend voor een minuut of 10. Heb net als jij een video ingestuurd na een aantal aangeboden software fixes en het bedrijf laat nu al 4 dagen niks van zich horen. Er is een hardware fix die je zelf uit kunt voeren, dit betreft het aanbrengen van isolatie tussen de digitizer en en het frame van de behuizing, maar dit is een riskante en moeilijke operatie. Daarom wil ik gewoon een RMA. Met deze touchscreen problemen is het echt een inferieur ding. :(
Dankjewel. Ik vind het materiaalgebruik inderdaad functioneel en goedgebouwd. Ik vind het alleen niet mooi.

En het gedrag van de customer support is inderdaad erg bijzonder vind ik, eerst heel snel reageren en daarna niks meer laten horen.
Mocht iemand weten hoe ik hier een inhoudsopgave met links toevoeg, een dm of comment zou heel welkom zijn.
Kijk hiervoor even naar mijn review bij de reacties. Daar vind je een kleine handleiding met voorbeelden van gebruiker Kiswum. En kijk anders (ook) hier even bij: Overzicht van UBB-codes
Klinkt herkenbaar. ;) Toch kwijt je je goed van je taak, mooie en informatieve beschrijving geworden waarvoor dank!

[Reactie gewijzigd door TouchTumbleweed op 29 april 2015 18:20]

Dankjewel, voor de hulp met de inhoudsopgave en het compliment.
Ik moet wel zeggen, mensen hebben over het algemeen de indruk dat een groot deel, of soms zelfs de meerderheid, geplaagd wordt door deze touch screen problemen. Dit is echter niet waar (word natuurijk ook niet in deze review beweerd) en de overgrote meerderheid van de mensen heeft hier absoluut geen last van.
De rand beschermt het glas helemaal niet, want de glasplaat ligt bovenop het toestel, dus ook boven de rand. Dit is nou juist een van de nadelen van hun ontwerp..

Overigens, wat bedoel je met dat sommige apps het niet doen? Ik heb er nog nooit last van gehad en heb toch ontzettend veel apps gedownload in de afgelopen 8 maanden.

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 13 mei 2015 09:33]

Nu heb ik is een vraag. Ik heb zelf ook de oneplus one 64GB versie, en bij mij gaat de telefoon max een dag lang mee of net iets langer van bijvoorbeeld 8 uur smorgens tot ongeveer 3 uur. Maar meestal is die binnen 12 uur leeg en dan gebruik ik hem nog niet is zoveel. En toch zie ik steeds op internet verschijnen dat bij heel veel mensen de batterij juist 2 dagen mee gaat.

Ik irriteer mij er onderhand toch echt wel aan. en heb al van alles geprobeerd. En echt niks helpt. Ik heb er zelf bliss pop opgezet dit heeft als enigste mijn batterij duur verhoogd. anders was die binnen 10 uur al leeg :( .
Zou je anders via een dm een screenshot kunnen sturen van je batterijgebruik op het moment dat deze rond de 10% zit?
Aah komt het door overhitting die ghosting.. makes sense! Na een stukje lopen met toestel in broekzak en al helemaal met vakantie (warm oord) gaat het toestel direct freaken! Daarom zou ik hem ook NIET opnieuw kopen, wordt er gek van.
"Frequenties in Nederland
OnePlus ondersteunt de 800 MHz band niet, deze wordt in Nederland door KPN en Vodafone veel gebruikt voor 4G. Enkel T-mobile/Tele2 en dochternetwerken gebruiken de andere band hiervoor. Zoek je dus een telefoon om te gebruiken in combinatie met 4G houdt hier dan rekening mee."

Ik heb zelf ook een OnePlus One en ik zit bij Telfort voor mijn mobiel abonnement. De OnePlus One ondersteunt de 1800 MHz band en sinds 10 maart 2015 heeft KPN landelijke dekking voor deze frequentie.
Waar baseer jij jouw informatie op?
KPN is begonnen met de uitrol van het 1800Mhz netwerk voor 4G+ in 'de grote steden'. Dit is nog láng niet landelijk! Dat is voor het 800Mhz netwerk ;). Laatst nog contact gehad met iemand van KPN hierover, aangezien ik over wil stappen en ook wel naar 4G wil.

[Reactie gewijzigd door Vickiieee op 12 mei 2015 09:31]