Specificaties Vesa 75mm, Vesa 100mm , maximale schermgrootte 27" - Bekijk alle specificaties

Arctic Z-2 Desk Mount Dual Monitor Arm Review

Zenobi 22 april 2015, 1.825 views

Arctic Z-2 Desk Mount Dual Monitor Arm

Niet mijn eerste monitor stand, is goedkoop maar je betaald naar wat je krijgt.

Pluspunten

• Ziet er netjes uit
  • Zeer grote hoeveelheid opties voor montage
  • Uitbreidbaar

Minpunten

• Goedkope cable management houdertjes
  • Afwerking was het bespaar punt

Heb de monitor stand uit de doos gehaald waarbij al meteen bleek dat twee van de cable management plastic houdertjes bleken afgebroken. Deze zijn vervaardigt van goedkoop hard plastic en breken heel snel. De extra ring voor het vasthouden van de draag arm is van plastic met niet alleen zichtbaar kleur verschil maar ook een niet erg kwalitatief gevoel en bij aandraaien bleek deze ook voldoende voor bevestiging maar het ding kapot draaien is redelijk goed te doen. Bevestiging aan buro is even eens redelijk simpel en voelt beduidend minder met rubber stickers die je zelf moet vast maken. Ondanks dat reken ik het product er niet te hard voor af omdat het ook simpelweg spot goedkoop is in vergelijking tot mijn andere monitor armen (Ergotron en Newstar).

De afwerking voelt aan zoals de prijs: Goedkoop. Echter als je deze 'details' bekijkt van uit een prijs/kwalitijt verhouding valt het allemaal reuze mee. Een beetje monitor arm met specificaties als deze is al snel twee tot drie keer zo duur dus hier kan ik mee leven.

Als je opzoek bent naar een monitor arm voor twee schermen op een gelimiteerd budget dan is dit een prima aankoop. Echter, rijkt je budget verder dan zou een duurdere zeker geen onnodige luxe zijn.

Heb jij ook een Arctic Z-2 Desk Mount Dual Monitor Arm?

Als je een beetje tegen je bureau beukt, schommelen de monitoren dan heel erg?
Enigsinds de totale 'wiebel ruimte' is een centimeter of zo. Het zal schelen als je de monitoren op kortere afstand van de standaard. Het is niet extreem maar wel merkbaar meer dan mijn duurdere versies. Al heb ik er wel twee redelijk zware (oudere) monitoren aan hangen (respectivelijk 4.5 & 4 kg). Al met al, als je niet van plan bent om heel veel met de monitoren te gaan zwaaien en zwieren maar vooral het 'lege buro effect' wilt is dit een prima optie. Als je zware (en hws ook dure) monitoren er op hangt of echt veel mee gaat draaien dan zou ik zeker wel de investering maken voor een duurdere (niet budget) monitor arm.
Hoe moet je hem monteren op je bureau? Qua bevestiging?
Zit met een standaard bevestiging vast. een L beugel met onder in een enkele schroef verbinding. Niet heel stevig, maar net genoeg. Een duurdere stand heeft er vaak twee wat toch net wat prettiger is voor de 'wiebel'-factor. Opzich is het plus punt wel dat de buro klem best een dikte aan kan, wat prettig is, want ik heb er een betonne tegel tussen de klem en het buro gedaan aan weerszijde voor wat meer ondersteuning en dat gaf wel een kleine verbetering.
Net is geen verkeerde steun voor het geld, maar weet wat je koopt is het advies hier :D
Dankjewel! Dan word dit hem toch niet... heb liever dat mijn schermen 100% veilig zijn!