Scythe Kaze Q Black Review

aminam 21 april 2015, 567 views

Scythe Kaze Q Black

Een zeer goedkopen en simpele fancontroller, makkelijk te installeren en gebruiken. Indien voor weinig verkreigbaar zeker een aanrader!

Pluspunten

• goedkoop
  • makkelijk in gebruik
  • strak design

Minpunten

• niet geschikt voor alle kasten
  • kabels kunnen niet makkelijk weggewerkt worden

Features Score: 3
Kwaliteit Score: 4
Ik kocht deze fancontroller over van een tweaker inclusief molex voedingskabel en 4 verlengkabels. Ik heb hem geinstalleerd in een CoolerMaster N300 kast en heb er 3 12cm fans aangesloten. De installatie was vrij straightforward, ik heb de gehele frontcover van kast eraf getrokken, het kleine 3,5 inch dekseltje eruit gehaald en de fancontroller in het bovenste 3,5" slot gezet. Omdat hij vrij kort is raad ik wel aan alvast de kabels er zo veel mogelijk op aan te sluiten voordat je hem vast zet, tenzij je enorm handige vingers hebt.

De poweraansluiting is 2-polig en de 4 fan aansluitingen zijn 3 polig. Eenmaal alle fans aangesloten en de kabels achter de schijfbay weggedrukt te hebben zette ik de voorkant van mijn kast erop, het resultaat zie je in de afbeelding.

Met de knoppen kun je een fan van 5v naar 12 laten draaien, er zijn geen markeringen hiervoor slechts een stipje op de knop zelf. Verder valt er weinig over te zeggen het doet wat het moet doen.

Heb jij ook een Scythe Kaze Q Black?

Hallo, is deze controller ook in een interne 3,5" HDD bay te installeren?

-Sam
hoi sam, dat kan ik zo niet zeggen. er zitten geen schroefgaten in de onderkant dus je zou hem niet als een ssd kunnen mounten en de schroefgaten aan de zijkant zitten niet op lijn met die van een 3,5inch schijf.

Het ligt er dus aan wat voor hdd brackets je hebt (if any) als je er één hebt zonder pinnen dan kun je hem met 1 schroef vastdraaien en alhoewel dat er niet fraai uit ziet kun je hem wel vast krijgen hij weegt namelijk niks
Okee, heel erg bedankt voor de info!

-Sam