Canon EOS 7D Zwart Review

rensbressersNewbie 20 april 2015, laatste update op 20 april 2015, 396 views

Canon EOS 7D Zwart

Goede, stevige maar vooral snelle body!

Pluspunten

• Snel
  • Scherp
  • Stevig

Minpunten

• Geen ingebouwde WiFi

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 5
Ik heb deze camera gekocht ter vervanging van een Canon EOS 50d, en heb hier geen moment spijt van gehad. Wanneer je de camera in je hand krijgt merk je gelijk dat deze echt van een hogere klasse is. De hele camera voelt goed gebalanceerd, en erg stevig. Ook merk ik je gelijk de voordelen van de 19 punts AF, ten opzichte van de 9 punten van de 50d, je blijft gefocust op je object, en raakt deze niet steeds kwijt.
Daarnaast heb je 18 megapixels tot je beschikking, wat ruim voldoende is, zodat je bijvoorbeeld nog eens iets kunt bijsnijden.
Maar het grootste voordeel van deze body vind ik persoonlijk toch wel de 8fps continu-mode. Zeker wanneer je veel met actiefotografie bezig bent. Hiermee heb je zelfs een voordeel op de uiterst professionele EOS 5d Mark III. (niet dat deze verder met elkaar te vergelijken zijn, maar voor sommigen is dit een belangrijk criterium).

Dus als je een goede, maar vooral snelle body zoekt... Zoek niet verder.

Heb jij ook een Canon EOS 7D Zwart?

Reviews door de redactie

Zoek zeker weten wel verder.

Momenteel is de 7DmkII al uit. En de Sony A77 / A77mkII vegen beide de vloer aan op gebied van snelheid. Daarbij komt nog dat de Nikon D7000 al betere video EN foto beelden gaf.

Kort door de bocht? Misschien. Maar de 7D was een experiment van Canon en is onderhand zo antiek als maar kan om een 'nieuwkoop' te rechtvaardigen. Grappig als 2e hands model maar dan zou ik eerder doorsparen voor een Canon 7DmkII of 6D als je al glaswerk van Canon hebt.

Also, deze zin:
de uiterst professionele EOS 5d Mark III.
De camera is niet professioneel. Dat is de fotograaf.

[Reactie gewijzigd door dmvdberg op 20 april 2015 15:08]

Natuurlijk heeft iedereen eigen voorkeuren wat betreft camera, en natuurlijk heeft de 7d wat punten waarop deze minder is, maar u legt de vergelijking met 7d mark ii en 6d, welke beide tot bijna 1.000¤ meer kosten. Dan zou je natuurlijk beter nóg verder door kunnen sparen voor een fullframe, welke nog beter is met betrekking tot beeldkwaliteit.
Ik heb het puur en alleen over de 7d, welke een camera van 700¤ is. Voor dat geld levert deze prima kwaliteit en snelheid. Gewoon een kwestie van budget en keuzes dus, want niet iedereen wil zomaar 800-900 meer over voor een betere camera.
Het direct vergelijk dat ik maak is met een Nikon D7000 / Sony A77, of iets recenter een D7100 en A77mkII. Zie de pricewatch voor een actuele prijs.

70,- extra levert dan opeens een enorme stap vooruit op. Via DXO is nog eens beter te zien hoe ver de 7D achterloopt.