Olympus OM-D E-M5 Mark II Body Zilver Review

Cyrion 20 april 2015, 162 views

Olympus OM-D E-M5 Mark II Body Zilver

Leuke camera die erg goed gebouwd is. Ik vind de camera niet echt uitblinken in zijn kwaliteit en ook het menu niet erg overzichtelijk. In bepaalde functies is dit wel een topper!

Pluspunten

• Stevig gebouwd
  • Hele goede beeldstabilisator
  • Uitklapbaar scherm
  • Slowmotion filmen in 1080p

Minpunten

• Blinkt niet uit in kwaliteit
  • Menu onoverzichtelijk
  • Moet af en toe 10-15 seconden nadenken na het schieten van een filmpje, dan is de camera de gehele tijd onbruikbaar

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 2
Ik gebruik deze Olympus vooral voor videografie naast mijn Canon 5d mk II.

Wat mij als eerste opviel was dat ik de camera erg onoverzichtelijk vond, het was erg lastig om alle functies in één keer te vinden. Na een flinke tijd puzzelen had ik alle instellingen zoals ik het wilde hebben, maar dit heeft wel even geduurd.

Ook houdt de camera niet lekker vast als je grote handen hebt, de handvaten voelen erg onprettig.

Dan komen we bij de pluspunten;
De bouwkwaliteit van de camera is subliem, het voelt alsof alles erg stevig in elkaar zit en echt van kwaliteit is! Zelfs het klepje van de sd-kaart geeft de indruk dat deze er niet snel van af zal breken of iets dergelijks.

De interne beeldstabilisatie werkt ook geweldig voor video, ik kon los uit de hand bijna vloeiender filmen dan met mij Canon op schouderstatief!

Verder is het erg fijn dat de camera slow motion kan filmen op 1080p, dit is ook iets wat mijn andere camera niet kan. Toch is de beeldkwaliteit in normale modus minder knallend dan wat ik uit mijn andere camera krijg.

Kortom; ik zou deze camera zeker aanraden als tweede camera voor video en voor specifieke doeleinden maar niet als je één camera zou zoeken voor video.

Qua foto's is het ook een leuke camera, hij is klein, licht en neemt makkelijk mee. Toch vind ik dat de camera hierin niet perse uitblinkt.

Heb jij ook een Olympus OM-D E-M5 Mark II Body Zilver?