Asus PCE-N53 Review

pHendriksNewbie 19 april 2015, laatste update op 19 april 2015, 208 views

Asus PCE-N53

Prima kaartje voor alledaags gebruik, maar vermijd 'm voor online gaming en grote downloads.

Pluspunten

• Compact
  • Bereik

Minpunten

• Onstabiele signaalsterkte
  • Plug-n-Play zorgt voor BSOD

Na aankoop van mijn desktop heb ik lang op een ethernet kabel geleefd. Na een verhuizing ging dit niet meer en heb ik de Asus PCE-N53 aangeschaft. Dit apparaat werd aangeraden door verschillende sites, incl. Tweakers, Alternate en Afuture. Prima dingetje dacht ik.

Eerst even het positieve. De kaart zelf is gemakkelijk in te bouwen, maar voor w8 en hoger zul je wel éérst de drivers moeten installeren. Als je de kaart in je kast stopt zonder de drivers zal die consequent BSOD'en. De driver krijg je als het goed is bijgeleverd op een DVDtje.

Voor het normale internet gebruik is het een prima kaartje. Wil je er online mee gamen, dan kun je beter voor een andere gaan. De signaal sterkte is prima, maar onstabiel. Dit ga je merken d.m.v. rubberbanding. De verbinding gaat nooit helemaal plat, maar ik erger me er dood aan.

Mijn eindoordeel is dat de kaart prima is voor alledaags gebruik. Facebook, E-mail, etc. Zodra je er meer van gaat eisen, zoals een stabiele verbinding, hoge snelheden en grote downloads, zul je teleurgesteld zijn. Ik ben niet te spreken over deze kaart.

Heb jij ook een Asus PCE-N53?