Specificaties Gestabiliseerd met een filtermaat van 77mm - Bekijk alle specificaties

Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM Review

bbob1970 18 april 2015, 571 views

Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM

in 1 woord Perfect

Pluspunten

• Scherpte
  • Snelheid Autofocus

Minpunten

Vervorming Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 5
Scherpte (open) Score: 5
Handling Score: 5
Na een 18-270 tamron lens zocht ik een top lens en heb je een canon camera kom je automatisch uit bij de canon 70-200 2.8 is II

De kwaliteit van de foto's ten opzichte van mijn oude tamron 18-270 lens zijn een wereld van verschil en ben je eenmaal in het bezit van deze canon lens dan wil je gewoon niets anders meer.

Ik heb ook gekeken naar de tamron 70-200 2.8 vc . Volgens de verschillende tests was dit ook een hele mooie lens voor een scherpe prijs. Heb er dus nog even over nagedacht om voor de tamron te gaan i.p.v de canon. Er liep op dat moment echter een canon actie waarbij je 250 euro terug kreeg waardoor het prijsverschil dus iets kleiner was. Nog steeds een kleine 500 euro incl btw maar uiteindelijk toch voor de canon gegaan.

De lens zelf is stevig gebouwd, kan tegen wat water, niet onderwater maar toch buiten in regen. De lens is wel zwaar en dat was even wennen. Het is ook geen lens die je even in een klein tasje aan je buik meeneemt. Canon heeft wel een tas maar ik vind die dingen waardeloos en heb gekozen voor een lowepro rugtas waarin ik de lens camera, flits en andere zaken kan opbergen. Zou iedereen ook adviseren zo een rugtas te nemen i.v.m het gewicht. Op je rug voelt het ook minder zwaar als tillen aan een arm.

Over de lens zelf zijn op internet al genoeg reviews geschreven. Het is gewoon een perfecte lens en daar zit ook een prijskaartje aan. Heb je de lens eenmaal dan wil je ook niet minder.

Als je het geld er aan wil uitgeven koop deze lens, je zult er veel plezier van hebben. Wil je iets minder uitgeven de tamron 70-200 2.8 vc is een stuk goedkoper, de bouwkwaliteit is minder dan de canon, de beeldkwaliteit iets minder maar niet heel veel minder. De prijs een stuk lager. De canon is stukken duurder maar wil je de lens een keer verkopen, dit soort canon lenzen schrijft relatief weinig af.

Heb jij ook een Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM?

Deze lens heeft geen review nodig :-)
Tja om in jou woorden te spreken, dit review heeft dan ook geen commentaar nodig :)
Een lens als deze heeft geen reviews (meer) nodig. Laat ik het zo zeggen dan. Leuk hoor verder, maar het voegt echt niets toe verder?