Yongnuo YN600EX-RT voor Canon Review

bbob1970 18 april 2015, 851 views

Yongnuo YN600EX-RT voor Canon

Deze Flitser biedt veel mogelijkheden voor een hele scherpe prijs. Zie review voor meer info.

Pluspunten

• Sterke Flitser
  • Firmware via USB te updaten
  • Veel instelmogelijkheden

Minpunten

• Wiebelt een beetje op de camera
  • Niet zo degelijk als canon
  • Geen bescherming bij regen, nat weer

Features Score: 4
Was nog op zoek naar een goede sterke Flitser. Gekeken naar de Canon 600ex maar daar hangt een aardig prijskaartje aan. De Metz 64 leuk alternatief, toch goedkoper dan de canon (via Duitsland rond de 350 euro) Toen kwam in de Yongnuo 6000ex-rt tegen

Op internet wat reviews gelezen. Blijkt dat de batches na dec 2014 een ander mainbord hebben en beter van kwaliteit zijn. (te zien aan het serienummer)

De reviews waren allemaal positief. Het is geen canon 600ex maar doet er zeker niet voor onder. De afwerking en bouw was niet van het canon niveau maar zeker geen rotzooi en op zich goed genoeg.

Kijk ja dan naar de prijs 500 euro voor canon en rond 200 euro voor deze dan is de keuze denk ik snel gemaakt.

Ben geen pro fotograaf die het ding dagelijks nodig heeft. Deze zou misschien voor zekerheid van canon kiezen maar toch gezien de prijs en mogelijkheden is de yongnuo een goed alternatief.

Het is mijn eerste externe flits en ik kan deze dus niet vergelijken met anderen. De foto's met flits die ik nu kan maken zien er stuk voor stuk goed uit.

Verder zijn er veel mogelijkheden om deze flits ook draadloos te gebruiken. Werkt met lenzen van 20 tot 200mm en past alles automatisch aan.

Heb deze gekocht via kamera-express met plastic diffusor kapje en 4 eneloop accu's met oplader. Het ding heeft 2 jaar garantie maar neem aan dat hij langer mee zal gaan.

Heb jij ook een Yongnuo YN600EX-RT voor Canon?