Specificaties 500GB 1,8" Slim SSD met USB3.0 - Bekijk alle specificaties

Samsung Portable SSD T1 USB 3.0 500GB Zwart Review

marcboumaTestpanel 18 april 2015, 1.123 views

Samsung Portable SSD T1 USB 3.0 500GB Zwart (Testpanel)

Dit product is perfect wanneer je het geld ervoor over hebt en wanneer je dit niet voor ‘speciale’ activiteiten gebruikt waar het beveiligingsprogramma tegen gaat werken.

Pluspunten

• Erg snel
  • Mooi design

Minpunten

• Niet compatible met alle programmas
  • Goede beveiliging

Mobiliteit Score: 5
Ik heb het genoegen gehad om de Samsung Portable SSD T1 van Samsung te mogen testen. De verpakking van deze Portable SSD is echt geweldig. Je hebt het gevoel alsof je echt iets exclusiefs uitpakt, wat je voor deze prijs ook zeker mag verwachten.
In de verpakking zit de Portable SSD, het connectiesnoertje en de user manual / warranty statement. Wanneer je voor het eerst deze Portable SSD ziet zou je niet verwachten dat deze zo klein is en er nog redelijk fragiel uitziet. De SSD is van plastic en komt er daarom minder robuust uit te zien dan daadwerkelijk verwacht. Verder ziet de SSD er prima uit en is echt het ultieme lichtgewicht apparaat, waardoor deze gemakkelijk mee te nemen is naar het werk of vrienden.
Het mooie aan deze SSD is de ultieme beveiliging. Hij kan helemaal password protected worden ingesteld, wat voor sommige mensen het ultieme veiligheidsgevoel geeft. Dit beveiligingsprogramma loopt gelijk wanneer deze ingeplugd is in de computer. Dit programma kan rechtsonder in het scherm geopend worden. In dit programma kunnen verschillende instellingen veranderd worden en specificaties worden daar weergegeven.
Deze SSD is volkomen geluidloos zoals een normale USB-stick, maar dan vele malen sneller en met een veel grotere opslagcapaciteit. De SSD heeft een opslagcapaciteit van 465 GB wanneer de software van Samsung ook aanwezig is. Dit is over het algemeen meer dan genoeg. De snelheid van deze SSD is echt ongelofelijk. Er worden films van 2 GB overgezet naar dit apparaat in nog geen 10 seconden. Dit is voor het gebruiksgemak natuurlijk enorm goed. Wanneer dit gebeurt, komt er een klein beetje hitte vrij, maar dit is zeker geen probleem.
De prijs voor dit apparaat is erg hoog, maar je krijgt er wel een perfect werkend product voor terug waar je altijd op kan vertrouwen. Als je het geld kan missen is dit een prima product, maar anders zou ik u aanraden om toch verder te kijken naar een goedkoper alternatief.
Ik zou deze portable SSD ook willen gebruiken voor het draaien van plaatjes in de clubs. Hier heb ik dan ook op getest en ik kwam al snel bij een wat negatief resultaat uit. Het programma Rekordbox, wat de clubstandaard is, werkt niet met deze SSD. Dit komt, omdat het beveiligingsprogramma van Samsung continu loopt. Ik zou natuurlijk wel los mijn muziek op de SSD kunnen zetten, maar hierdoor zal de muziek niet geoptimaliseerd zijn voor het gebruik in de club en daardoor zal ik de SSD hier ook niet voor gebruiken. Maar voor normaal gebruik is deze SSD optimaal.

Ter conclusie, dit product is perfect wanneer je het geld ervoor over hebt en wanneer je dit niet voor ‘speciale’ activiteiten gebruikt waar het beveiligingsprogramma tegen gaat werken.

Heb jij ook een Samsung Portable SSD T1 USB 3.0 500GB Zwart?

Het mooie aan deze SSD is de ultieme beveiliging.
Vervolgens staat diezelfde beveiliging bij de minpunten?

Wat wordt er dan precies geoptimaliseerd voor het gebruik in de club? Is die beveiliging niet uit te schakelen? In de zin van Samsung, kom je daar helemaal niet vanaf?

[Reactie gewijzigd door Yemoke op 18 april 2015 21:44]

Voor mijn gebruik is die beveiliging niet optimaal en deze is niet uit te schakelen. Je hoeft niet een wachtwoord in te stellen, maar het beveiligingsprogramma blijft op de achtergrond lopen, waardoor de SSD niet wordt herkent in rekordbox.

Maar ik kan me verder voorstellen dat de beveiliging voor de meeste personen perfect is.
Voor in de club worden de nummers gesorteerd op BPM, toonhoogte en nog veel meer. Dat soort dingen zijn voor de clubstandaard tegenwoordig cruciaal.

Ik hoop dat je hiermee op de hoogte bent van mijn redenatie.
Aah oke dat verklaard het een en ander. Ik neem aan dat je op Windows hebt getest? Ben benieuwd of iemand nog op een ander OS zal testen, met het oog op die Samsung meuk die gaat draaien. Ik zou hier totaal totaal niet van gecharmeerd zijn. Is het niet een soort autorun oid die je zou kunnen aanpassen? Of een volle format oid waardoor je die zooi kwijt raakt?

[Reactie gewijzigd door Yemoke op 18 april 2015 21:48]

Voor de mensen die overwegen deze SSD aan te schaffen. Hij is momenteel voor ¤199,95 te koop bij Samsung zelf. Pricewatch geeft ¤349,94 aan maar als je op de link klikt blijkt het ¤199,95 te zijn. Slechts ¤20,- duurder dan de 256GB versie (bij Samsung) en ¤70,- minder dan de laagste pricewatch vermelding. Heb er net zelf één besteld.
Het ging waarschijnlijk om een fout in de prijsstelling. De schijf is sinds vandaag ¤362,94. Heb die van mij gisteren gelukkig geleverd gekregen. Hopelijk zijn er andere mensen die hem ook voor die lage prijs hebben weten te bemachtigen.
Dat is wel specifiek voor mijn eigen rekordbox programma. Voor de rest heb je totaal geen last van deze beveiliging.