Fujitsu Scansnap N1800 Nwk scanner dpx adf Review

sebastienbo 18 april 2015, laatste update op 19 april 2015, 362 views

Fujitsu Scansnap N1800 Nwk scanner dpx adf

Deze scanner is exact hetzelfde als de Fujitsu IX500 en niet voor niets, de IX500 is de beste scanner van de markt omdat hij nooit vast loopt en ook zeer licht papier detecteerd zoals resto bonnetjes of kassa tickets, iets wat vele andere scanners niet kunnen of op vast lopen.

Pluspunten

• Deze N1800 en de IX500 hebben de mooiste scans dat ik al gezien heb
  • Deze N1800 en de IX500 scannen zelf het lichtste en dunste papiertjes die je ook moet scannen
  • Ze lopen ook bijna nooit vast!!! Echt super!

Minpunten

• 3 keer duurder dan de IX500 gewoon voor die touchscreen is het echt niet waard
  • Bovendien hebben ze in de N1800 de wifi niet meer ingebouwd, waardoor je altijd met een netwerkdraad moet verbonden zijn
  • Lelijk, groot en zwaar (de IX500 had geen enkel van die nadelen)
  • Geen OCR, waardoor je niet kan zoeken in je PDF's en waardoor hij niet detecteerd dat je pagina eingelijk op zijn kop staat...dat kost je dus veel tijd om allemaal terug recht te zetten
  • Geen Scan 2 Google Printer cloud (daardoor kan je hem niet gebruiken als een photokopier, op voorwaarde dat je een printer hebt die ook google cloud print ondersteunt (maar dat doen ze allemaal))
  • Feeder is met 50 pagina's net te weinig voor zakelijk gebruik (het is net altijd te weinig) de gewone consumer IX500 kan ook 50 pagina's, waarom maken ze een enterprise scanner die ook maar 50 pagina's aankan? Beetje meer had gekund

Driverkwaliteit Score: 5
Scankwaliteit Score: 5
Snelheid kleur Score: 4
Snelheid zwart Score: 4
Features Score: 3
Deze N1800 kost wel drie keer duurder omdat er touch screen op ingebouwd is, waardoor hij nog meer autonoom is dan de ix500 (die kon je met een gsm app ook bedienen)
Een tweede verschil is dat ze vergeten wifi in te bouwen hebben (foei!!) , daardoor kan je hem niet overal plaatsen en dat is nu echt wel nodig, want deze scanner is echt lelijk, groot en zwaar

Heb jij ook een Fujitsu Scansnap N1800 Nwk scanner dpx adf?

Ik heb ze niet gekocht, ze is mij geleend, de IX500 heb ik hier wel zitten

Zowieso ik zie niet hoe ze die n1800 voor > 1500 euro gaan verkopen, je hebt voor die prijs een volledige samsung all-in one multifunctional (Die prijzen zakken de laatste maanden enorm), waarom zou je dan enkel en allen voor een netwerk printer zo veel betalen?
Bovendien beginnnen zelf alle mainstream kleine ALL-in one's ook al de netwerk mogelijkheden te hebben, en kunnen dus ook al PDF to e-mail doen enzovoort en dat voor gemiddeld maar 150 euro...

Nu ja de IX500 vind ik met 500 net ook wat overgeprijsd, ik heb hem aan 380 kunnen kopen en dat is wel echt zijn geld waard, dat vind ik een eerlijke prijs voor wat het kan doen, want echt waar nooit zo een goede scans gezien en bovendien zo goed als nooit vastgelopen en het is de enige van mijn scanners dat zo een lichte papier ook inscand (zoals tickets)
Ik heb namelijk ook de ADS2600 gekocht van brother, maar die heeft het echt moeilijk met licht papier en loopt bovendien vaak vast (muti feed paper blockage)

De IX500 kan ik dus wel erg aanraden, de N1800 absoluut niet, ik zou er amper 200 euro meer aan durven geven (600 euro zou een eerlijke prijs zijn omdat je dan toch touchscreen krijgt maar wel wifi verliesd)
Voor fujitsu zou dit wel eens erg pijn kunnen doen als ze deze niet snel genoeg verkopen, want de concurrenten beginnen allemaal met echt deftig materiaal af te komen en dat, veel goedkoper (spijtig genoeg moeten ze nog een paar dingen verbeteren voor dat ze op het niveau van fujitsu IX500 geraken)

Een van mijn super features dat ik wil eens zien is OCR directly build in the device en hopelijk brengt dat ook onmiddelijk met zich mee, het voordeel van dat pagina's correct gedraaid worden volgens de tekst orientatie (er bestaan wel al een paar algoritmes die dat een beetje kunnen doen, maar die falen af en toe, met OCR heb je geen faling meer)

[Reactie gewijzigd door sebastienbo op 19 april 2015 12:14]

Ik heb de N1800 bij een klant ge´nstalleerd en het is ongelofelijk hoe ze niet over het product nagedacht hebben. Je kan bijvoorbeeld niet scannen naar een 'single page PDF'. M.a.w. als je 10 pagina's scanned, dan krijg je 1 PDF van 10 pagina's. De klant wilt 10 aparte Pdf's hebben. DIT KAN NIET MET DIT TOESTEL. Heb daarvoor ook bevestiging gekregen van Fujitsu. Hun goedkope USB scannertjes kunnen dit wel, daar kan je gewoon kiezen tussen single page pdf en Multi page pdf, dit 1500eur kostend model kan dit niet..
Ja en nochtans is dat nu net een functie die voor bedrijven belangrijk kan zijn (snel 1 page documenten inscannen).

Wie wil er namelijk aan de scanner continue invoeren..blad per blad..
Ja het is onwaarschijnlijk.. Met Fujitsu support contact gehad en hun uitleg was dat de N1800 een netwerk scanner is, en dus andere opties heeft dan hun USB scanner. Maar ze wezen me er wel op dat sinds kort hun nieuwe netwerk scanner de N7100 uitgekomen is en die heeft, wegens terugkoppeling van klanten, die single page pdf functie wel.

Dus ik natuurlijk gevraagd om een software update te maken voor de N1800 zodat die dat ook kan, of ons toestel omruilen voor een N7100 want hiermee zijn we echt niets. Uiteraard van Fujitsu antwoord dat ze helaas niets voor ons kunnen doen.
Heb je gewoon niet goed opgelet voor de aankoop?