Sitecom DC-202 Broadband xDSL/cable router w/4p Switch Review

vincedd 12 april 2009, laatste update op 12 april 2009, 463 views

Sitecom DC-202 Broadband xDSL/cable router w/4p Switch

Pluspunten

• Makkelijke te instaleren.

Minpunten

• Word snel warm,waardoor na jaren de router in snelheid achteruit gaat.

Beheerbaarheid Score: 3
Ik heb de sitecom DC-202 router in 2003 gekocht.Aangezien dit de enigste router die ik op dat ogenblik van kopen kon vinden ,was de keuze snel gemaakt.

Het was voor het internet gebruik wat ik op dat ogenblik had een prima router .Hij kon namelijk 8/1 Mbit. aan,aangezien de snelheid voor mij toen op max. 1536/256 Mbit. lag,had ik nog wat overhead.

Torrents via portforwarding ging prima,alleen na een jaartje of 2 begon ie steeds langzamer te worden.Hij werd erg warm,en de downloadsnelheid werd steeds langzamer.Ik heb dit probleem opgelost door in de bovenkant een gat te maken met de gatenzaag en daarbovenop een ventilator te monteren die de warme lucht afzoog.Het probleem was toen grotensdeels verholpen.Hij bleef prima koel en downloadsnelheid ging weer iets omhoog.

Ondersteuning van de fabrikant was prima,niet dat ik ze moest bellen.Maar firmware updates waren verkrijbaar op de site en makkelijk te downloaden om ze vervolgens in de router te pompen.Ook dir proces was een makkie.

De prijs was toen nog vrij hoog.Ik dacht dat iets van ruim 80 euro bij de dixons kostte.Maar inmiddels is de markt zo verzadigt ,dat de prijs aardig gezakt is.

De sitecom DC-202 router is een leuke beginners router,voor mensen die niet veel eisen stellen aan hun router.Inmiddels is de router al vervangen voor betere apparatuur en doet deze router al ruim 2 dienst bij iemand anders.
Al met al,een goede goedkope router waar je wel wat jaartjes plezier aan kunt beleven.

Heb jij ook een Sitecom DC-202 Broadband xDSL/cable router w/4p Switch?