Samsung Galaxy S6 32GB Zwart Review

robceelenNewbie 15 april 2015, 2.466 views

Samsung Galaxy S6 32GB Zwart

Vorige week overgestapt van de Iphone 6 naar de Samsung S6. Na 7 maanden IOS toch besloten om weer terug te gaan naar Android vanwege een aantal beperkingen. De S6 is erg snel, heeft een goede camera en dankzij Android kun je het toestel helemaal naar eigen inzicht aanpassen.

Pluspunten

• Mooie bouwkwaliteit
  • Prima camera, werkt volgens mij wel beter op de 12M (4:3) instelling
  • Snel
  • Goed en groot scherm
  • Werkt op Android

Minpunten

• Vingerafdrukscanner nog niet gelijkwaardig aan IPhone
  • Camera steek best ver uit (op te lossen met een back-cover of hoesje)

Ik ben vorige week overgestapt van de Iphone 6 naar de Samsung S6. Na 7 maanden IOS toch besloten om weer terug te gaan naar Android vanwege een aantal beperkingen.

De S6 is inderdaad erg snel, heeft een goede camera en dankzij Android kun je het toestel helemaal naar eigen inzicht instellen. Ik was voorheen geen fan van de Samsung Apps en na een paar dagen gebruik ook met de S6 weer een andere Launcher (Nova) en Dialer geinstalleerd. Er staat gelukkig veel minder bloatware op de S6, dubbelkik op de homeknop start nu standaard de camera wat ik erg handig vind. Ook kun je nu de meeste standaard geinstalleerde Apps verwijderen of uitschakelen.

De bouwkwaliteit vind ik vergelijkbaar met de Iphone en is dus prima. Ik gebruik wel een back-cover ter bescherming. Daarmee heb je ook geen last van de uitstekende camera.
De vingerafdrukscanner werkt goed maar soms ontgrendelt het toestel niet meteen en is een 2e poging nodig. Hier had ik met de IPhone minder last van.

Ik heb voldoende aan 32Gb opslag en mis het SD slot dus niet. Ik heb ook nooit een extra accu gebruikt in mijn oude Samsung telefoons dus dat is voor mij ook geen nadeel.

De accu houdt zich goed. Na een paar dagen normaal gebruik ben ik zo'n 50% acculading kwijt op het eind van de dag.

Al met al prima tevreden maar er blijft ruimte voor verbetering. Voor mij geen 5 sterren maar 4,5 vind ik verdiend. Helaas kan dat niet dus maak ik er maar 4 van.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S6 32GB Zwart?

Meer advertenties

Nice maar ergens wel zonde dat er een hoes omheen moet. Snap het wel en iedereen doet het, zie het ook altijd om de ihones om het (te) zachte aluminium te beschermen.

Neemt niet weg dat ik me dan wel afvraag waarom mensen de gebruikte materialen zo belangrijk vinden. Die materialen brengen namelijk ook beperkingen met zich mee.

Dan toch maar een supersnelle S5 Plus met microSD, verwisselbare accu en waterdicht voor 250 euro minder dan?

Wat is wijsheid.......