Umi Zero Zwart Review

Milko Lippe 14 april 2015, 297 views

Umi Zero Zwart

Is een drama apparaat. Reboot continu, Loopt vast door warmte. Scherm raakt los door warmte. GPS werkt niet voor navigatie in de auto.. Enz Enz.. Ik zou er niet aan beginnen. De updates lossen de problemen nog niet op. Ziet er mooi uit maar heb je niets aan. Laat liggen!

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Super scherm
  • Snel

Minpunten

• Loopt vast door warmte
  • Scherm lijm laat los door warmte
  • Reboot random 3 keer per dag. Ook geregeld tijdens gesprekken
  • Software updates lossen de problemen niet op
  • GPS signaal werkt alleen in open veld goed. Is in een auto onbruikbaar. Niet voor navigatie en niet voor flitsmeister
  • Ontvangst is slecht
  • Batterij is snel leeg
  • Software updates worden iedere week aangeboden maar lossen geen van alle de problemen op

Deze telefoon krijgt op veel plekken goede reviews. Ik begrijp hier niets van. Ik ben aan mijn 2e Umi Zero bezig omdat de eerste van ellende uit elkaar viel. Hij liep warm van het laden en ging uit als je programmas draait als hij aan de lader hing. Thermische waarschuwing krijg je dan. Door de warmte liet de lijm waarmee het scherm zit geplakt los. De batterij is niet vervangbaar zonder de achterkant te slopen.
De telefoon reboot continu. Umi is zich bewust van dit probleem en beweert dat na de updates dit probleem is opgelost. Ik ben nu in totaal al 3 keer een dag bezig geweest met updaten maar iedere nieuwe versie lost het reboot probleem niet op. Laat je niet van de wijs brengen door mensen die het toestel net hebben en dan positief zijn. Als je dit toestel een tijdje gebruikt en hem ook gebruikt voor zaken als Navigatie en flitsmeister en zelfs dating apps als Tinder. Vergeet het maar. Hij werd bij mij al te heet van Tinder.(zo heet waren die foto's echt niet!) EN navigatie in de auto wordt je gillend gek van. Zelfs Bluetooth verbinden werkt niet altijd. Soms heb je verbinding maar dan stottert die ontzettend. Zelfs al ligt de Umi naast de ontvanger.

Ik heb nog nooit een verzameling op papier mooie onderdelen gezien die zo slecht samen werken. Met dit toestel wordt je gillend gek. Een continue teleurstelling. Als je op google gaat zoeken vind je een hoop reviews van mensen die het ding net hebben uitgepakt.. Kijk verder! Als ze een week verder zijn trekken ze al een hoop terug! Iedereen die dit toestel zakelijk zal moeten gebruiken raad ik het al helemaal af. Continu je klant verklaren waarom je opeens weer weg viel..Ja Sorry.. Mijn telefoon was aan het rebooten.. Zeker als je echt van plan was het toestel te gebruiken zoals je gewend bent van een normaal merk als Samsung of HTC zal je van een koude kermis thuis komen. Het is en blijft een chinees pruts ding. Ookal ziet ie er nog zo mooi uit.. Ben benieuwd of ze ooit software schrijven waarmee dat ding het wel blijft doen.. Nu is het net een ontwikkelplatvorm voor amateur prutsers.
Niet kopen dus.. Check de facebook van umi en de fora die er zijn over de Umi problemen. Misschien dat er ooit een werkende versie komt..

voor de echte duurtest van één week normaal gebruik

Heb jij ook een Umi Zero Zwart?

Ik kan van harte de EMUMI rom aanraden; die lost bij de meeste mensen wel degelijk veel issues op;

Ik heb de Emui geprobeerd. Toetsenbord taal instellingen kreeg ik op geen manier in NL en normale toetsen. Ziet er ook veel minder mooi en praktisch uit dan de standaard Umi firmware. 3.09 reboot nog steeds continu. Schiet echt niet op. Laats had ik 12 minuten in de wacht gestaan en op t moment dat er werd doorgeschakeld viel het signaal uit... Weer een reboot van dat kloteding. Al 4 keer een gesprek met collega's gedaan dat werd onderbroken door reboots. Als er iemand is die een software versie heeft die goed in NL werkt en die niet meer reboot dan hoor ik het graag.. Ik wil het nog 1 keer proberen en weer een dag opofferen om de rom te flashen en alles opnieuw te installeren.. Als dan de problemen niet zijn opgelost gaat ie zo met de post retour leverancier. Nooit meer een prototype ontwikkelplatvorm uit china voor mij. .
"Zeker als je echt van plan was het toestel te gebruiken zoals je gewend bent van een normaal merk als Samsung of HTC zal je van een koude kermis thuis komen."

Grappig, ik heb met beide Samsung(2) én HTC(4) deze problemen gehad. Voornamelijk HTC werd dermate warm dat ik 'm niet meer durfde op te laden, Samsung was altijd boktraag en deed aan geforceerd afsluiten van apps (duidelijk te weinig RAM). Nu heb ik m'n tweede 'chinees pruts ding' van Xiaomi, eerst een Hongmi S1 en nu een Mi3, en ben nog nooit zo blij geweest :)
Update 3.10 fixed de reboot problemen