Dell AX510 Review

Derice 14 april 2015, laatste update op 17 april 2015, 471 views

Dell AX510

Het is een passende soundbar voor mijn Dell U2713H. Eenvoudig aan te sluiten en een no-nonsense speakertje. De LED in het midden wanneer de speaker aan staat is enigsinds storend en het geluid mist de bass.

Pluspunten

• Passend in de stijl van de Dell monitor
  • Power via de monitor
  • Eenvoudig aan te sluiten / monteren

Minpunten

• Geluid uit blik
  • LED in het midden van de speaker
  • Geen opties om treble/bass te tunen
  • Speaker gaat uit als scherm in standby mode gaat.

Geluidskwaliteit Score: 2
Voor de prijs van deze soundbar voldoet het prima. 20 eenvoudig geluid voor bij de computer. Voor wie verder geen eisen stelt, zeker een aanrader als je een compatible Dell monitor hebt.
Ik zocht wegens budget beperkingen een systeem wat niet veel plek in beslag zou nemen en toch de pc van geluid zou voorzien.

Daar de soundbar onder de monitor wordt gemonteerd zit het qua ruimte uitstekend.
Aansluiting is ook perfect. Power in de monitor.
Zet je het scherm uit, dan gaat het geluid ook uit. 1 knop voor alles. Handig. :)
1 audio kabeltje naar de pc en je hebt geluid. Geen driver installatie o.i.d. noodzakelijk voor deze soundbar.
De bediening is ook simpel en eenvoudig, 1 knop voor het inschakelen en het volume.

De bouwkwaliteit van de speaker is voor de prijs prima te noemen.
Degelijk en stevig, met een metalen roostertje die de speakers beschermen.

Wat jammer is, is dat de speaker uit gaat wanneer de monitor in powersave/standby mode springt.
De pc staat dan nog wel aan en speelt muziek wat je dan dus niet meer kunt horen.
Kun je helaas ook niet aanpassen in de menu instellingen van het scherm.

De kwaliteit van het geluid van de soundbar is zwaar ondermaats.
Blikkerig geluid, bass afwezig en is ook niet hardware matig in te stellen.
Voorheen zat de pc op mijn home cinema set aangesloten, maar die staat nu in de huiskamer en de pc niet meer. Wat dat betreft mis ik het volle geluid, de bass en het geluid rondom enorm.
Maar goed, je mag ook niet veel verwachten van een soundbar van Dell voor 20.
Voor het budget wat ik had en mijn eisen voldoet het voor nu prima.
In de toekomst zal ik deze bar echter wel denk ik gaan vervangen voor een knapper speaker setje.

Heb jij ook een Dell AX510?