Olympus OM-D E-M5 Mark II Body Zilver Review

Wop1972 14 april 2015, 189 views

Olympus OM-D E-M5 Mark II Body Zilver

Deze camera naast mijn spiegelreflex om te beoordelen of een systeem camera een toegevoegde waarde zou hebben. De Olympus is zeer degelijk in een Retro uitvoering. Erg licht en licht goed in de hand. De kwalitiet van de foto’s steekt met kop en schouders uit boven een compactcamera.

Pluspunten

• Zeer mooie foto's
  • Oogt Robuust
  • Stabilisatie

Minpunten

• Batterij te snel leeg
  • Instellingen via menu
  • prijzig t.o.v Compact

Snelheid en automatiek Score: 3
Batterijduur Score: 2
Echter mijn Fullframe spiegelreflex is toch kwalitatief beter. Waarom deze vergelijking? Er wordt gesteld dat systeemcamera’s een opmars maken tegen over spiegelreflex en wellicht in de toekomst wel gaan vervangen. Zo ver lijkt het mij nog lang niet. Desondanks is de Olypmus een goede camera. Die doet wat hij moet doen. Mooie foto’s maken! Het bijgeleverde 12-50 mm objectief is een prima lens om mee te starten.

De stabilisatie is een pluspunt. Evenals WIFI en het touchscreen aan de achterzijde. In vind wel dat de de batterij redelijk snel leeg gaat. Tevens ben ik gewend om bij de spiegelreflex snel een instelling te kunnen wijzigen d.m.v toetsen. Bij de Olympus is dat ook allemaal mogelijk, maar gaat veel via het menu.

Mijn conclusie een prima camera en beter dan het standaard compact assortiment. Ben je gewend met (professionele) Spiegelreflex te werken dan lijkt het een “stap terug” echter ook in het assortiment Olympus Mark zijn differensaties, dus mogelijk voldoet een ander (duurder?) type wel aan alle eisen.

Wil je een stap meer en je fotografie skills verbeteren, inversteer dan in een goede camera. De Olympus is dan een prima keuze.

Heb jij ook een Olympus OM-D E-M5 Mark II Body Zilver?

Heb je ook onderbouwing waarom (en in welke toepassingen) de E-M5 II tekort schiet t.o.v. een spiegelreflex?