Apple iPhone 6 16GB Goud Review

padacom 13 april 2015, 1.190 views

Apple iPhone 6 16GB Goud

NOOIT meer een APPLE en zeker niet bij ICentre Arnhem (behorend tot de familie van BAS computers en Harmony verzekeringen)

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • lekker groot scherm

Minpunten

• onbetrouwbaar product
  • super slechte en starre wederverkoper Icentre Arnhem
  • geen afspraken aan de genius bar in amsterdam mogelijk

Dit is inmiddels onze 5e!! Iphone waarvan er nu 4 defect zijn geraakt binnen de eerste 3 maanden.
De reviews over de 3 5S toestellen waarvan er 2 binnen een maand na aankoop defect geraakten vind je separaat vermeld op dit forum.

Onze history:
Vorig jaar 24 en 27 december bij Icentre in Arnhem (vallend onder de computerboer BAS) twee Iphone 6Plus toestellen (zilver en goud) gekocht. Bij de aankoop heb ik uitdrukkelijk aangegeven dat ik bij eventuele defecten NIET wilde wachten noch wilde laten repareren hetgeen bij Icentre ook totaal geen probleem zou opleveren: bij onmogelijkheid tot direct repareren (volgens de jonge blonde knul die mij de toestellen verkocht heeft) zou ik hassle-free gewoon een nieuw toestel krijgen, mooi toch??!
Hiernaast ook een verzekering afgesloten die alle schade en diefstal dekte, wie maakt je wat!
In januari vertoont het aan/uit knopje van het gouden toestel van mijn oudste dochter wat mankementjes: langer indrukken om het toestel uit te zetten lukt niet altijd en even stabiel.
Meteen naar de Icentre in Arnhem toe waar me werd uitgelegd dat de in december afgesloten polis HELAAS niet verkocht had mogen worden....... Resultaat: geen dekking voor omruil, ook niet na een lang telefoongesprek met het hoofdkantoor van iCentre...... Ik ben boos naar hyuuis gegaan en heb er even overheen laten gaan alvorens opnieuw in actiew te komen....
In maart geeft de cameramodule van het toestel (zilver) van mijn jongste dochter de geest: focusseren lukt alleen dichtbij. Ook na firmware-update en herstel toestel via iTunes blijkt dat het echt om een hardware fout gaat.
Wederom ben ik naar iCentre Arnhem gereden waar ik nogmaals mijn verhaal heb gedaan, ditmaal voor TWEE defecte toestellen. Daar trof ik de "manager" die me vroeg om intern te mogen overleggen, iets waar ik schoorvoetend en met tegenzin toestemming voor gaf. Ik zou maandag uiterlijk 14:00 uur bericht krijgen of de toestellen omgeruild mochten worden......
Net word ik gebeld door Harmony verzekeringen waarvan een medewerker me wil uitleggen waarom de polis NIET meer geldt?? Dit wist ik toch al?? Op de vraag hoe e.e.a. nu zat en waarom zij me bellen terwijl de winkel me in de kou laat staan na alle beloftes van de onervaren verkoper krijg ik geen antwoord. Ook wordt me niet verteld wie ik dan wel moet hebben. In verkoperstaal betekent dit: "hete nasiballen overgooien".
Waar iCentre duidelijk in is, is het feit dat een teruggenomen Apple voor hun van nul en generlei waarde is en dat ze moeten beslissen of ze wel of niet ¤ 1600 overboord moeten gooien, iets waar je even stil bij moet staan als je daar iParaplu's koopt tijdens zomerdagen voor als het gaat regenen.
Inmiddels heb ik mijn advokaat ingeschakeld. Volgens de wet moet ik het toestel aanbieden om dit te laten repareren waarbij als reparatie NIET mogelijk is, men verplicht is om een NIEUW toestel te leveren. Zo niet, dan moet de koop ongedaan gemaakt kunnen worden. De wet is overigens heel stellig: binnen een half jaar mag een toestel van ¤ 800 geen mankementen vertonen en MOET de verkopende partij een nieuw toestel verstrekken of het geld teruggeven. Hier valt een refurbished toestel, ook al heeft Apple een totaal andere mening, niet onder.
Ondanks de aantrekkelijke drie jaar (stoep?)garantie van iCentre in Arnhem geef ik hier nooit meer een cent uit.

Heb jij ook een Apple iPhone 6 16GB Goud?

Meer advertenties

Dat is vervelend voor je, maar wat zegt dit nu over het product wat je reviewt? Je kan denk ik beter een shopreview maken.
Je hebt het over de 6plus en 5S en schrijft de review bij de 6.. ?

Volgens mij is de wet ook niet dat ze een nieuw toestel moeten aanbieden, was het maar zo, hier op het forum staan topics zat over doa's die teruggestuurd werden en het reparatieproces in gingen,
. Ze moeten het probleem oplossen... Lijkt me dat ze daar wel voor open stonden?
Beste pommetje77
Je gaat voorbij aan het feit dat iCentre me zowel schriftelijk (betaling voor verzekering) als mondeling de garantie heeft gegeven dat als er een toestel niet gerepareerd kan worden, ik een nieuwe krijg, glashelder!! Men komt terug op afspraken en verschuilt zich, al mopperend dat ze een refurb als nieuw moeten verkopen van Apple, achter Apple en daar zit mijn irritatie. Afspraak is afspraak toch??
Even voor de duidelijkheid: ik heb absoluut NIETS tegen refurbs die wellicht beter worden getest dan nieuwe echter: hiervoor wil ik niet dezelfde prijs betalen en zeker niet als ik anders afspreek en ervoor betaal. Daarnaast is de geniusbalie van Apple zo star dat ze zich zelfs niet willen comitteren aan het op voorraad hebben van een cameraatje van een 6Plus die binnen 5 minuten vervangen kan worden (zie youtube: https://www.youtube.com/watch?v=oBNcEwDzi8g) why that??.

Voor wat het hoogwaardige betreft: de kwaliteit is zo goed dat ik in 11 maanden 4 defecte apples heb gekocht (hagelnieuw) bij gerenommeerde zaken (ok, de eerste twee dan want iCentre ervaar ik niet echt als professioneel) en je snapt mijn "heb ik weer" gevoel heel misschien....

Grappig dat er trouwens een hoop "eenzijdig geïrriteerde" mensen rondlopen voor wat het Apple betreft......
Beste pommetje,

wellicht dubbel (reactie ineens foetsie) echter ik heb een afspraak (betaald) gemaakt met iCentre over omruilen tegen nieuw als reparatie direct niet mogelijk is en daar heeft men zich aan te houden.
Refurbs kunnen best goed zijn maar waarom worden deze dan vor ¤ 100-150 goedkoper aangeboden als ze toch nieuw zijn??
4 hagelnieuw gekochte iphones die in 11 maanden defect gaan lijkt me geen statement van deugdelijkheid of vergis ik me?
Het moederbord (waar de meeste ellende uitkomt is mijn jarenlange ervaring als computerbouwer) is overigens wel tweedehands, zij het getest, deze wordt volgens eigen zeggen van Apple uitgebreid getest echter juist tijdens deze test doen ze het meestal allemaal......
Heb je b.t.w. aandelen in Apple of iCentje?
Erg vreemde review van een winkel op deze plek, maargoed...

je stelt dat je niet een afspraak kan maken bij de genius bar? waarom niet? je hebt een apple product binnen de garantie van apple, afspraak maken en met zulke kleine mankementen sta je (zonder kosten) in een uurtje weer buiten met een vervangend toestel of een gerepareerd toestel.

"Wij" hebben hier ook een huis vol iPhones, maar het hoge aantal defecte toestellen zoals bij jullie hebben wij nooit meegemaakt. In de afgelopen 7 tot 8 jaar ongeveer 10 iPhones waarvan twee een klein defect hadden na verloop van tijd, beide in no-time door Apple opgelost.
Dat denk ik ook ... Dit zegt niets over de iPhone
Ehhh, 4 van de 5 Iphones die in 11 maanden die de geest geven, en nee we zijn geen vandalistisch aangelegde familie van Sumo worstelaars, zouden volgens mij toch duidelijk genoeg moeten aantonen dat Apple 5 en 6 toestellen nogal veel fouten bevatten om in één gezin terecht te kunnen komen.

Uiteraard heb ik de eigenschappen van het toestel netjes in het zonnetje gezet echter wat heb je aan een duur toestel als je er maar een paar maanden lol van hebt voordat ie naar reparatie moet?
Ik heb een jurist aan de lijn gehad die me aangaf dat de verkopende partij een reparatie moet kunnen uitvoeren aan het originele toestel waar ik ook voor open sta, ook al is me door iCentre Arnhem een omruilpolis verkocht die achteraf niet mogelijk meer was.
Waar de verkopende partij zich wel aan dient te houden is dat een toestel van ¤800 dat niet te reparren is wordt vervangen door een nieuwe en NIET een verzameling van tweedehands onderdelen uit andere toestellen, wat die dan ook gehad mogen hebben.
Zo niet, dan mag ik de koop ongedaan maken.
mijn discussie naar iCentre in Arnhem is het feit dat ze me niet willen garanderen dat een toestel GEREPAREERD wordt ip vervangen door een refurb (excuus voor de hoofdletters maar ik schreeuw niet, ik benadruk :)
De helpdeskmedewerkers zijn erop getraind dat ze iedere vorm van verantwoordelijkheid afwijzen en wijzen naar Apple die ineens de boosdoener is en dat is voor mij de reden om er een advokaat op te zetten en dit verhaal wereldkundig te maken.
Stel je voor je koopt een nieuwe volvo V70 waarvan je motor een storing verkoopt.
Volgens de telefoonfabrikantlogica zou je dus je auto moeten brengen naar een garage waarna je een andere auto met ander servicenummer en gereviseerd blok terugkrijgt, mét garantie uiteraard.
En iedereen die over twee jaar je auto die je verkoopt wil kopen zal op een website kunnen zien dat je auto van allemaal deugdelijke maar uit verschillende autoonderdelen is samengesteld en o ja, de garantie is dan ook afgelopen........
Gekker moet niet kunnen en het bizarre is dat de gemiddelede Nederlander zich laat afbluffen door winkels die op jou verdienen maar die zich achter Apple verschuilen als ze moeten opkomen voor hun verantwoordelijkheid.
De enige reden waarom ik een refurb zal accepteren is als ik een toestel HUUR voor een bepaalde tijd en betaal voor functionaliteit per maand voor een x-tijd.......
Beste Padacom,
Wat ik niet volledig begrijp is dat er een mogelijkheid wordt aangeboden tot omruil van de defecte toestellen, maar je hier geen gebruik van maakt omdat je een nieuwe wilt?! Je krijgt dan een toestel die voldoet aan de apple leveringsnorm, Of deze dan gerefurbished is, of nieuw... wat is dan het probleem?!
U wilt perse een nieuw toestel? U wantrouwt apple door te stellen dat u een toestel terugkrijgt die is samengesteld uit 2e hands onderdelen. Dit is een aanname van u!
Apple levert u een nieuw toestel, dat kan net zo goed uw huidige toestel zijn, voorzien van nieuwe knopjes. Er wordt nooit gebruik gemaakt van 2e hands onderdelen.
Ik denk dat u vooral uzelf moeilijk maakt door de kop in de wind te gooien. M.i. had u allang kunnen genieten van 2 heel mooie en kwalitatieve hoogwaardige iphone 6.
U kiest voor een eenzijdig standpunt, Hier kunt u advocaten opzetten, maar Apple heeft u netjes een voorstel gedaan voor imruil voor een 0-uren toestel (zoals refurbished items ook wel worden genoemd). Bespaar u een hoop irritatie en maak gebruik van de omruil mogelijkheid of blijf eenzijdig geirriteerd.
Succes!
Die harmony verzekeringen zijn ook niks waard, heel vaak slechte dingen over gehoord.. www.klikzeker.nl schijnt een stuk beter en betrouwbaarder te zijn.. Vriend van me had hem binnen een paar minuten afgesloten en ook geen problemen bij schadegevallen, nette jongens bij Klikzeker (ook al zijn het duitsers :P)