Lenovo Yoga Tablet 2 10.1" WiFi 16GB, Android 4.4 Aluminium Review

Eflowz 27 april 2015, laatste update op 27 april 2015, 1.791 views

Lenovo Yoga Tablet 2 10.1" WiFi 16GB, Android 4.4 Aluminium

Prima bouwkwaliteit. Geen vol metalen frame. Alleen de voet is van aluminium. De voet(kickstand) voelt degelijk aan en is erg handig. Atom processor en rest van hardware werken soepel en snel bij browsen, games, films etc. Uitstekend werkende tablet voor een zeer goede prijs.

Pluspunten

• Prestaties
  • Batterijduur
  • Handige lenovo UI voor multiscreen mode.
  • Plaatsing van de boxen(voorkant) en geluidproductie goed voor een tablet

Minpunten

• Camera is niet super.
  • Weinig keus in hoezen en covers, hoewel de aanwezige opties uitstekend zijn imho.

2 weken geleden heb ik voor mij en mijn vader deze tablet gekocht. Van 1 van de 2 tablets werkte de schermrotatie niet als hij uit standby kwam. Een vreemde error, waarschijnlijk hardwarematig. Ik kreeg bij de mediamarkt meteen een nieuwe, zonder problemen. Erg goede service van de Mediamarkt. Mag gezegd worden.
Nu heb ik al 2 weken uitvoerig de 2 tablets kunnen testen. En ik ben zeer tevreden.
Zeer goede accuduur, prestaties, mooi beeld en een super handige degelijke kickstand.

Kickstand feature
Deze verstelbare steun is mega handig. In zowel typ en in kijkstand werkt hij als een trein. Ik weet niet of ik de ophangfunctie ooit zal gebruiken. Beetje vreemd om je tablet ergens aan te hangen vind ik. Of iemand moet mij het tegendeel kunnen bewijzen.
In de bovenstaande/voorgaande review werd de kickstand rechtopstand als "wel heel erg recht op" bestempeld. Hier ben ik het niet mee eens. Je kan hem namelijk gemakkelijk verstellen voorbij het punt waar hij vastklikt. Je kan dus zonder problemen de tablet verder naar achteren kantelen. (dit is wel meer een kijkstand dan een stand voor games oid, hoewel dat wel kan. Alleen uitkijken dat hij niet omvalt)

Accu
De oplaadtijd is inderdaad vrij lang( ongeveer 4u15min). Daar heeft de vorige reviewer een punt. Maar dat komt door de meegeleverde lader die maar een output heeft van 2.0A. Ik denk dat als je een 2.4A lader koopt (10-15Eu) dat je de oplaadtjd met 1/5 kan reduceren.

Interface
Sommige functies van de Lenovo UI blijven in het engels ook al zet je alles op Nederlands. Dit is een nadeel. Ik wilde de tablet sowieso rooten in eerste instantie. Maar een aantal functies van de Lenovo UI gebruik ik zo vaak dat ik heb besloten om hem zo te houden!!
Vooral de multiwindow interface vind ik echt awesome werken. Ook met meerdere applicaties geopend werkt alles soepel.

Prestaties
Alleen bij games wordt de achterkant van de tablet in het midden redelijk warm. Meestal pas na 30min ongeveer.
Ik zal later sowieso nog een benchmark foto toevoegen. Hij zat bij de benchmarks ongeveer gelijk met een LG G3 en een Nexus 5. Dikke prima dus.

Hoezen
Ik heb met een simpele googlesearch een aantal prima hoezen en covers kunnen vinden. Oke, de keuze is niet zo reuze als bij een Ipad oid, maar voor mij genoeg. Ik heb gebruik een simpele hardcase cover, en mijn vader een lederen wallet cover. Beide zijn uitstekend. (shop4tablethoes)

Slot
Ook andere foto's kan ik later nog toevoegen, mocht er vraag naar zijn.

Wil je nog iets meer weten over mijn ervaringen met de Lenovo Yoga 2 10.1', laat het me weten. Stuur me een bericht of reageer hieronder.
Dit is mijn eerste uitgebreide review, op- en/of aanmerkingen zijn meer dan welkom!

Peace out and DFTBA!

Heb jij ook een Lenovo Yoga Tablet 2 10.1" WiFi 16GB, Android 4.4 Aluminium?

Hoeveel uur screen on time haal je met deze tablet en welke brightness en gebruik hoort daarbij.

Ik ben opzoek naar een goedkoop tabletje onder de 300 euro voor wat games en browsen maar accuduur is wel erg belangrijk.

Die van mijn huidige memo pad 10 eerste generatie is echt kansloos met 3 uur.
Oh sorry dat ik nu pas reageer!
Met Screenbrightness op 40% haal ik ongeveer 10-11uur screentime volgens mij.
Ik zal hem zo even leegmaken en checken hoeveel screentime hij gehad heeft. (Hij is nu 38% ca. 15u resterend. waarvan 6u27min screentime.)
Geen probleem ik koop nooit wat met haast :)

Ziet er veelbelovend uit.
Met wat gamen is 6 a 7 uur dus goed mogelijk wat mijn verwachting is :)

Alvast bedankt voor de info :)
Hoi Eflowz,
Bedankt voor je uitgebreide review.
Ik overweeg al een tijdje deze tablet te kopen maar de vele negatieve reacties over bugs in de Android schil die lenovo er overheen legt hielden mij tegen.
Nu was ik benieuwd of Lenovo deze bugs met updates heeft verholpen. Heb jij last van dergelijke bugs / onvolmaaktheden?
Alvast bedankt voor je reply!
Zoals ik heb verteld, heb ik 2 gekocht(1 voor mn vader 1 voor mij) en 1 daarvan terug moeten brengen omdat er dus een bug in zat. Ik denk zelfs dat het een hardwareprobleem was maar dat weet ik niet zeker. Ik heb gewoon een nieuwe gekregen en sinds ik die in gebruik heb heb ik geen last gehad van bugs. Mijn vader is nogsteeds erg tevreden.
Wat wel een beetje vreemd is, is dat de UI toch in het Engels blijft ookal zet je hem op Nederlands.
Is er een officiele lollipop udate?

Ik twijfel welke aan te schaffen. Ik heb 250 eu te besteden en twijfel tussen deze, de nexus 9 en de samsung tab pro 8.4
Ja sinds een maandje ofzo. Werkt prima.

Eerlijk gezegd heb ik beiden nog nooit vastgehad, dus ik ga er geen oordeel over vellen. Mooie apparaten met elk een aantal kleine nadelen. Ik ben wel benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat kiezen. Succes met de keuze.
Hoi Eflowz. Momenteel ben ik op zoek naar een goede laptop/tablet hybrid of tablet met toetsenbord.
Ik wil hem onderweg, op een bureau en gewoon in bed kunnen gebruiken voor Microsoft Office, Smart Notebook en Hearthstone.
Nu ben ik niet veeleisend, maar ik zou hem wel meer dan een jaar willen gebruiken zonder last van freezes te krijgen. In hoeverre denk je dat dit mogelijk zal zijn?
Edit: Extra vraag, een Windows besturingssysteem heeft wel een voorkeur. Nu heeft de Lenova Yoga 2 ook een Windows versie, maar zou een Microsoft Surface Pro 2 dan een betere keuze zijn?

[Reactie gewijzigd door Darth Wollie op 28 mei 2015 22:48]

Als antwoord op je eerste vraag: Ik denk dat het prima is voor hetgeen jij er mee wilt doen. Ik speel ook hearthstone en dat werkt prima. Verder doe ik zeer lichte officewerkzaamheden op de tablet, via officesuite en dat werkt uitstekend. Ik denk dat als je wat zwaardere officetaken gaat doen, het misschien wel beetje vervelend kan werken, vooral voor excel lijkt mij. Maar ik heb er daar niet veel ervaring mee. ik kan me ook voorstellen dat het met een dunne styluspen en een toetsenbord dan wel weer fijn werkt.
Ik heb het apparaat nu 2 maanden in gebruik en ik heb 1 vastloper meegemaakt. herstart en toen was het weer goed. En ik gebruik hem dagelijks.

En op je 2de vraag:
Persoonlijk vind ik windows op een tablet nog niet fijn werken, maar dat is dus misschien omdat ik geen zwaardere officetaken hoef te doen op de tablet. Tevens is het natuurlijk jammer dat de windows versie meteen naar 399eu gaat, dat scheelt voor mij te veel. In dat opzicht is de surface pro dan misschien een beter alternatief voor een paar tientjes meer. volgens mij zijn de specs van de surface iets beter. MAAR let op. Ik zou even goed kijken naar het verschil tussen windows RT(surface) en windows 8.1(yoga 2) Zo is het op RT alleen mogelijk om apps uit de windows store te installeren, maar staat office al geinstalleerd.

Hopelijk weet je zo iets meer. mocht je nog meer willen weten, vraag het gerust. Of ik het antwoord weet is een 2de ;)...

Succes met de aankoop!

Ps: ik ben wel benieuwd wat nou je uiteindelijke keuze gaat worden.

[Reactie gewijzigd door Eflowz op 31 mei 2015 16:01]