Specificaties 10,2" (1024x600), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI Wind U100-041EU Review

LEX63 11 april 2009, 1.947 views

MSI Wind U100-041EU

Pluspunten

• Snel, stil, stabiel, compleet,

Minpunten

• Sommige toetsen klein. USB poorten links dicht bij elkaar.

Even opletten, Er worden modellen verkocht met 1 of 2GB geheugen, met 3 of 6 cel accu. Vanaf maandag 13 april bij computerland 333,- uitgebreid model dus 2 gb + 6 cel accu.

ERVARINGEN.

Berichten in sommige media hebben het over slappe scharnieren van het scherm, ik weet niet waar ze dit op hebben gebaseerd. Ik kan deze ervaring niet delen, Het geheel ziet er juist degelijk uit.

Ik vind dit een heerlijke netbook, zeer rustig je hoort hem nauwelijks, lekker snel, krachtig en stabiel zo heb ik er DIGITENNE "televisie"op geinstalleert en dat werkt zeer goed.

Ondanks dat het een Netbook is heeft deze computer een groot toetsenbord, alleen de cursor toetsen zijn erg klein hier moet je echt even aan wennen, het is en blijft een netbook, en die hebben nu eenmaal een wat kleinere toetsenbord.

De computer werkt 6 uur met de accu als alle energie besparingen in acht zijn genomen.

De voeding is zo klein, hier hadden ze makkelijk een stekker adapter van kunnen maken, nu zit een dikke kabel bij. Nog een minpunt vind ik dat de twee usb poorten links wel erg dicht bij elkaar zitten. Als in een van usb poorten een usbstick zit kan de andere poort niet meer gebruikt worden.

Mijn ervaringen zijn op wat kleine kritiek puntjes zeer positief, De computer is snel, stil, stabiel, licht en makkerlijk mee te nemen. Je krijgt er van MSI ook nog eens een mooie opberghoes bij.

voor 333,- koopt u een prachtige netbook met alles er op en er aan wat je nodig hebt.

TIP KOPEN

• anysee E30plus
  • T mobile UMTS HSDPA 7.2 MBit
  • Windows XP

Heb jij ook een MSI Wind U100-041EU?

Digitenne op een netbook, daar heb ik nog niet eerder van gehoord. hoe gaat dat precies in zijn werk? ik heb zelf namelijk digitenne en een EEE pc 1000h.
Ondanks dat het een Netbook is heeft deze computer een groot toetsenbord, ....en die hebben nu eenmaal een wat kleinere toetsenbord.

Ik snap waar je heen wil maar wellicht kan je beter opschrijven dat;

"De MSI wind heeft een toetsenbord welke even breed is als de netbook zelf. MSI heeft bij deze netbook het probleem van een 'te klein toetsenbord' zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Dit is ze ook goed gelukt maar de 'cursor? toetsen' mochten van mij toch iets groter zijn"

[Reactie gewijzigd door Emiel1984 op 11 april 2009 13:56]

Heb deze week de 160 GB harddisk gekloond en vervangen voor een 500 GB model. Deze WD5000BEVT is niet alleen groter qua opslagcapaciteit maar ook veel sneller.

Vond 160GB toch wel krap. Nu voldoet deze netbook aan mijn opslag wensen en hij weer even mee.