Specificaties 1TB 3.5" HDD (SATA-300) - Bekijk alle specificaties

Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB Review

Fuzzynl 11 april 2009, laatste update op 11 april 2009, 459 views

Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB

Pluspunten

• Goedkoop(8c/GB)
  • Stil
  • Warmteproductie
  • Prestaties

Minpunten

• Geen

Algemeen

Ik had al 2 Samsung Spinpoint F1 schijven van 750gb in mijn desktop zitten en besloot hier nog een derde schijf aan toe te voegen namelijk deze Spinpoint F1 van 1TB. In verband met de lage prijs per GB heb ik nogmaals voor deze schijf gekozen. Tot nu toe werkt de schijf naar behoren, met alle drie de schijven heb ik nog geen problemen ondervonden.

Prestaties

De schijven zijn erg snel naar mijn mening, Als ik ze vergelijk met mijn twee 750GB schijven merk ik niet echt verschil. Dit zal wel komen doordat ze allebei uit dezelfde serie komen. Als ik hem vergelijk met oudere schijven die ik hiervoor had merk ik wel duidelijk verschil. Maar SATA met IDE vergelijken is een beetje appels met peren vergelijken.

Featureset

Voldoende hiervoor, ik heb de bulk versie gekocht en hier zit precies bij wat erbij zou moeten zitten.
Een installatie handleiding, schroefjes om de schijf te bevestigen en natuurlijk de schijf zelf :)

Stabiliteit & betrouwbaarheid

Ik heb de schijf nu sinds 10-11-2008 en werkt tot nu toe perfect.

Compatibiliteit

Het installeren van de schijf was erg makkelijk, gewoon in mijn HDD rek plaatsen en aansluiten. De schijf werd onmiddellijk herkend en ge´nstalleerd door Windows XP, en na het aanmaken van de partitie kon ik hem gaan gebruiken.

Ondersteuning door fabrikant

Geen ervaring hiermee(En hoop deze ook niet te krijgen :))

Geluidsproductie

Ik hoor de schijf niet als ik aan het werk ben op mijn pc, dit ook omdat ik nog de stock koeler van mijn processor gebruik. In vergelijking tot 'oudere' schijven maakt deze een stuk minder herrie. In mijn oude systeem zat een Maxtor schijf die ongeveer opsteeg als je de pc opstart.

Warmteproductie

Ik vind de warmte productie erg goed, ik heb een Scythe Gentle Typhoon van 92 mm voor mijn HDD rek hangen, hierdoor blijft de temperatuur van de schijf hangen rond de 24 ß 25 graden.

De prijs is natuurlijk de reden waarom ik deze schijf gekocht heb. Iets minder dan 8c/GB goedkoper vind je ze niet :)

Als je een goede, stille, goedkope schijf zoekt met "the best bang for your bucks" ga dan voor deze schijf.
Echt een aanrader!

Dit was mijn eerste review hier op Tweakers, Als er nog tips/aanmerkingen/vragen zijn hoor ik het graag!

Heb jij ook een Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB?

Waarom geef je de featureset slechts een voldoende, terwijl je zelf voor de bulk-versie gekozen hebt?
"slechts" een voldoende? Ik vind de featureset gewoon normaal, precies wat je verwacht bij een bulk versie. Ik kan hier moeilijk een zeer goed of een zeer slecht voor geven.
Bedankt voor je review, fijn dat je tevreden bent :)

Ik heb de schijf zelf ook, maar ik haal (nog) hogere prestaties van de schijf. Dus dat begrijp ik niet helemaal. Zie hier de specificaties van mijn systeem. Jammergenoeg kan ik even niet bij de screenshot van mijn benchmarktest...
Hmm geen idee hoe dit komt, Ik had wel een heel aantal programma's draaien toen ik de test deed. Ook maakt misschien het verschil in kloksnelheid van de processor uit?