Steelseries Qck Mini Review

Seraphyn 10 april 2009, laatste update op 10 april 2009, 1.507 views

Steelseries Qck Mini

Pluspunten

• Muist lekker.
  • Goedkoop.

Minpunten

• Zwarte stof slijt lelijk.

Onder het mom van 'elke product hoort een review hebben' is hier mijn 2e review.

Toen ik 2 jaar geleden ging verhuizen kocht ik een nieuw, groter bureau. Deze was echter gemaakt van ander materiaal dan mijn voorgaande en als ik mijn muis bewoog hoorde je een akelig krassend geluid. Behalve geluidsoverlast zouden de glijplateautjes (?) ook snel slijten als ik niet een muismat zou kopen dus de zoektocht naar de ideale muismat was begonnen.

Ik ben uiteindelijk bij de Qck Mini uitgekomen vanwege de combinatie van prijs, formaat en vormgeving. De Qck mini vind ik namelijk helemaal niet zo mini, maar gewoon gemiddeld qua grootte. Bijna alle andere muismatten die ik zag waren bijna een A4tje zo groot, oppervlakte die ik totaal niet gebruik. Met zijn afmetingen van 250x210mm was hij perfect voor mij.
Nadat de bestelling was binnengekomen viel mij op dat hij opgerold in de verpakking zat. Ik had daar eerder eigenlijk niet op gelet. Nadeel hiervan is dat de eerste week ofzo hij wat bollingen heeft. Ondanks dat je prima kan muizen onder normaal gebruik is het natuurlijk wel een beetje hinderlijk om een muismat 'in te rijden'.

Vormgeving:

Het is een simpel uitziende muismat met geen toeters en bellen. Gewoon een rechthoek met afgeronde hoeken, zwart en alleen in het wit het Steelseries logo. Precies wat ik zocht voor een kalm ogend bureau.

Materiaal:

Het is eigenlijk niet meer dan een anti-slip rubberen mat met daarop een lapje stof. De anti-slip laag doet goed zijn werk bij normaal gebruik. Wanneer ik wat enthousiast aan het gamen ben wil hij nog wel eens verschuiven maar ik heb er nauwelijk last van.
De bovenste stoffen laag doet zijn werk goed. Mijn muis glijd zonder moeite alle kanten op en doet dat zonder enige nare geluiden. De muismat neemt wel wat stof enzo op en word wat grauwer over de tijd, maar dat viel binnen de verwachting. Je kan de muismat makkelijk ff uitkloppen of schoonmaken om dit wat tegen te werken.
Na nu bijna 2 jaar in gebruik te zijn beginnen de randjes rondom de hoeken wat slijtage te vertonen en binnen niet al te afzienbare tijd zal er waarschijnlijk wat opkrulling komen. Ik denk dat dit simpel te behelpen valt met een druppeltje lijm dus ik maak me geen zorgen. Ook is hij in de loop der tijd wat valer geworden door gebruik, ik merk echter niet heel erg veel verschil in de smoothness van de stof.

Prijs:

Deze muismat is echt spotgoedkoop, zeker als je hem meebesteld met een andere bestelling zodat je niet gepakt word op verzendingskosten. Na bijna 2 jaar geniet ik nog steeds van dit product. Qua bang for buck is dit een diamantje wat mij betreft.

• Logitech MX1000
  • Windows 7

Heb jij ook een Steelseries Qck Mini?

Deze heb ik ook bij mijn laptop, werkt ook nog prima na 2 jaar. Perfecte koop.
Verder prima review al had ik graag gelezen hoe je hem gebruikt?
welke muis etc ,hoe is de precisie ervan? maar toch 3 sterren. :)

[Reactie gewijzigd door mezstah op 10 april 2009 21:52]

Gebruik em icm met een MX1000, staat in het begin boven de review zelf.

Muis/muismat precisie ben ik geen held in, ik game niet serieus om er iets om te geven en gebruik ook geen programma's waarbij muisprecisie vereist is. Ik heb me er dus nooit echt in verdiept.

Bedankt voor de feedback!

[Reactie gewijzigd door Seraphyn op 10 april 2009 22:29]

Ja idd lees het ook ;)