Microsoft Lumia 640 4G Zwart Review

sysiwan 9 april 2015, 2.210 views

Microsoft Lumia 640 4G Zwart

Dit is een prima Windows Phone voor een lage prijs. Ik was op zoek naar een vervanger voor mijn HTC 8X, want de Lockscreenknop zat voor de 3x in 2jr tijd vast en ik moest weer om een Repair actie vragen. Deze 640 voldoet aan al mijn verwachtingen.

Pluspunten

• Prima grootte
  • Prima schermresolutie ook in zon/daglicht
  • Klaar voor Windows 10
  • 4G Support
  • Relatief licht qua gewicht
  • Relatief dun
  • Verwisselbare batterij
  • Here Drive+ Navi met offline kaarten

Minpunten

• Iets meer intern geheugen, maar verander meteen dat alles naar SD moet gaan
  • Insteek van de oplaadstekker is in het begin nog 'stroef'.

Je kiest voor Windows Phone en daarbij is het mooi meegenomen dat Microsoft de Lumia's tegenwoordig niet voor de hoofdprijs verpatst.

Een 640 is zeker een stap omhoog tov de 535, maar niet meteen qua prijsverschil. Tuurlijk is de 930 nog altijd topsegment en krijg je een betere camera, en betere pixel density, maar is wel meteen in de 300 Euro. Daarnaast is de accu in de 930 niet te verwisselen en is er geen mogelijkheid om een SD card te plaasten. De 640 staat ook langer standby en heeft een langere gesprekstijd.

Ik zou deze 640 als top vd midrange klassificeren en is zeker aan raden voor de prijs.

Compare 640 vs 930: http://www.phonearena.com...umia-930/phones/9253,8571

Heb jij ook een Microsoft Lumia 640 4G Zwart?

Ligt er aan hoe intensief je het toestel gebruikt. Gemiddeld 1 dag...iedere dag weer opladen dus. Ben zelf van plan om een batterij bij te kopen (als ze beschikbaar komen). Ik gebruik de gps functie nog wel eens en dan gaat een batterij toch ook sneller leeg.
Dan kan je beter een powerbank kopen, werkt ook voor andere telefoons :)
Hoeveel tijd/dagen haal je uit de accu?
It Depends..Wat je er mee doet. Ik heb hele dag Wifi en BT aan staan, maar bel verder wel weinig en in de auto en thuis zit hij aan de lader. 2500 mAh is niet niks en zit ook in de 930, maar dan nog is de 640 'zuiniger' als je de standby time vergelijkt (zie phonearena link).
Ben zelf van een iPhone 4S 16GB naar de Lumia 640 gegaan en ik haal zo'n 2 dagen uit de accu, ligt er maar net aan wat je er mee doet denk ik.
Vind zelf de grootte het enige nadeel echt, had wat mij betreft beter de grootte van de 630 kunnen zijn met de specs van de 640. Maargoed tot nu toe ben ik er blij mee alles werkt mooi en soepel en ik kijk erg uit naar de W10 update.

Ik heb zelf ook maar meteen een 32gb class 10 microsd gehaald, dat interne geheugen zat zo vol dat herken ik wel in je review.

Ook is bij mij de oplaad poort redelijk stroef ja, naja beter dan dat ie er zo uit vliegt...