Saints Row 2, Xbox 360

Niet beschikbaar
Specificaties Xbox 360 • Actie, Free Roaming, Shooter - Bekijk alle specificaties

Saints Row 2, Xbox 360 Review

Anoniem: 261232 10 april 2009, laatste update op 10 april 2009, 556 views

Saints Row 2, Xbox 360

Pluspunten

• LEUK
  • LEUK
  • LEUK

Minpunten

• Grafisch achterhaalt
  • erg simpel

Gameplay Score: 4
Beeld Score: 3
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 4
Aanschaf

Het spel zat in een combinatiepakket dat ik heb besteld via bol.com. Voor 300 euro had ik de XBOX 360 met 60 GB HDD, 2 controllers, kung fu panda en lego indiana jones, halo 3 en een spel naar keuze. Die keuze moest ik maken uit een aantal spellen en uiteindelijk heb ik besloten om voor saints row 2 te gaan. Voor mij was de prijs van het spel dus zeer goed, ook al is dat natuurlijk niet helemaal eerlijk in dit geval.

Algemene beoordeling

Hier heb ik zeer goed gegeven, omdat de gehele ervaring erg goed was. Dit zal verder ook uitgelegd worden in de rest van de review.

Gameplay

De gameplay heb ik een goed gegeven, omdat ik vind dat het verhaal leuk is, en het hele spel een goede sfeer ademt. De cutscenes dragen bij aan het verhaal en ook al is het natuurlijk niet heel erg origineel, het is wel erg leuk en het blijft boeien. Ook is de verdeling tussen missies en activiteiten erg leuk gedaan. Je kan door het voltooien van activiteiten door de hele stad, respect verdienen. Wanneer je voldoende respect verdiend hebt, kan je missies spelen tegen de drie gangs waarmee je in oorlog bent. De acitiviteiten zijn allemaal onderverdeeld in 6 niveau's, waarbij je al redelijk snel voldoende respect verdient voor missies. Door de activiteiten tot niveau 3, en daarna 6 te spelen, kunnen er extra's verdiend worden, zoals extra health of stamina. Het werkt allemaal vrij standaard, maar wel goed.
De wapens die je tot je beschikking hebt zijn ook allemaal redelijk standaard ingedeeld. Je hebt verschillende soorten pistolen, smg's, shotguns, special weapons enz. Door de B knop in te houden kan je met je linker pookje een wapen selecteren. Extra wapens zijn te koop of te vinden, of soms vrij te spelen met missies. Op een gegeven moment kreeg ik de pooierstok (nederlandse versie van het spel :( ), wat een enorm sterke shotgun is, met veel impact ook op lange afstanden. Dit was helemaal paars (de kleur van je gang) met goud. Prachtig en zeer nuttig dingetje en zo zijn er meerdere wapens vrij te spelen, wat ik persoonlijk erg leuk vind.
De voertuigen zijn ook zoals je het mag verwachten van een game als deze. Vrij makkelijk bestuurbaar en een redelijk groot aantal voortuigen. Ook helicopters en vliegtuigen kunnen bestuurd worden in dit spel en alles is even eenvoudig te besturen.

Beeld

Grafisch is het spel niet geweldig. Alles ziet er redelijk uit, maar het is niet realistisch en het is eigenlijk niet helemaal van deze tijd meer. Het is grafisch misschien nog redelijk te vergelijken met GTA San Andreas, maar dan wat kleuriger. THQ heeft er duidelijk voor gekozen om het grafisch niet al te ingewikkeld te maken, zodat er meer aandacht besteedt kon worden aan andere zaken.

Geluid

Er zijn heel veel radiozenders met alle soorten muziek die je je voor kan stellen. Ook zijn er nog extra cd's te vinden in de wereld, en zijn er nummers te koop in de muziekwinkels in de stad. Erg veel variatie en erg veel leuke muziek voor iedereen!

Besturing

Zoals al eerder gezegd, de besturing van het spel is heel simpel. een paar headshots maken met een machinegeweer is geen probleem en hele legers moeten worden neergemaaid bij de meeste missies. Doordat de besturing zo eenvoudig is, is het soms wel heel erg om te zien hoeveel tegenstanders je neer kan maaien zonder dood te gaan.

Het belangrijkste van deze game is wel dat alles bedoeld is om gewoon erg leuk te zijn. Het spel neemt zich niet al te serieus, laat het op grafisch gebied enigszins afweten en is soms erg eenvoudig, maar je merkt aan alles dat het spel bedoeld is voor niks anders dan lol maken. Het is heerlijk om zulke overdreven shootouts te hebben en soms 20 headshots achter elkaar te maken met welk wapen dan ook. Ik kan ook gewoon over straat lopen, met een honkbalknuppel in mijn hand en dan vermaak ik me kostelijk. Het is gewoon echt een sandbox game van middelmatige kwaliteit, maar wel een van de leukste games die ik in de laatste jaren heb gespeeld.

Heb jij ook een Saints Row 2, Xbox 360?

grafisch ziet het er naar mijn idee en het idee van vele vrienden erg goed uit zelfs beter dan gta 4 halo 3 en andere top games
Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens. Ik ben geen expert op dat gebied, maar het is in ieder geval niet realistisch en ik vond het op bepaalde plekken allemaal erg vierkant en blokkerig. Ook de physics vond ik niet indrukwekkend, maar misschien is dat ook wel smaak.
Heb Halo 3 en GTA 4 allebei gespeeld en vond dat grafisch meer indruk maken persoonlijk