Specificaties Modulerende Aan/uit thermostaat + app - Bekijk alle specificaties

ThermoSmart Review

Orii 8 april 2015, laatste update op 8 april 2015, 871 views

ThermoSmart

Simpel, goed uitziend product. handig in gebruik, geen abonnement nodig.

Pluspunten

• Strak design
  • Simpel in gebruik
  • Op afstand te bedienen
  • Heldere handleiding

Minpunten

• Geen 5Ghz wifi
  • App niet aangepast aan iPhone 6 scherm

Kwaliteit Score: 4
Na een review op appletips.nl heb ik besloten om voor mijn nieuwe woning de Thermosmart aan te schaffen. Na 2 dagen kreeg ik een klein doosje door de brievenbus, helemaal in Apple stijl zat hierin ook alleen het hoognodige. De handleiding was simpel te volgen, helaas moest ik mijn wifi van 5Gz terug zetten naar 2.4Ghz omdat de thermosmart anders geen verbinding met het netwerk wilde maken. Nadat het geheel eenmaal ingesteld was heb ik er verder geen omkijken meer naar gehad.

De app is duidelijk, simpel in gebruik, en daardoor zeker een aanrader voor "minder technische mensen" en mensen die geen behoefte hebben aan allerlei features die ze toch niet gebruiken.

Wel is duidelijk dat hier nog werk ligt om eea te laten werken met een 5Ghz netwerk, en de app moet duidelijk nog aangepast worden aan de schermen van de iPhone 6 (deze heb ik thans) en de 6+

Enkele features die ik in de toekomst nog hoop te zien zijn o.a andere LED's, 5Ghz ondersteuning, HomeKit ondersteuning.

Al met al ben ik een zeer tevreden gebruiker, en raad dit product dan ook van harte aan aan andere mensen!

Heb jij ook een ThermoSmart?

is het mogelijk om tijden in te stellen voor de verwarming? (tijdzones wanneer thuis en niet, zoals weekenden en weekdagen?)
Is het mogelijk dat die automatisch uitgeschakeld als ik/mijn wederhelft het pand verlaten?
Waarom is deze zoveel slimmer dan een gewone thermostaat?
Moet deze op het originele aansluitpunt van de thermostat komen te hangen of is dit draadloos?
Wat was je afweging om voor dit product te kiezen en niet voor een andere thermostaat?

Kortom, aardig wat vragen na aanleiding van je review :), niet bedoeld als kritiek maar als aanvulling en ik ben zelf ook in de markt voor een nieuwe modulerende thermostaat.

Mocht je dit toevoegen aan je review geef ik je een +1

[Reactie gewijzigd door boombes op 8 april 2015 10:46]

Ik reageer ook even. Ben al ruim een jaar tevreden gebruiker van de Thermosmart.
Je kunt een standaard week instellen wanneer je wel of niet thuis bent of s'nachts. Daarnaast kun je boven je standaard week ook in kalender instellen wanneer je bijv. op vakantie bent.
De Thermosmart moet worden aangesloten op hetzelfde punt waar je de oude thermostaat had hangen. Je sluit het draad wat van de ketel vandaan komt op de thermosmart aan. Daarnaast moet er bij de ketel nog een zgn. ketelinterface aangesloten worden. (wordt bijgeleverd). Deze zit tussen de ketel en de Thermosmart.

Het is ook mogelijk via API's in te stellen dat de Thermosmart zich uitschakeld/pauzestand als je de deur uit gaat. Alleen daarvan heb ik nog weinig mogelijkheden van gezien.
Ik ken er nu 2 tsassistant.tk en www.drebbl.com
Goede vragen waar ik eigenlijk niet bij stil had gestaan ;-)

Ik zal vanavond je vragen toevoegen en uitleggen ;-)