Specificaties 1920x1080 resolutie met microfoon - Bekijk alle specificaties

Logitech HD Pro Webcam C920 Review

koenjongbloed 7 april 2015, laatste update op 7 april 2015, 1.698 views

Logitech HD Pro Webcam C920

Goede webcam voor het normale gebruik. Goede beeldskwaliteit, geluid is ook prima (nogmaals, voor normale doeleinden) Hij is prijzig maar je hebt wel waar voor je geld. Goed betrouwbaar merk.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Fijn in gebruik/Goed te plaatsen
  • blijft stabiel zitten op scherm
  • schroefdraad voor montage poot
  • automatische beeld optimalisatie
  • Beeld is super goed, duidelijk helder beeld, zelf bij donkere omgeving een duidelijk beeld.
  • Out of the box- functionality, geen driver bullshit
  • Blauwe lampjes aan zijkanten, zo kun je zien ofdat je webcam aan staat, erg handig

Minpunten

• geluid kan beter, voor normaal skype enz prima
  • geen rotatie-mogelijkheid, zal voor weinig mensen een issue zijn
  • usb is lang, maar voor mij als nog te kort voor multi monitor use

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Eerste indruk:
De bouwkwaliteit is super. Ik denk niet dat deze snel kapot zal gaan aangezien het een goede kwalitetisbouw is. Logitech is een erg goed merk, naar mijn ervaringen met meerdere producten, is logitech toch een merk die producten bouwd die gericht zijn op een lange levensduur.

Na een aantal maanden gebruik te hebben gemaakt van deze webcam heb ik nogsteeds dik tevreden over dit product.

Hoewel ik me wel vaak stoor aan het glimmende glas/plastic plaatje aan de voorkant van de webcam aangezien ik met mijn rug naar het raam zit, reflecteerd hier toch vaak het licht in/ of gewoon van de lamp.

Features:
Er is geen mogelijkheid tot pivot of rotatie. In mijn gebruik is het niet erg storen, maar toch is het handig om dit te hebben voor andere doeleinden van puur recht voor de webcam willen zitten. Maar de oplossing zal natuurlijk een pootje met schroefdraad kopen die je er gewoon onder in kunt draaien.

Geen pivot/rotatie betekend wel minder functionaliteit = minder snel kapot gaan... zo bekijk ik het meestal. Als er meer kunt bewegen en draaien ben je ook meer geneigd om hem heletijd te verplaatsen en ermee te klooien dus zal hij waarschijnlijk een kortere levensduur hebben.

Geluid:
Voor normale geluidsopnames zoals praten/voiceovers of skypen met vrienden, video-conferenties houden is dit echt een goede webcam. Hoewel, als het geluid echter te rumoerig word of te hard, word de geluidskwaliteit stukke slechter. Maar overall is het een goede opnamenkwaliteit. P.s mensen die music recording doen.... koop gewoon een fatsoenlijke microfoon, dat moet geen afknapper zijn voor deze webcam.

Beeld:
Het beeld is perfect voor mij. Het beeld blijft scherm bij snelle bewegingen, overbelichting door eventueel de zon of een lamp die erop staat te schijnen word automatisch aangepast zodat er geen rare vlekken in je opnamen hebt. Tijdens schemering (niet pik donker, maar alsnog niet licht meer) is het beeld scherp en heeft de webcam geen moeite met het lichter maken van het beeld. Echter is filmen bij pik donkere kamer niet optimaal, natuurlijk zal het licht van je monitor je gezicht wat verlichten en ben je wel zichtbaar, maar niemand gaat in het pikke donker filmen als je ook gewoon een lampje aan kunt doen. Foto's maken met deze webcam kan wel, alleen zullen de foto's die met je smartphone te maken zijn, wellicht toch mooier zijn. De focus bij foto's is vrij moeilijk maargoed wie gaat er ook een webcam kopen voor foto's te maken als iedereen een smartphone heeft. Beeld loopt soepel, alleen moet je internet wel snel genoeg zijn om dit beeld te kunnen versturen bijvoorbeeld met internet-video bellen (je kunt zelf natuurlijk het programma invullen)

overall:
een top webcam van een vertrouwd merk die naar mijn mening jaren mee zal gaan. Een echte aanrader, hoewel de prijs niet voor iedereen is (gewoonweg niet zoveel voor een webcam willen uitgeven) maar het is ruim waard.

Heb jij ook een Logitech HD Pro Webcam C920?

Werkt deze camera ook met diverse streaming software waaronder OBS?

En kan je de camera met een knopje uitzetten of is dit digitaal?

[Reactie gewijzigd door Weizegger op 7 augustus 2015 17:07]

Ja, bij mij werkt dit prima, er zit geen knop op het is digitaal via de software van logitech, of natuurlijk old fashion way usb eruit trekken.
leuk dat je een review post maar: hier toch nog wat vraagjes om je review beter te maken:

1: wat kun je zeggen over de beedkwaliteit daar koop je immers een webcam voor, - blijft het beeld mooi vloeiend of wordt het bij bewegen al snel blokkig,
hoe ziet het beeld eruit bij weinig licht, bijv met weinig of geen licht aan tegen het einde van de middag of vroeg in de ochtend....
Bedankt voor de opbouwende feedback, ik zal dit aanpassen en beter maken
Ik heb deze webcam ook, en na wat zoeken kwam ik erachter dat het geluid slecht is door de "rightsound" feature die Logitech heeft ingebouwd. Hierdoor klinkt het geluid alsof je onder water zit. Gelukkig kun je deze 'rightsound' uitzetten.