Specificaties 140mm diameter met 24dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Cryorig C1 Review

Foritain 7 april 2015, laatste update op 26 mei 2017, 3.278 views

Cryorig C1

De Cryorig C1 presteert keurig en is een plaatje om te zien. Compatibiliteit is uitstekend met geen PCI-E slot overlap en 42mm RAM ruimte. Installatie, verpakking, extra's en vooral uitstraling zijn top, maar het prijskaartje van het geheel is wel stevig.

Pluspunten

• Prestaties van een degelijke tower-koeler in een compacte top-down koeler
  • Uitstekende uitstraling van het geheel en de vele details
  • Keurige geluidsproductie
  • Kinderlijk eenvoudige installatie
  • Verzorgd pakket extra's
  • Geen overlap eerste PCI-E slot
  • 42mm ruimte voor werkgeheugen geeft voldoende opties.

Minpunten

• [zeurpietmodus] Is op minimale toeren nog nipt hoorbaar in een open constructie / testbench.
  • Prijzig als je puur prestaties bekijkt, oftewel vooral interessant wanneer je echt geen ruimte hebt voor grote tower koelers
  • Onduidelijke informatie ventilator-kwaliteit. Vermoedelijk een 'luxe' sleeve bearing als een rifle bearing, maar in deze prijsklasse moet een hydrodynamic of vergelijkbare bearing kunnen.

Geluidsproductie (min) Score: 3

- Prestaties
- Conclusie

Productpagina C1 @ Cryorig
Productpagina H7 @ Cryorig

Het is tijd voor Cryorig koeler review nummer 3 en 4, overigens van de totaal 5 koelers die Cryorig in het assortiment heeft. De twee onderwerpen in deze review zijn overigens in veel opzichten anders: De C1 is één van de eerste Cryorig producten waar de H7 Universal de meest recente is, de C1 is een top-down koeler terwijl de H7 een traditionele tower vorm heeft, en terwijl de C1 een stevig geprijsde luxe koeler is (vanaf ca 70 euro) is de H7 juist een betaalbare oplossing met een adviesprijs van $35. Helaas is de H7 nog niet opgedoken bij Nederlandse webshops, maar ter vergelijking: De H5 Universal met een adviesprijs van 47$ kost momenteel zo’n 47 euro. Ik ga gemakshalve dus uit van een uiteindelijke prijs van ca 35 euro voor de H7 Universal.

Één ding hebben ze echter wel gemeen: Cryorig maakt koeloplossingen die voor het oog in elk geval uitstekend zijn, en met de voorgaande koelers lieten ze zien dat ze niet alleen mooie producten, maar ook prettige installatie, verzorgde verpakkingen, en degelijke koelprestaties konden neerzetten. Uiteraard de vraag of deze koelers dat ook gaan doen.

Age before beauty is een mooi spreekwoord, veelal gebruikt met een knipoog. Hoewel ik de ‘oudere’ van de twee(2014 is niet echt oud natuurlijk) voor laat gaan, durf ik niet te zeggen dat het de minder mooie is. De specificaties van de Cryorig C1

Direct valt op dat de Cryorig C1 een flinke koeler is: Hij is tenslotte gebaseerd op een 140mm ventilator. Toch is de C1 slechts 74mm hoog vanwege de top-down opbouw en laat zich daarmee uitstekend lenen voor de vele compacte behuizingen tegenwoordig. Voor de prijs komt het niet als een verrassing dat de 6 heatpipes geheel van koper zijn met een nikkel afwerking komen, deze afwerking geeft de ‘staal’ look in plaats van het traditionele bruinige koper, en houdt de materialen in mooiere staat (voor het oog) op de lange termijn.

Met 42mm ruimte voor werkgeheugen kan je standaard (Corsair Vengeance LP bijvoorbeeld) en nog iets hoger werkgeheugen kwijt (zoals ~40mm G Skill Ripjaws). Keuze genoeg, maar echt hoge types passen dus niet.

De ventilator is de XT140 die ook in de R1 Universal review al voorbij kwam. Deze extra dunne ventilator draait tussen de 700 en 1300 RPM.

De specificaties van de H7 Universal

De H7 Universal is gebaseerd op een 120mm ventilator. Opvallend is dat deze nieuwe ventilator een veel lagere minimale RPM heeft van 330, met een eveneens aanzienlijk lagere dB(A) waarde. Als “Universal” koeler is de H7 bedoeld om je werkgeheugen niet in de weg te zitten (met een typische socket positie op je moederbord), je eerste PCI-E slot niet in de weg te zitten, maar ook de maximale hoogte van 145mm is lekker laag wat de H7 eenvoudig te gebruiken maakt in tal van behuizingen.

Beide koelers zijn bruikbaar op de recente Intel en AMD sockets. S2011 maar ook S775 ondersteuning ontbreekt echter voor de H7 terwijl die bij de C1 wel aanwezig zijn.

Cryorig verpakkingen vielen in vorige reviews in positieve zin op, ook bij de C1 is dat het geval. Naast een stevige doos en een nette print zitten de extra’s ook keurig verpakt in een ‘installation pack’ waarop alle onderdelen afgebeeld staan. Daarnaast is duidelijk aandacht besteedt aan de aanwezige extra’s: een registratiekaart om zo de standaard garantie tot 6 jaar te verlengen, maar ook een alcohol-doekje om oude koelpasta van je processor te verwijderen.

Ook de koeler zelf maakt een uitstekende indruk. We zien een keurige kwaliteit van de koelvinnen, mooie details met zwart staal en wit plastic. In het koelblok zien we de gaten voor eenvoudige montage later. Het geheel is allemaal niet zo gek complex, maar het maakt een unieke en mooie indruk.

Aan de zijkanten zien we de zes koperen heatpipes voorzien van een laagje nikkel. Deze lopen door het koelblok, waarna vier van de zes heatpipes doorlopen en contact maken met een wat kleiner zwart gespoten koelblok net onder het primaire blok. Een aparte indeling, en je ziet er na installatie niets van, maar mooi is het wel.

De ventilator is een ‘slim’ 140mm model welke in eerste instantie ook vooral indruk maakt met zijn mooie uitstraling. Een donkergrijs frame, zwarte details en demping, en fanblades die mat en glanzend zwart combineren om de specifieke look te bereiken. Toch zie je dat er hier en daar goed nagedacht is, bijvoorbeeld als je kijkt hoe de kabels in het frame verwerkt zitten. Het logo mag er van mij ook zeker wezen, en het geheel op het koelblok is m.i. uitstekend. Mocht je interesse hebben om de ventilator te vervangen: schroeven voor standaard dikte ventilatoren zoals de XF140 zijn aanwezig.

De H7 doet het direct uit de verpakking ook goed. Een zwarte afwerking aan de bovenzijde, en we zien ook dat Cryorig inzet op veel karton. Ik meende ergens gehoord te hebben dat het met het oog op het milieu is, maar ik weer er het fijne niet van. Er zal wel wat voor te zeggen vallen. De accessoires zitten hier wat eenvoudiger verpakt, wat gezien de prijsklasse (minder dan de helft van de C1) ook niet zo gek is, maar extra fanclips zijn bijvoorbeeld wel gewoon aanwezig.

Het donkere frame van de ventilator helpt de algeheel donkere uitstraling, en in een build zal je weinig van de aluminium koelvinnen nog zien. De strak witte vinnen van de ventilator maken daar een aardig contrast mee. Mocht je er dichter op gaan zitten zal je zien dat de H7 net als de H5 een aparte constructie van de koelvinnen aan de voorzijde van de koeler heeft. Deze hebben een iets grotere inlaat dan uitlaat wat de lucht zou moeten versnellen.

Aan de onderzijde zien we een ander installatiesysteem dan eerdere Cryorig koelers. Een deel van dat systeem zit al vooraf geïnstalleerd. Hoewel Cryorig het niet specificeert lijkt het er op dat de heatpipes van de H7 van aluminium zijn, en niet van koper. Overigens niet heel vreemd gezien de verkoopprijs. Een mooie gesleevede kabel ontbreekt echter niet, en het contactoppervlak met de processor is wel van nikkel-plated koper.

Inbouwen van de Cryorig koelers is kinderlijk eenvoudig. Opvallend is dat je ook een AMD backplate krijgt, waar het gebruikelijk is dat je van de stock backplate gebruik maakt. In dit geval ga ik de koeler echter op een Intel systeem zetten, maar in de basis is de installatie gelijk.

Backplate achter het moederbord, schroefjes er op, balkjes er op, en we zijn er al bijna.

Vervolgens is het enkel een kwestie van de koeler op de zwarte balkjes te plaatsen, en via de schroefgaten in het koelblok de koeler goed vast te zetten.

Al met al een kinderlijk eenvoudige installatie. Na installatie zien we dat de C1 wel over het geheugen hangt maar zelfs standaard hoogte geheugen eenvoudig past. Wel is het afhankelijk van je moederbord aan te raden enkele kabels aan te sluiten voordat je het koelblok plaatst want het zou eenvoudig kunnen zijn dat de C1 over de CPU power aansluitingen of andere zaken valt. Je eerste PCI-E slot is echter geen moment in geding, dus ook voor ITX builds doet deze koeler het goed.

De Cryorig H7 installatie is praktisch even eenvoudig (of eigenlijk nog eenvoudiger); backplate plaatsen, standoffs over de schroeven, koelblok op de schroeven en vastzetten maar. Enige noemenswaardige verschil is dat het vastschroeven van de achterkant van het moederbord moet gebeuren waar het bij de C1 ‘door’ de koeler moet gebeuren. In sommige behuizingen zal je de koeler dus moeten plaatsen voordat je het moederbord in je behuizing plaatst. Cryorig heeft zelf een kort installatiefilmpje online gezet.

De H7 valt niet over werkgeheugen bij een standaard indeling moederbord, wat je dus in de gelegenheid laat om grote / absurde geheugentypes te kopen. Ook het PCI-E slot is geen issue wat bij ITX builds erg handig is. De naam ‘universal’ lijkt dan, ook gezien de hoogte van 145mm, best op zijn plaats.

Een mooi voorbeeld van leuke extra'tjes zijn de origami-testers die je van de Cryorig website kan downloaden. Toegegeven: Je hebt er weinig aan tenzij je je moederbord al in huis hebt, maar als dat het geval is is het zeker een handig ding. In dit geval heb ik even de H7 Origami tester uitgeprint voor S115X moederborden. Dit is nog eens ouderwets knutselen met een velletje papier (beetje steviger papier voor een mooier resultaat), een schaar, en een beetje pritt (Dat ik zo'n stick nog in huis had verbaasde mij, overigens niet echt noodzakelijk voor de tester hoor). Zo werd eenvoudig duidelijk dat de H7 Universal zowel het werkgeheugen als het PCI-E slot niet in de weg zit.

Bovenstaande plaatje is enkel een voorbeeld, in dit geval van de H7 S115X tester. Alle testers per compatible socket zijn te vinden op de productpagina's van de koelers.

Nog enkele foto's van de Cryorig C1 in de Phanteks Enthoo Evolv Mini ITX behuizing. Hoewel er hier best meer ruimte is is het natuurlijk best een plaatje zo.

Ik test met een Intel Core i7-4770k chip zowel op 3.9GHz op 1.14V, en 4.2GHz @ 1.20V. Hoewel de stock snelheid technisch gezien 3.5GHz is, boost een Intel Core i7-4770k zich normaliter tot 3.9GHz. Hoewel de meeste moederborden dan slechts één core tot 3.9GHz tillen zet ik ze wel alle vier op 3.9. Hoewel ik de term 'stock' aanhoud, is het dus eigenlijk ietsje hoger geklokt.

Overige punten:
- Tests worden uitgevoerd op een open test-bench: de Cooler Master Test Bench v1.0
- Geen verdere ventilatoren of koeling, enkel de onderdelen die de fabrikanten in de doos mee leveren worden gebruikt
- Ik gebruik de meegeleverde koelpasta, mocht je dat er niet bij krijgen (zeldzaam) gebruik ik Arctic MX-4.
- Voor load test op de i7 gebruik ik Prime95 met de setting In-place large FFTs. In de regel is deze belasting flink zwaarder dan gamen of video bewerken.
- Ik noteer de temperatuur pas nadat deze minimaal 15 minuten stabiel blijft.
- Bij het passeren van 90 graden Celsius faalt de koeler een test, en vervallen de resultaten op die instelling. Ik het dan niet aanraden om die betreffende koeler in het dagelijkse leven te gebruiken met die bepaalde instelling, gezien andere factoren zoals een warme zomer dag, of de opbouw van stof in de case, dan wel tot kritieke temperaturen kunnen leiden.

Let op: Resultaten zijn sterk afhankelijk van de kwaliteit van de gebruikte chip, maar ook de behuizing waarin je ze gebruikt. Hou altijd je temperaturen in de gaten als je gaat overklokken, ook met zeer krachtige koelsystemen. Reviews als deze dienen dan ook voornamelijk als een product-prestatie-vergelijking, en zijn geen garantie dat je bepaalde temperaturen of overklok met een koeler kan bereiken.

De aanduiding (DF) staat voor "Dual-Fan"

De Cryorig C1 belandt redelijk in het midden van het testveld, je zou kunnen zeggen in de regio van de ‘gangbare’ tower koelers. Nu kan je dat op twee manieren beoordelen: enerzijds kan je zeggen dat je voor minder geld meer koelprestaties kan halen, maar aan de andere kant is de Cryorig C1 wel aanzienlijk minder hoog vanwege de top-down plaatsing en dus toe te passen in veel compactere behuizingen. De enige oplossingen in deze lijst die nog compacter zijn de AIO waterkoelers. Zoals vaker lijkt het product als gevolg vooral interessant als je beperkte ruimte hebt, dan wel extra wil investeren voor een bepaalde uitstraling. Als je meer ruimte hebt en deze wilt benutten dan is hij prijs-prestatie-technisch niet bepaald interessant.

De meer gangbare Cryorig H7 Universal blijft in dezelfde regionen hangen, nipt achter de iets forsere (en duurdere) directe concurrenten maar voor de nog compactere Noctua’s en de budget Kotetsu. De Kotetsu is weliswaar goedkoper, maar wat afwerking en uitstraling betreft een paar klasses lager. Een prestatie in lijn met de verwachtingen.

Gaan we overklokken veranderd er zoals vaker niet gek veel. De C1 houdt wederom goed stand maar als je de ruimte hebt zijn er alternatieven de voor hetzelfde geld even goed of beter koelen. De H7 blijft ook in dezelfde regio als voorheen hangen. De CM Hyper 612 v2 waar hij naast staat is op volle toeren wel stiller (onhoorbaar waar de H7 wel aanwezig is op maximale snelheid), maar die is aanzienlijk groter (en zal dus soms niet passen), iets duurder en de installatie is ook een stapje minder dan de H7. Ook voor de H7 geldt eigenlijk: Prima prestaties, maar als je meer ruimte hebt is het een overweging daar gebruik van te maken. Waar de C1 echter wat aan de prijs is is de H7 juist wel een echt betaalbaar model, sterker nog met uitzondering van de Kotetsu zelfs de goedkoopste in deze vergelijking, maar dat zie je er aan de buitenkant niet aan af.

Beide koelers hebben een goed bereik wat geluidsproductie betreft. Op maximale toeren zijn ze beide aanwezig maar ook niet bijster luid, en op lage toeren heb je te maken met een praktisch onhoorbare (C1) en een werkelijk onhoorbare koeler (H7). In mijn review van de R1 Universal, die een ventilator deelt met de C1, noemde ik de geluidsprestaties goed, maar gaf ik wel aan dat op minimale toeren de koeler nog wel waarneembaar is op zeer korte afstand. Is dat een overweging in een typische build in een behuizing? Nee, maar in een open constructie op tafel (zoals hier tijdens het testen) kan je hem nog net horen. De nieuwere H7 heeft een nieuw model ventilator, waarbij het minimale toerental slechts iets van 300 RPM is, wat je zelfs op dergelijke zeer korte afstand niet waar kan nemen.

Twee producten van één bedrijf in één productcategorie, maar toch bleken het producten met een compleet verschillende insteek.

De Cryorig H7 Universal toonde een uitstekende prijs-prestatieverhouding te hebben, en doet zijn naam ‘universal’ eer aan met bijzonder compacte afmetingen; 145mm hoog voor een 120mm towerkoeler is niet verkeerd, en het feit dat hij alle hogere geheugentypes en je eerste PCI-E slot niet in de weg zit zijn mooie voordelen die veel van de andere koelers in deze lijst hem niet na doen. Hij is voordelig, maar er zijn nog wel goedkopere alternatieven. Wat de H7 echter als meerwaarde biedt is een keurige niet-budget uitstraling en een bijzonder prettige installatiemethode, zaken die regelmatig aan de onderkant van de markt ontbreken. Als je dus niet op een enkele euro kijkt, maar wel voor een scherpe prijs een goed presterende koeler wil kopen die een i5 of i7 zelfs met bescheiden overklok aan kan dan zit je hier goed. Het enige wat roet in het eten gooit van de H7 Universal is de verkrijgbaarheid in Nederland; er zijn maar weinig shops die Cryorig voeren. Ik baseer mij dus op de adviesprijs (die bij andere Cryorigs normaliter wel correct uit komt), maar vooralsnog is het maar afwachten als je het product wilt. Erg jammer, want deze producten verdienen meer aandacht dan dat ze op dit moment krijgen.

Datzelfde lot overkomt de Cryorig C1 een beetje, en ook hier is dat spijtig want het is niet alleen een interessante processorkoeler, het is ook vooral een erg indrukwekkende om te zien. Ja voor een lagere prijs koop je ook gangbare tower koelers die wat prestaties betreft niet onderdoen, of voor hetzelfde bedrag koop je fantastische tower koelers die het op koelprestaties absoluut winnen, maar voor situaties waar je die ruimte niet hebt (Denk bijvoorbeeld aan de bloedmooie In Win 901) en waar je toch een krachtige en vooral erg mooie koeler wilt is de Cryorig C1 een uitstekende overweging (mits je onthoudt dat je dus wel een een meerprijs betaald voor de C1-look). Die meerprijs zie je absoluut terug in de afwerking, maar helaas niet in de lagerkwaliteit van de ventilator (of althans wordt het niet duidelijk aangegeven door Cryorig) en dat is iets wat voor dergelijke bedragen beter moet kunnen. Ook hier zie je overigens dat het eerste PCI-E slot vrij blijft (belangrijk voor ITX builds) en kan je prima uit de voeten met standaard (of iets hoger) hoogte werkgeheugen, dus ondanks zijn 140mm ventilator is het toch een praktische koeler.

Twee koelers met een andere doelstelling, maar niet zonder raakvlakken dus op enkele belangrijke punten: een uitstekende uitstraling en één van de prettigste installatiemethodes op dit moment op de markt. De origami “kijk of de koeler past” vouwkoeler is een grappige feature voor erbij, en hoewel het misschien niet meer lijkt dan een aardig grapje geeft het wel aan dat Cryorig wel goed meedenkt met ‘ons consumenten’ om de ervaring prettiger te maken.

Enkele hogere res fotos voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Terug naar boven

Heb jij ook een Cryorig C1?

Wederom en top review! kende het merk zelf nog niet :o ben benieuwd naar de volgende review :D

[Reactie gewijzigd door jorritkramer op 8 april 2015 00:18]

Dank je :D Had eerder twee van hun koelers gedaan, zijn erg leuke dingen!

En ik ben hard aan het 'werk' :D
haha like always bussy with 'work' in welke categorie valt de volgende review O-)
Dat krijg je als je volle bak voor je hobby wilt gaan, kost een bak tijd maar doe het graag ;)

Eerstvolgende zal een muziekdoos voor op je hoofd zijn.
Top review weer :D

Ik was al aan het wachten, had de spoiler al gezien in de Phanteks Enthoo Evolv ITX :)

Dat ding is bijna groter als het bordje!
Soms kan je dingen zien aankomen inderdaad ;) Ik probeer ook regelmatig wat leuke plaatjes op twitter te knallen etc, houd mij een beetje bezig he :)

En leuk dat jij er ook weer bij bent! :D
Ik heb geen twitter, heb jij geluk :p Facebook pagina aanmaken voor Foritain Reviews of van TechTesters.eu, dan zie ik je spoilers wel :)
DM sent eh ;)

Ik ben niet zo'n social media figuur, al vind ik twitter nog wel aardig :D Maar goed, je ziet vanzelf wat voorbij komen in de tracker ook natuurlijk! ::D
Het zou leuk zijn al had je Instagram, kan je vast een fot plaatsen van je volgende review om ons te teasen ;-)

[Reactie gewijzigd door DamirB op 7 juli 2016 18:41]

:D Wel even rustig geweest op het hele social media vlak (sowieso niet helemaal mijn ding) nadat we een kleine erbij kregen in huis, maar de laatste dagen langzaam weer opgepakt. Het is in elk geval de bedoeling dat instagram in korte tijd voorloopt op het review schema ;) (Momenteel is het een combi van nieuwe plaatjes en plaatjes die al in reviews zijn verschenen maar nog niet daarbuiten gedeeld)

[Reactie gewijzigd door Foritain op 7 juli 2016 18:51]

waar tover je toch altijd deze merken vandaan? nooit van gehoord maar blijkbaar wel kwaliteit.

en top review ofcourse :Y)
Ach, beetje variatie moet kunnen toch? Deze komt via een club uit Duitsland, maar geen idee waar het bedrijf zelf vandaan komt. Ben ze een beetje gaan volgen toen ze vorig jaar echt uit kwamen met o.a. de R1 Universal, toffe koelers zijn het.
ze zien er inderdaad uitstekend uit
In verband met kleur-modden, is die plastic? bovenkant van de H7 Universal eenvoudig te verwijderen en dan te verven?
Ik heb daar niet naar gekeken (ben niet zo'n verver ;)) en de koeler inmiddels ook al niet meer in huis. Ik kan mij haast niet voorstellen dat het ingewikkeld is, maar heb het voor de zekerheid even aan Cryorig getweet/getwittered/je-weet-wel-die-site-met-dat-vogeltje.
Top! Binnenkort maar een nieuwe PC bestellen en ga voor een lekker strak zwart/rood build met de nodige case mods... AIO waterkoeling is me iets te duur maar deze ziet er wel erg strak uit (vooral met een eventueele rode cap O-) )
Misschien een H5 overwegen? Of de net aangekondigde H5 Ultimate (met dikkere fan), gezien die al met een witte cover begint is dat misschien makkelijker. Tevens is de H5 al iets langer uit en zijn daar wel meerdere mods van te vinden.
verassend, ik had verwacht dat de h7 juist lager zou zitten dan de c1 mar dat is alleen maar mooi.

welke zou je zelf het op een heethoofd zetten? de noctua NH-U9S of de c1? gaat om een fx 8320 waarvan ik niet echt schatten kan hoe warm deze word. ikzelf denk dat de c1 de overhand heeft.
De C1 was op mijn CPU toch een stukje koeler. Aan de andere kant, afhankelijk van hoe de airflow is in je case kan een koeler als de U9S (stel dat die beter mee werkt met de case-airflow) best nog een aantal graden winnen t.o.v. top-down koelers.
word zeer waarschijnlijk een node 605 kast.
Ik heb nog wel een paar vraagjes voor je:

- Wat voor camera & lens gebruik je voor de foto's in de review?
- Wat voor toetsenbord gebruik je om zulke grote reviews te typen/schrijven?
- Wat voor software gebruik je om de grafieken in de review te maken?

Groetjes,

Jorrit
Sure :D

- D5100 + NIKKORRrrrrrrrrr 18-105. Beetje semi-instap DSLR, maar bevalt prima. Als ie ooit eens de geest geeft gaan we wel upgraden. Vooralsnog houdt ie stand.
- CM Storm Trigger-Z mechanisch bord (MX Brown) of op mn oude vertrouwde Asus N73 Lappie
- Excel :D

edit: oh, en sommige foto's of filmpjes met een Sony HX50 compact. DSLR met beperkte lichtgevoeligheid is niet altijd handig om 'even' snel een foto binnenshuis te schieten.

[Reactie gewijzigd door Foritain op 8 april 2015 00:48]

Thanks, weer wat informatie rijker :D
Om eerlijk te zijn is het natuurlijk weinig echt bijzonders wat je nodig hebt. Een beetje camera en je bent er eigenlijk al.
Dat is zeker waar! en het vermogen om de teksten te typen, ik zou zelf naar een paar zinnen wel uit getypt zijn denk ik. eigenlijks nog nooit echt geprobeerd een review te schrijven. heb er ook geen camera voor en mijn one plus one maakt nou ook niet echt de beste foto's zou wel kunnen om te beginnen.
Mooie review :)
Heb je ook een zijaanzicht van je origami kunsten ? :P
cryorig kende ik voorheen niet maar door een aantal van jouw reviews ben ik bekender met het merk geraakt en vind het mooie cpu coolers :)
Damn, ik dacht ik kom er mee weg met mijn matige handarbeid skills. Zal kijken of ik nog een plaatje kan schieten, want ik heb nu geen fotos van de zijkant. Spannend is die van de H7 niet omdat de heatpipes vrij compact zijn.

En dat is overigens ook leuk te horen, beetje aandacht voor minder bekende merken op zn tijd is niet verkeerd toch? :D
Top review! (alweer _/-\o_ )
Eindelijk een cooler die qua looks met be quiet kan concurreren. (imho)
Dank je :D

Het is inderdaad top dat er meer en meer te kiezen is wat koelers betreft :D Oog wil ook wat toch?
Joepie, weer een review :D

Wanneer is de Zalman CNPS12X aan de beurt? :9

[Reactie gewijzigd door Pwuts op 9 april 2015 08:02]

Ik miste je al :D

Die koeler is inmiddels een jaartje of 4 oud, kans dat die nog in een review komt is niet zo gek groot.
:$
Die leeftijd zegt niet zo veel: hij ziet er goed uit en presteert ook nog eens aardig, dus ik zou 'm graag terug zien hier. oOo
Als ik in de gelegenheid ben sure, ik vrees er alleen een beetje voor ;)
Ik wil er sowieso 1 kopen, dus als je 'm gereviewd hebt wil ik 'm wel overnemen. ;)
Op korte termijn heb ik een hele hoop andere reviews in the works (stuk of 20-30 nu denk ik). Dus voorlopig..... :D
Top review weer!

Die koeler is net zo groot als het ITX bordje. :)
Dank je :D En ajup, flinke jongen, maar toch laag :D