Specificaties 24" @ 1920x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 24MP55HQ-P Zwart Review

BL4CKOUT. 4 april 2015, 659 views

LG 24MP55HQ-P Zwart

Goede monitor voor een nette prijs. Materiaal is niet heel stevig, maar als je er niet vaak mee sleept maakt het niks uit.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Formaat

Minpunten

• Kabelruimte bij VESA mount
  • Stevigheid

Featureset:
Monitor is Full-HD, heeft een prima grootte en heeft
een IPS panel. Ik kom zelf van een TN-panel en het
verschil is zeker te merken. De monitor heeft uitgebreide
settings waaronder kleur, contrast/helderheid, responsetime
en het doorsturen van HDMI-audio naar jack 3,5mm.

Kleurweergave:
Kleurweergave is ontzettend goed omdat de monitor is voorzien
van een IPS backpanel. Het voordeel van een IPS panel ten opzichte
van de andere LCD panel's is de grote kijkhoek. Je kan volgens de specificaties
tot een hoek van 178° kijken zonder kleurverschil te zien. Heb het zelf ook geprobeerd
:P en het klopt zeker.

Contrast & Helderheid:
Contrast en helderheid zijn over het algemeen perfect. De helderheid had wat hoger gekunt.
Hier merk je bij gewoon gebruik zoals browsen, foto's kijken etc. weinig van maar zodra je gaat
gamen valt het gelijk op dat je meer moeite hebt met zien. Vooral in de donkere plekken van een
spel. Ik moest hiervoor in-game de helderheid wel flink opschroeven.

Ghosting:
Op het gebied van ghosting doet deze monitor het prima. Tot nu toe nog niks opgemerkt ondanks
de reactietijd van de monitor. Als ik in de loop van de tijd nog wat zie dan zal ik het toevoegen aan
de review.

Bouwkwaliteit & Afwerking:
Hierop heb ik wel een paar dingetjes aan te merken. Het materiaal waarvan de achterkant van de monitor gemaakt is niet heel stevig dus vooral als je hem op de voet gebruikt is dit niet heel handig. Maar als je er niet aankomt heb je er geen last van. Ook de plek van de videoaansluitingen is niet heel erg handig, deze zijn namelijk richting de achterkant geplaatst en niet richting de onderkant. Dit geeft veel problemen met een VESA mount die ong. 15mm ruimte heeft tussen de muur en de monitor ( Mijn geval ). De HDMI-kabels die niet haaks zijn passen sowieso niet en diegene die wel haaks zijn passen amper omdat de aansluitingen nog in een kleine inham zitten en de bocht daar tegenaan komt. VGA-kabels passen hierdoor ook niet. Het enigste wat wel goed past is de voedingskabel die haaks is en genoeg ruimte tot de "bocht" heeft. Op dit gebied is deze monitor dus niet heel sterk.

Vormgeving:
Op de vormgeving van de monitor is niks aan te merken. Niet heel dik, lekker groot en de rand is ook niet heel dik. Het formaat van de monitor is perfect voor multitasken en verpest de kwaliteit van 1920x1080 niet. Wat het geval soms is met 27" monitoren.

Prijs:
Prijs is niet al te duur en voor dit geld kun je denk ik weinig andere monitoren vinden met dezelfde kleurweergave, kwaliteit en formaat. Ik zal deze monitor zeker aanraden binnen zijn prijsklasse.

Heb jij ook een LG 24MP55HQ-P Zwart?

Goede review. Ben iig wijzer geworden m.b.t. IPS, kleuren en kijkhoeken.
Heb dit scherm zelf ook aangeschaft (helaas nog niet binnen, evenals mijn gehele game PC :P) maar dit helpt zeker met de bevestiging over dit scherm!

Thanks! :D
Goede review! Hoe zit het met de backlight bleeding bij donkere kleuren?
Sorry, ben ik vergeten te vertellen. Ik heb zelf geen last gehad van backlight bleeding. Alleen toen ik aan het testen was hierop heb ik alleen onderaan de monitor een plekje opgemerkt maar dit was zo slecht te zien dat het niks voorstelt. Dus ook met backlight bleeding zit het met deze monitor wel goed ;)
Ik snap één ding niet, heeft niks te maken met je review hoor, maar HDMI kan toch max 1920x1080 op 60 Hz? En dit scherm is volgens tweakers 75 Hz...
Kan hem via HDMI zowieso niet op 75hz krijgen, maakt niet uit welke resolutie. Foutje van tweakers denk ik :D
Ah oke super bedankt, ik wil namelijk graag een 75Hz monitor.
Heb er nou voor gezorgd dat het wel goed in de specificaties staat :)