Logitech Wireless Marathon Mouse M705 Review

Sigm4tic 4 april 2015, 695 views

Logitech Wireless Marathon Mouse M705

Enorm goede draadloze muis! Zeker een aanrader! Waarom? Zie de pluspunten en de uitgebreide review.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Veel knoppen
  • Makkelijk in te stellen
  • Veel instelmogelijkheden
  • Unifying ontvanger voor meerdere apparaten
  • Kleine ontvanger
  • Opbergvakje voor ontvanger in muis
  • Drivers niet per se benodigd

Minpunten

• Geen

Tegelijkertijd met het andere toetsenbord heb ik ook deze muis gekocht (een heeeeeele tijd geleden), waar ik nu een klein reviewtje over schrijf. Ik heb hem destijds gekocht voor mijn laptop, omdat ik geen kabelzooi over mijn bureau wilde hebben en de laptop aan de televisie in de woonkamer aan wilde sluiten.

Knoppen en Ergonomie
Ik heb erg grote handen, maar deze muis ligt absoluut niet onprettig in de hand. Een grotere muis waarschijnlijk wel en kleiner ook. Er zitten verschillende knoppen op deze muis. Het scrollwiel kan niet alleen naar boven en naar beneden draaien, maar ook naar links en rechts beneden 'klikken' waar vrij in te stellen knoppen zitten. Ook is er een knop aanwezig om van normaal scrollen naar vrij scrollen te gaan, zodat je erg snel door een pagina kan scrollen. Verder zitten er bij de duim nog drie knoppen. Twee die de meeste muizen gebruiken als volgende/vorige knop in de browser en nog een onder de duim. Door deze verscheidenheid aan knoppen kunnen sommige toepassingen makkelijk bediend worden (zie ook software).

Unifying ontvanger
Verschillende draadloze muizen en toetsenborden van logitech gebruiken de Unifying ontvanger. Dit is een klein USB dongeltje op 2.4 GHz waar je tot 6 apparaten mee kan verbinden. Hierdoor heb je niet voor elk apparaat een aparte ontvanger nodig. Deze muis heeft een goed bereik. Hij komt zeker van televisie naar de bank en nog wel verder. Het is niet zo dat je bij deze muis, omdat ie draadloos is, elke maand de batterijen moet vervangen, want deze gaan al minimaal twee drie jaren mee!

Software
De software is voor de Unifying ontvanger, dus niet specifiek voor een apparaat. Hierdoor kan je zowel je muis als toetsenbord vanuit hetzelfde programma instellen. De knoppen op deze muis zijn helemaal zelf in te stellen. Alle eerder genoemde knoppen kunnen ingesteld worden als een bepaalde toetsaanslag, maar ook als mediatoets of andere vooraf ingestelde functies, bijvoorbeeld slaapstand of home. Ook heeft de muis bepaalde opties voor games dat als hij merkt dat er een game gespeeld wordt, hij de muisversnelling uitschakelt.

Er zijn veel knoppen aanwezig die vrij in te stellen zijn via de gebruiksvriendelijke software en hij is draadloos. Hij ligt lekker in de hand en had niet groter gemoeten. Achteraf is het wel een duurdere muis dan gemiddeld, maar het zeker waard!

Heb jij ook een Logitech Wireless Marathon Mouse M705?