Sapphire R9 270X 4GB GDDR5 OC DUAL-X Boost Lite Retail Review

ratmats 3 april 2015, 434 views

Sapphire R9 270X 4GB GDDR5 OC DUAL-X Boost Lite Retail

Voor een extreme gamer wellicht net iets te licht, maar voor de mainstream computer gebruiker die altijd op 2 monitoren werkt en ook af en toe eens een lekker potje wil gamen, is dit echt een dijk van een kaart. Met name de 4GB GDDR5 merk je.

Pluspunten

• 4GB GDDR5 geheugen (normaal 2)
  • Goede performances in games; BF3 en 4 kunnen zonder moeite op ultra worden gespeeld
  • Goede koeling, veel potentie voor een waterkoelsysteem
  • Makkelijk over te klokken via CCC

Minpunten

• maar 1 HDMI poort; verder moet je het doen met een displayport en een DVI
  • 4K wordt (nog) niet ondersteund

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Opzoek naar een goede videokaart met potentie? Dan zit je met deze kaart goed. Voor iedereen die met regelmaat een mooi racespel speelt of elke dag wel een potje wil schieten in een recente battlefield game is dit echt een dijk van een kaart. Zonder stotteringen op je HD (1080p) scherm gamen terwijl je op je secundaire scherm een stel youtube filmpjes laat lopen voor de muziek is geen enkel probleem. De upgrade van 2 naar 4GB GDDR5 geheugen is merkbaar; je ziet de kracht van het grafische rekenwerk terug in de framerates die maar niet onder de 55/60 willen zakken, zelfs als je prcessor het al wat zwaarder krijgt. Ook videobewerken met bijvoorbeeld magix wordt een plezier. Het koelsysteem is demonteerbaar om er een waterblokje voor terug te plaatsen. De stock koeler kan de warmteproductie al makkelijk voorwerken, maar ik kan me voorstellen dat de hele mikmak met een waterblokje zelfs nog een stukje overgeklokt kan worden.

Heb jij ook een Sapphire R9 270X 4GB GDDR5 OC DUAL-X Boost Lite Retail?

waarom zou 4K opeens wel ondersteunt worden? Hij kan dat of niet. Weinig software die daar wat aan gaat doen.
Beste dmvdberg,

bedankt voor je reactie. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat dat ooit met software of iets dergelijks ondersteund gaat worden. Ik doelde er meer op dat AMD misschien ooit wel een 270 kaart met 4k ondersteuning gaat uitbrengen. Deze versie ondersteund dat niet en da tzal inderdaad ook niet gaan gebeuren.

mvg
een stukje overklokken is wel een beetje een understatement. ik had die van mij gewoon op 1375mhz staan overklokt.