Xiaomi Powerbank 10400mAh Zilver Review

Scythens 2 april 2015, laatste update op 25 juni 2016, 7.239 views

Xiaomi Powerbank 10400mAh Zilver

Prachtige powerbank voor een zachte prijs.

Pluspunten

• Zeer mooi design
  • Kwaliteit & Afwerking
  • Beschikt over de basis berschermingen

Minpunten

• Enkele USB-poort
  • Geen bescherm-tasje
  • Beperkte beschikbaarheid

Ik heb de Xiaomi Powerbank 10400 mAh aangeschaft via eud.dx.com voor ¤23 (via iDeal).
Elke grootte en kleur powerbank wordt geleverd met een platte 25cm microUSB-USB kabel.

Er zijn extreem veel namaak powerbanks op de markt. Deze powerbanks zijn niet van dezelfde kwaliteit, maar belangrijker nog: zijn vaak niet gecertificeerd voor bepaalde veiligheid normen. Op het doosje van de powerbank zit een sticker met een kraslaag. Achter de kraslaag staat een serienummer, waarmee je de echtheid van de powerbank kan bevestigen op de Xiaomi website.

Prestaties
Veel goedkope powerbanks kunnen bij verre na hun capaciteit belofte niet waarmaken. Dit komt doordat de powerbanks vaak niet volledig opgeladen kunnen worden, en doordat er extreem veel 'power' verloren gaat tijdens het overbrengen. Ook verslechteren goedkopere vaak na gebruik.
De Xiaomi Powerbank heeft daar geen last van. Ik heb de capaciteit op verschillende toestellen getest, en elke test kwam boven de 10.000mAh uit. Het opladen van de powerbank gaat vrij snel. Van 0 tot 100% duurt ongeveer 14 uur. De snelheid waarmee je een toestel wilt opladen, is afhankelijke van het toestel zelf. De output van de USB op de powerbank is 2.1A, en ondersteund de hoogst mogelijke oplaadtechniek. Tijdens het opladen wordt de powerbank vrijwel niet warm.

Bouwkwaliteit en afwerking
De powerbank heeft een aluminium behuizing met een prachtige afwerking. Boven het apparaat zit een "resetknop" waarmee je de status kan zien van de powerbank door middel van lampjes. Ook zit hier de micro-usb poort voor het opladen van de powerbank, en een USB 2.0 poort voor het opladen van je apparaat. Op de onderkant staan wat specificaties.

De hardheid van aluminium samen met de wat 'scherpe' randen aan de onder- en bovenkant kunnen je telefoon beschadigen. Let op met het opladen van je telefoon in een jaszak, tas of andere soortgelijke plek wanneer je géén hoesje om je apparaat hebt.

Veiligheidsfuncties
Temperaturen van -40 °C tot 70 °C.
Snelle temperatuurwisselingen
Hoge luchtvochtigheid
Druk tot 50kg
Beschermd tegen in- & output overspanning, kortsluiting, onjuiste aansluiting van kabels, overbelasting en over-ontlading én oververhitting.

De Xiaomi Powerbank 10400 mAh is geweldig. Hij is klein, licht en heeft een fantastische bouwkwaliteit. Het meegeleverde kabeltje is bij mij na 2 maanden half overleden, maar ik ben er ook niet heel zuinig mee om gegaan (In me tas, broekzak etc). Zou de powerbank ¤50-¤60 gekost hebben, dan zou ik deze ook gekocht hebben. De prijs van ¤23 maakt het echt helemaal af.

Eventuele verbeterpunten:
- Twee USB poort om twee apparaten tegelijkertijd op te laden.
- Klein tasje meeleveren om krasjes en vuil op de powerbank te voorkomen.

Heb jij ook een Xiaomi Powerbank 10400mAh Zilver?

Meer advertenties

Zou de 16000 mAh variant niet beter zijn geweest als je graag twee USB poorten had?
De 16000 mAh versie is inderdaad een betere keuze mocht je twee apparaten tegelijkertijd willen opladen. Echter is deze versie wel een stukje groter en 100g zwaarder. In de meeste gevallen laad ik een enkel apparaat op, maar een extra USB poort zou toch wel handig zijn geweest.

Zelf heb ik wel een soort van hoesje. Niet de 'siliconen' die je op veel plekken ziet, maar een dun katoenen zakje. Hierdoor kan de powerbank geen krassen maken op bijv. mijn telefoon, maar krijgt de powerbank zelf ook geen krassen door sleutels etc.
Thx voor de review! Zit nog met het volgende: ondersteund de 10400 mAh variant ook passthrough charging, dus tegelijkertijd de accu opladen én je telefoon?
Ik heb 't net even voor je getest. Ja, de 10400 mAh versie ondersteund passthrough charging.
Bedankt, goed om te weten! Heb net de 16000 mAh besteld bij digitalsonline (47e), heb geen goede ervaringen met chinese webshops en douane. Ben benieuwd. Moet je nog oppassen welke stekker je gebruikt bij het opladen? Lees nergens dat daar een limiet op zit en zit bescherming op natuurlijk. Heb zelf zowel telefoon als tablet stekkertjes, tablet stekker zal sneller gaan dan die 14 uur hoop ik. Wat gebruik jij?
Het maakt helemaal niet uit met wat voor kabeltje je 'm oplaad. Hij ondersteund 2.1A voor sneller opladen, maar 1A opladers werken ook gewoon prima. Dit wordt ook als specificatie door Xiaomi bij de powerbank gegeven:

10400 mAh:
5.5 hrs with 5V/2A plug and standard cable
12 hrs with 5V/1A plug and standard cable

16000 mAh:
9 hrs with 5V/2A plug and standard cable
14.5 hrs with 5V/1A plug and standard cable
Precies. En ze zijn gewoon goed te koop (Banggood heeft alle varianten op voorraad). En die hebben ook hoesjes mocht je dat willen.
Ik heb zelf de 16000 mAh variant en ben er zeer tevreden over :).
Heb die van mij van DX. Hoesjes vind ik ergens weer zonde van het mooie design.
Ik heb 2 10400's en ik vind ze prima. Ook zonder hoesje, ik zie het nut daar niet zo van in :)