Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI GE62 2QD-005NL Apache Review

Nervoize 1 april 2015, laatste update op 7 april 2015, 1.765 views

MSI GE62 2QD-005NL Apache

Enorm goede bouwkwaliteit, geborsteld aluminium. De touchpad is wat minder, omdat deze ook geborsteld is wat vrij irritant aanvoelt. De Dual-Fan technologie is enorm handig en doet zijn werk goed. Geluidskwaliteit is prima al kan de subwoofer de lage tonen niet zo goed weergeven. Al-om-al is deze laptop uitstekend!

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Geluidskwaliteit is enorm goed, alhoewel de subwoofer de lage tonen beter had mogen weergeven
  • Enorm fijn Steelseries-toetsenbord
  • Dual-Fan technologie, 1 voor de CPU en 1 voor de GPU
  • De accu hoeft niet verwijderd te worden wanneer je via de adapter wilt gaan gamen

Minpunten

• Touchpad had glad mogen zijn
  • Moederbord temperatuur is aan de hoge kant
  • Standaard wordt Norton ge´nstalleerd

Algemeen

De bouwkwaliteit is super goed, geborsteld aluminium en voelt fijn aan. De touchpad daarin tegen is wel wennen, want deze is ook van geborsteld aluminium. Door de M.2-SSD start de laptop enorm snel op. Helaas wordt Norton mee ge´nstalleerd. Het scherm kan je buigen, dit is gelukkig geen probleem. De subwoofer doet prima werk, al hadden de lage tonen wel meer naar voren mogen komen. De Dual-Fan technologie is enorm fijn, hierdoor blaast de laptop alle hitte naar achteren uit.

Gaming

Ik heb om de laptop te testen Battlefield 4 met alle nodige DLC's op de SSD geinstalleerd (ik heb nu nog maar 4GB over :'( ) Zodra ik het opstartte viel mij op dat de standaard instellingen op 'Medium' stonden. Ik heb bij elke reeks settings gekeken naar de temperatuur, het gebruik en natuurlijk de FPS. Natuurlijk alles getest op Fullscreen 1920x1080.

Het viel mij op dat bij alle settings de GPU gemiddeld 78 graden was en de CPU gemiddeld 84 graden was.

Low settings

De game speelt zoals na verwachting vloeiend af met een gemiddelde FPS van pak en beet 90. Hoogst gemeten FPS was 101 en laagst gemeten 84 FPS.

Medium settings

Hier stond Battlefield standaard op. Ook deze settings waren vloeiend te spelen en ik heb een gemiddelde fps van pak en beet 101 FPS. Hoogst gemeten FPS was 148 en laagst gemeten 71 FPS.

High settings

Ook deze settings waren vloeiend te spelen en ik heb een gemiddelde FPS van pak en beet 61 FPS. Hoogste FPS was 90 en laagst gemeten FPS was 43 FPS.

Ultra settings

Helaas zag ik af en toe de FPS dalen tot 27-29, maar dat neemt niet weg dat ik het niet speelbaar vind. Ik haalde gemiddeld pak en beet 35 FPS. Hoogst gemeten FPS was 63 en laagst gemeten 27 FPS.

Last but not least: RAM gebruik

Tijdens het spelen van Battlefield 4 op alle gemeten settings kwam ik niet hoger dan 5,5GB van de 16GB RAM gebruik. Tijdens dat ik Battlefeld 4 open had staan had ik op de achtergrond nog Google Chrome open staan (Battlelog) en de MSI Dragon Gaming Center.

Heb jij ook een MSI GE62 2QD-005NL Apache?

Mooie laptop! Hoelang gaat de batterij mee? (icm officegebruik/-toepassingen en met Wifi aan).
Niet zo lang als ik zelf had gedacht. Ik heb zelfs spaarmodus aan en de gpu uitgezet om te testen maar kwam niet uit op langer dan 4 uur. Beetje sonde maargoed, met gamen heb ik hem aan de netstroom zoals MSI aanraadt.
Bedankt voor je snelle reactie! :)
4 uur is toch aardig wat voor een game-laptop. Zou je kunnen specificeren wat je precies deed met de laptop alvorens je deze tijd meette? Was het extensief browsen met wifi enabled, of voornamelijk een word-document bewerken (met wifi enabled) en af en toe wat informatie opzoeken op wikipedia/internet?
Ik heb 'gewoon' op het internet gesurft en dit was inderdaad via WiFi. Maar via LAN wordt het er niet veel beter op. Met documenten verwerken in Word deed ik er zelfs wat korter mee (hooguit 2.5-3 uur). Scherm dimmen heeft enorm veel effect op de accuduur, zo heb ik met het scherm op het felst 2 uur met volle accu en het scherm op het laagst 5 uur (wat Windows aangeeft).
ik zoek naar een betaalbare (rond de 1500 euro of lager) dunne stille gaming laptop en als het kan ook de accu lang mee gaat. zouden jullie me dan deze laptop aanbevelen? zo ja, mooi, zo nee, heb je er dan wel een die er aan mijn eisen voldoet?
Gamen en een accu die lang mee gaat is iets wat moeilijk samen gaat. Deze accu is met Battlefield 4 binnen 1 uur leeg. Verder is de laptop prima.
ty voor snelle reactie
Voornamelijk browsen. Maar ook bij documenten typen merk ik dat de batterijduur niet echt vooruit gaat.