Asus N56VZ-S4035V Review

Whiteshift 1 april 2015, 496 views

Asus N56VZ-S4035V

Ik heb deze laptop ruim 2,5 jaar geleden aangeschaft voor mijn studie. In deze 2,5 jaar heb ik de laptop gemiddeld zo'n 4-5 uur op een dag gebruik maar alles functioneert nog steeds naar behoren. Naast school gebruik ik hem thuis ook om te gamen en dit werkt prima!

Pluspunten

• Hoge prestatie's d.m.v. de i7 en nvidia gpu
  • Prima voor de gemiddelde games(Dota2, Just cause 2, Payday 2 ect.)
  • Hoge kwaliteit behuizing
  • Hoge kwaliteit audio
  • Gratis subwoofer

Minpunten

• Matige draadloze netwerk adapter
  • Geen extra ruimte voor SSD(17" versie wel!)

Zoals al beschreven gebruik ik mijn laptop intensief voor zowel studie als gamen. Dit komt omdat ik geen desktop heb.

Voor mijn studie als engineer draai ik veel development tools die erg zwaar kunnen zijn voor een computer/laptop. Bijvoorbeeld Altium Designer, Xilinx, Qt ect. Ik heb vrijwel geen problemen vernomen terwijl ik deze programma draaide. Het is natuurlijk wel verstandig om bij intensief gebruik je in de wandcontactdoos te pluggen i.v.m. het extra stroom gebruik.

Thuis doe ik met regelmaat gamen. De gemiddelde games kunnen prima gespeeld worden. Verwacht niet de alle games op de hoogste kwaliteit fatsoenlijk zullen functioneren. Ook de nieuwe generatie zwaardere games zal deze laptop niet meer erg makkelijk trekken. De kwaliteit en resolutie moet dan zover omlaag dat het bijna niet meer leuk is om te spelen. Een goed voorbeeld van zo'n spel dat ik zelf uitgeprobeerd heb is Far Cry 4.

De beeldkwaliteit van het scherm is prima. Weinig op aan te merken. Wel kloppen bij mij de kleuren niet helemaal. Ik weet niet of dit zo bij de fabrieksinstellingen zo gekalibreerd is maar dit kan gelukkig nog zelf aangepast worden.

Over het design robuustheid en ergonomie van deze laptop heb ik eigenlijk ook weinig aan te merken. De laptop heeft een strak design en voelt erg robuust aan. Het voelt aan alsof het grootste gedeelte uit aluminium is gemaakt maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik ben alleen al alle symbolen en logootjes kwijt die op de laptop zaten. Dit komt door slijtage schoonmaken. Dus als je van deze kleine details houdt, pas op!

De mobiliteit en accuduur zijn gemiddeld. Door de robuustheid is de laptop wel wat zwaarder. Dit formaat laptop pas prima in een rugzak zodat die makkelijk mee is te nemen. De accuduur is niet zijn sterkste punt maar zeker ook niet een nadeel van deze laptop. Na twee jaar heb ik de accu vervangen. Dit zal meer door het intensief gebruik komen dan door de accu zelf. Een nieuwe accu heeft me zo'n 100.- euro gekost.

Na 2,5 jaar ben ik erg tevreden over de staat van dienst van deze laptop. Het enige wat ik in deze afgelopen jaren heb vervangen was de accu maar dit lag meer aan het intensieve gebruik dan aan de laptop zelf.

Heb jij ook een Asus N56VZ-S4035V?

Leuke review, heb de laptop zelf ook al bijna 3 jaar.
1 vraagje, waar heb je zoals je aangeeft een nieuwe accu gekocht?
Ben er al een tijdje naar op zoek.
Bedankt voor je reactie!
Ik heb mijn accu op de website Replace Direct besteld.
Hieronder vind je de link naar de desbetreffende accu.
Controlleer het nog wel even goed!

Met vriendelijke groet,

Matthijs

Link: http://www.replacedirect....accus.html?prrel=12262050#
Ook ik heb ondertussen de laptop alweer bijna 3 jaar.
Echt nogsteeds een topding!
Tip: SSD is erg gemakkelijk te plaatsen door de Optical Drive eruit te halen.
Binnen 10 seconden ben je op je bureaublad, echt ideaal.

Enige minpunten aan deze laptop zijn inderdaad de accuduur en de draadloze adapter. Ze werken allebei wel maar het had stukken beter gekund.
(Toevallig kwam ik op deze pagina na zo een tijd door het zoeken naar een oplossing waarom mijn downloadsnelheid met WiFi niet hoger komt dan 45 Mbps.. Nog niet gevonden helaas)