Nikon Coolpix S210 Zilver Review

vander9eNewbie 8 april 2009, laatste update op 8 april 2009, 208 views

Nikon Coolpix S210 Zilver

Pluspunten

• Uitstekende beeldkwaliteit
  • Ultracompact
  • Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten

• Slecht uitgevoerd ontwerp met te grote toleranties voor de behuizing van de SD-kaart en te grote gevoeligheid voor stof

Snelheid en automatiek Score: 3
Batterijduur Score: 3
Dit is een heel prettige, uiterst compacte camera met relatief onverwacht veel mogelijkheden voor zijn geringe omvang. Het toestel is klein genoeg om altijd op zak te hebben, maar met behoorlijk volwassen prestaties. Met name de beeldkwaliteit is uitstekend te noemen.

De prijs-kwaliteitverhouding leek aanvankelijk uitstekend. Maar: mijn exemplaar moest binnen zes maanden na aankoop al twee keer worden gerepareerd. De eerste keer ging het om het feit dat het geheugenkaartje niet meer op zijn plaats bleef zitten. Dit heeft Nikon onder garantie gerepareerd (wat behoorlijk langduurde). De tweede keer begaf de zoom het. Volgens Nikon was er zand/stof in geraakt, wat buiten de garantie zou vallen. De reparatiekosten waren anderhalf keer de aanschafprijs (en twee keer de nieuwprijs nu--april 2009). Toen heb ik het opgegeven. Ik ben een levenslange Nikon-gebruiker, maar dit is duidelijk een van Nikons minder doordachte ontwerpen.

Heb jij ook een Nikon Coolpix S210 Zilver?