LG 42LB630V Zilver

Specificaties 42" • Full HD • LCD • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

LG 42LB630V Zilver Review

Husker 31 maart 2015, laatste update op 26 juni 2018, 626 views Product gekocht

LG 42LB630V Zilver

Erg tevreden met tweede nieuwe LG tv. Update: 3 jaar, tv kapot. reparatie mega duur?!?!?

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit/Beeld!!
  • 500Hz, zij het gedeeld softwarematig
  • geluid goed voor dunne tv
  • design
  • VERBRUIK !!!

Minpunten

• mooie design maar voet wel minder stabiel als middenvoet,
  • geen aan en uit knop op tv/altijd standby
  • als je plasma bent gewend is er kijkhoek verzadiging

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Dit is mijn 2e nieuwe LG tv en dus alvast een review weer. Mijn eerste was een 50 inch plasma. Die ik uit stroom verbruik weg heb gedaan. Dus ik had mooi vergelijk materiaal van te voren.
Van 50" LG plasma naar 42" LG led. Even niet verkeerd om te zeggen dat ik over de plasma uiterst te spreken was. Een HD ready weliswaar.
Deze LG 42 is full hd en dat merk je met blue ray heel goed. Wat betreft mijn Xbox 360 en HD tv ontvanger is er nauwelijks verschil tussen full HD en HDready.

Ik ben na heel wat instellen, wel heel erg tevreden met deze tv tot nu toe. Je moet een beetje van deze tijd zijn met deze nieuwere smart tv's. Ik vond het beeld niet zo naar mijn smaak in het begin. Maar nu ben ik super tevreden. Er zijn gewoon meer instellingen en je moet een beetje de menu's onthouden.
Dat de menu's wat traag reageren is waar. Persoonlijk stoor ik me daar minder over dan ik geanticipeerd had n.a.v. de reviews hier! Als je alles naar smaak hebt kom je daar namelijk nauwelijks.
Geluid is standaard prima. Doet niet onder voor dikkere tv's.
Persoonlijk gebruik ik de smart functies (bijna) niet. youtube is wel reuze fijn op de tv rechtsreeks. Dit werkt perfect. Net zoals de eurosport app enzo..
Er zit trouwens een redelijke goede media speler ingebouwd. Ik heb een goede losse maar soms ben ik lui en stop ik een usb in de tv en deze speelt meer bestanden dan mijn oudere slechte media speler. Erg fine optie. En een algemene goede optie dus voor wie een film wil kijken die is gedownload.

Bij een plasma kan je in iedere hoek voor de tv gaan staan en blijft het beeld dezelfde intensiteit hebben en bij deze tv moest daar even aan wennen. Bij deze tv heb je enige kijkhoek verzadiging. Eigenlijk voor mij echter geen probleem als je er goed voor zit.

Al met al(voorlopig) heb ik geen spijt van deze keuze. Mooie tv. kristal helder beeld. Goed geluid. veel opties voor deze prijs.Oja, voor ik het vergeet. Erg zuinig in stroom., niet onbelangrijk. Ik ben 600% zuiniger uit dan mijn plasma.

De voetjes mochten iets stabieler. En ik mis de echte aan en uit knop. Voor de rest kan ik de tv echt aanbevelen. Zeer rustig om naar te kijken met 500 HZtechniek. Zeker als je hem wil ophangen. Erg mooi dus. Kleine rand erom heen is erg mooi.

Vorige tv heb ik 5 jaar gehad en toen een review van gedaan. Deze heb ik nu 4 maanden dus ik zal deze review nog eens updaten.

UPDATE jan 2016: Tv werkt nog steeds naar behoren. Onstabiele voetjes zijn toch wel sterk maar vond middenvoet toch nog steeds fijner en stabieler.. Maar absoluut geen gamechanger.
Ietwat langzame menu stoort me ook na een jaar gebruiken helemaal niet. Een vriend van mij heeft een wat duurdere LG en menu lijkt hetzelfde maar sneller. conclusie was voor mij dan ook: hier zit een heel uitgebreid menu in en de processor is wat langzamer dan de dure tv maar hetzelfde in functies.. geen enkel probleem voor mij.
Dus tv voldoet aan alle wensen nog tot op heden.
update : juni 2018: Tv is stuk. Backlight panel na 3 jaar stuk. reparatiekosten 344 euro. Wat een opichterij. NOOIT meer een LG tv. slechte garantie. waardeloze reparatie service., ik voel me totaal opgelicht :(

Heb jij ook een LG 42LB630V Zilver?

Deze tv heeft wel een aan en uit knop.
Aan de onderkant in het midden.
Toevallig vond ik hem laatst.
Deze tv heeft wel een aan en uit knop.
Aan de onderkant in het midden.
Toevallig vond ik hem laatst.
Hoi, dank voor je reactie. De knop aan de onderkant zet de tv ook maar gewoon op standby. Geen uit knop dus.

Maar ik heb er eigenlijk geen probleem mee want vaak gaan alle stekkers van de stroom er zowizo uit.

Toch dank voor je reactie., ;) vr gr