Specificaties Kit met 1 lens, 20,1MP sensor - Bekijk alle specificaties

Sony A3000 + 18-55 mm Zwart Review

lordleuter 31 maart 2015, laatste update op 23 april 2015, 324 views

Sony A3000 + 18-55 mm Zwart

de Alpha 3000 een goede sensor voor een zeer schappelijke prijs. een set met lens 18-55 ja hij is groter dan een nex,en ja hij is niet de snelste camera qua frames,maar wil je een camera met 20mp sensor en e mount lens,dan is dit wel goed voor de prijs,275euro.

Pluspunten

• makkelijk vast te houden
  • voelt stevig maar toch licht
  • losse nex e-mount lenzen
  • 400 fotos op een lading
  • filmt hd met stereo microfoon
  • hoge iso toch nog mooie fotos heeft geen spiegel!
  • beeld stabilisatie en hdr opnames
  • focus assist is erg handig

Minpunten

• heeft niet de beste digitale zoeker
  • op het scherm is de preview vaak met veel ruis (foto is uiteindelijk wel goed)
  • het preview scherm heeft voor huidige begrippen een lage resolutie
  • geen alpha a-mount

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 3
ik moet zeggen tot mijn grote verbazing ,dat ik in zeer korte tijd veel foto's heb gemaakt.
dit omdat de camera zulke mooie plaatjes op een makkelijke manier schiet.
Geen gedoe met extra flitsers of belichting, vaak is het zo los uit de hand al goed genoeg.
eventuele effecten die in de camera al ingebouwd zijn ,maken het verwerken nog makkelijker.

ik kom van een prehistorische dslr af (eos350d) dus het is al snel beter voor mij, maar als ik mijn plaatjes vergelijk qua scherpte en kleuren met bijvoorbeeld een nikon d3300 is het beeld ongeveer gelijk.
de resolutie is van de nikon iets hoger.
met standaard kit lens ook weinig problemen, lelijke randen of wazige hoeken zijn er niet
het bokeh is zeker niet verkeerd.
ook tot aan iso 3200 nog nette foto's, daarna gaat er wel wat ruis optreden.

wat ik wel mis is de mogelijkheid van foto preview op je tablet of pc deze camera heeft namelijk geen wifi.
maar dat is al snel opgelost met een flash air kaartje.
nu kan ik alsnog de beelden in hoge resolutie bekijken.

klein goedkoop en makkelijk instelbaar. een prima camera als back-up of voor vakantie.
de grote 20mp sensor zorgt voor de mooie bijna professionele plaatjes. :)

binnenkort zal ik foto's toevoegen

Heb jij ook een Sony A3000 + 18-55 mm Zwart?