Specificaties 1-bay NAS met 750GB opslag - Bekijk alle specificaties

LaCie Network Space 750GB Review

Vrijheid12Newbie 8 april 2009, laatste update op 8 april 2009, 692 views

LaCie Network Space 750GB

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• FTP functionaliteit slecht en zeer instabiel. Verleende support onder de maat. Support website vraagt als eerste om serienummers ter identificatie die ze vervolgens niet kennen!

Features Score: 3
De specs zijn veel belovend. In de praktijk is deze schijf voor FTP toepassingen uitermate instabiel. Bij een beetje bestanden wegschrijven via FTP komt op zeer regelmatige basis de melding dat de schijf vol is. Daarna zijn er geen verbindingen meer mogelijk met de schijf.
De enige redding is dus het gehele ding te resetten door middel van spanning er af halen. Ook het account voor externe FTP gebruikers is na aanpassen van het wachtwoord binnen de opgegeven vereisten niet meer benaderbaar.
Na contact te hebben opgenomen met de service ( zeer lange respons tijden en niet lezende medewerkers!) is de schijf naar Lacie gegaan voor onderzoek. Hij is met dezelfde snelheid en klachten retour gekomen. In de afgelopen week is de schijf weer drie keer afgestort. Kortom, het doet niet wat het minimaal zou moeten doen. Dat is jammer.
Bovendien is dit de eerste negatieve ervaring met een Lacie product maar de geleverde support/service zal mij in de toekomst zeker beinvloeden in mijn keuze. Ik ga nu met de leverancier overleggen om van dit product af te komen.

Heb jij ook een LaCie Network Space 750GB?

Hoe kan je nu prijs/kwaliteit op goed zetten als je totaal niet tevreden bent over de kwaliteit?

Ik heb zelf ook zo'n ding trouwens een 1 tb uitvoering. Wat mij opvalt is dat je geen lijst van aangemaakte gebruikers aan kan maken. De rest is ehtzelfde verhaal. Zeer traag en regelmatig is het nodig te hard resetten.