Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG Flatron W2234S-BN Zwart Review

peak 7 april 2009, 2.013 views

LG Flatron W2234S-BN Zwart

Pluspunten

• Goedkoop!
  • Simpele vormgeving

Minpunten

• Veel brightness
  • Kleur is te dof

Hallo,

Ik ben van een 19 inch overgestapt naar een 22 inch. Ik zag dat het voor 125 euro te koop stond en dat vind ik voor een 22 inch monitor erg goedkoop. Goed, mijn 19 inch was toch al stuk en ik wou eigenlijk zo goedkoop mogelijk een 22 inch monitor kopen en vandaar dat ik voor deze heb gekozen.

LG biedt standaard 3 jaar on site garantie.

En toen was er de postbode
Gelijk naar boven rennen, naar mijn pc toe en uitpakken maar.

Het scherm zelf
Ik ben zeer te spreken over de vormgeving van dit scherm. Lekker simpel en zwart, geen "piano" lak en gelukkig een anti-reflectie scherm. Dit houdt in dat het scherm dof is en niet zo'n geweldig, mooi spiegel beeldscherm wat je vaak ziet bij de notebooks.
Eenmaal aangesloten op mijn pc viel het me op dat het veel brightness gaf. Klopt, in het menu stond deze op 100...

Ik heb paar natuurfoto's geopend en gekeken in hoeverre deze verschillen met mijn vorige 19 inch monitor.(waar ik 3 jaar geleden 320 euro voor betaalde)
Ik vind de kleur kwaliteit van mijn vorige scherm beter, de kleuren kwamen echter over. Wat betreft dit scherm, ik vind het nog een beetje dof. Alsof er teveel contrast en brightness gebruikt worden. Aanpassingen in het menu hiervan mocht niet baten, want het wordt alleen maar donkerder.

Ik vind de 4:3 in wide maar een *** knop. Heeft voor mij geen toegevoegde waarde, jah wellicht als het de resolutie dan ook aanpast, maar je moet het nu zien dat het alles inkrimpt en geen rekening houdt met de verhoudingen.(Zet je scherm maar op een lagere resolutie dan aanbevolen)
Ik had echt gehoopt dat als ik straks iets wil doen waar 4:3 bij nodig is, dat het dan automatisch gebeurde.

Het digital fine contrast 5000:1 (dynamische contrast) merk ik niks van. Vergelijkbaar met mijn 3 jaar oude 19 inch scherm wat een contrast heeft van 700:1. Dus ik heb geen flauw idee wat die 5000 met mijn ogen horen te doen.

Oke, ik kom nu wellicht zeer negatief over op dit scherm, maar ik moet wel zeggen dat ik voor 125 euro totaal niet mag klagen. En begeeft dit scherm het na 3 jaar en 2 maanden(net als mn vorige scherm) Dan heb ik geen spijt dat ik 200 a 250 euro heb neergelegd.

Van 19 naar 22
Het is voor mij nog steeds wennen. Ik was een resolutie van 1280x1024 gewend en nu zit ik met breedbeeld. Alles is groter en ik moet echt meer gebruik maken van meerdere vensters naast elkaar te plaatsen. Op mijn vorige monitor maximaliseerde ik alles qua documenten en websites... Nu is dat gewoon een overkill voor m'n scherm. Viel me op dat als ik tweakers.net maximaliseerde op m'n scherm, dat ik enorme grijze balken aan de zijkant overhoud.

Ik gebruik nu een 22 inch samen met een 18 inch. De 18 inch gebruik ik voornamelijk voor Virtual Machines en als ik met documenten bezig was, waarbij ik dan google moest gebruiken bijvoorbeeld. Dat 2e moet ik dus nu ook afleren, aangezien het gemakkelijk 2 vensters naast elkaar kan hebben.

Als je een goedkope 22inch monitor zoekt, dan zou ik zeker deze aanraden. Voor games/internetten/Tv/Films kijken vind ik dit meer dan perfect.

Heb jij ook een LG Flatron W2234S-BN Zwart?

De "4:3 in wide" knop dient voor (vaak oudere) toepassingen die alleen binnen een resolutie werke met een verhouding van 4:3.

Een voorbeeld is een ouder spel dat automatisch een resolutie van bijvoorbeeld 1024 x 768 aanneemt, dankzij deze knop hoef je nu niet naar de lelijke uitgereekte beelden te kijken.